Danemarca a inaugurat prima linie de mare viteză, dar câștigurile se vor vedea mai târziu

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 3 iunie 2019, 10:28 Economie | Industrie Feroviara


Tren din Danemarca
Foto: DSB
​Danemarca a inaugurat prima sa linie de cale ferată unde trenurile pot atinge 250 km/h, proiectul la care s-a lucrat nouă ani având costuri de un miliard de euro. Linia are 60 km și într-o primă fază va duce la întârzieri mai mici și la posibilitatea ca pe ea să opereze mai multe trenuri simultan. Trenurile fac în prezent 45 de minute pe cei 65 km dintre Copenhaga și Ringsted și 58 km între capitala și Naestved (97 km). Timpul de parcurs se va reduce cu cinci minute pe primul tronson și cu nouă minute pe cei 97 km.

Pe linia København – Ringsted trenurile vor putea rula cu 250 km/h, față de maxim 180 km/h acum și va fi evitat unul dintre cele mai aglomerate noduri feroviare din țară, Roskilde. Linia Copenhaga - Ringsted - Naestved continuă până la Rodby (187 km), de unde o parte dintre trenuri sunt puse pe ferryboat până la Puttgarden în Germania, de unde mai sunt 151 km până la Hamburg.

Oficialii spun că întârzierile vor fi reduse și tot mai multe trenuri vor putea circula în zonă, mai ales trenuri regionale intens folosite. Autoritățile au dat undă verde pentru lucrări în 2009, construcția a început în 2010 și timpii de călătorie vor fi reduși din decembrie, când noul mers al trenurilor va intra în vigoare.

A fost construită și o gară ultra-modernă - Køge Nord la 39 km de capitală - iar linia permite viteze ridicate și pentru trenurile de marfă.



Trenurile daneze rulează cu cel mult 180 km/h, dar vitezele medii trec adesea de 100 km/h. De exemplu, între Copenhaga și Aarhus, cele mai mari orașe ale țării, sunt 329 km și trenurile fac 2 ore și 51 minute cu opt opriri. Cel mai rapid tronson este între Hoje Taastrup și Odense (140 km parcurși în 63 de minute).

Din Copenhaga sunt peste 100 de trenuri pe zi către Malmo, în Suedia, pe celebrul pod Oresund deschis în 2000, pod care a schimbat enorm de mult economia regiunii.

Surse: Railway Gazette International, The Local


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















2589 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    mda (Luni, 3 iunie 2019, 10:33)

    SoulSearcher [utilizator]

    am fost cu trenul intre Malmo si Copenhaga....

    ce frumos merg trenurile cu 120-150km/h, si sunt trenuri vechi, nu cine stie ce TGV-uri

    dar infrastructura e atat de bine pusa la punct incat iti reglezi ceasul la cum merg pe acolo trenurile
    • +1 (1 vot)    
      2050? (Luni, 3 iunie 2019, 11:08)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Noi si daca ne apucam acum, tot ne ia vreo 30 de ani pana terminam! Dar... slabe sanse.
    • +1 (1 vot)    
      Si nu viteza e cea mai mare realizare acolo (Luni, 3 iunie 2019, 11:49)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Ci cei 8km de pod peste apa si 4km de tunel subacvatic ce leaga cele 2 orase peste stramtoarea Oresund. Un megaproiect finalizat in 1999


      https://en.wikipedia.org/wiki/Øresund_Bridge
  • +2 (2 voturi)    
    Lol (Luni, 3 iunie 2019, 10:40)

    mitg [utilizator]

    Castigurile se vad direct in termeni de calitate a vietii, mai putine masini pe strada, oameni care dorm o idee mai mult ...
  • -1 (1 vot)    
    Trenurile de mare viteza (Luni, 3 iunie 2019, 10:55)

    m.cobzaru [utilizator]

    Chiar nu se intelege situatia ca - nu este nicio justificare pentru trenuri de <mare viteza.> pe distante mai mici de o suta de km ?.
    Este necesar conectarea retelelor de infrastructura pentru transporturi, inclusiv pe calea ferata cu tarile vecine, la nivelul UE, european si eventual international, cu un proiect viitor de posibila extindere a globalizarii circulatiei persoanelor si a marfurilor, precum sau oarecum este circulatia in IT.
    E mult !
    Dar se poate mai mult decat situatia prezenta.
    • +1 (1 vot)    
      Nu trebuie să înțelegi tu. (Luni, 3 iunie 2019, 11:21)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui m.cobzaru

      Important este faptul că există.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version