​Danemarca a inaugurat prima sa linie de cale ferată unde trenurile pot atinge 250 km/h, proiectul la care s-a lucrat nouă ani având costuri de un miliard de euro. Linia are 60 km și într-o primă fază va duce la întârzieri mai mici și la posibilitatea ca pe ea să opereze mai multe trenuri simultan. Trenurile fac în prezent 45 de minute pe cei 65 km dintre Copenhaga și Ringsted și 58 km între capitala și Naestved (97 km). Timpul de parcurs se va reduce cu cinci minute pe primul tronson și cu nouă minute pe cei 97 km.

Tren din DanemarcaFoto: DSB

Pe linia København – Ringsted trenurile vor putea rula cu 250 km/h, față de maxim 180 km/h acum și va fi evitat unul dintre cele mai aglomerate noduri feroviare din țară, Roskilde. Linia Copenhaga - Ringsted - Naestved continuă până la Rodby (187 km), de unde o parte dintre trenuri sunt puse pe ferryboat până la Puttgarden în Germania, de unde mai sunt 151 km până la Hamburg.

Oficialii spun că întârzierile vor fi reduse și tot mai multe trenuri vor putea circula în zonă, mai ales trenuri regionale intens folosite. Autoritățile au dat undă verde pentru lucrări în 2009, construcția a început în 2010 și timpii de călătorie vor fi reduși din decembrie, când noul mers al trenurilor va intra în vigoare.

A fost construită și o gară ultra-modernă - Køge Nord la 39 km de capitală - iar linia permite viteze ridicate și pentru trenurile de marfă.

Trenurile daneze rulează cu cel mult 180 km/h, dar vitezele medii trec adesea de 100 km/h. De exemplu, între Copenhaga și Aarhus, cele mai mari orașe ale țării, sunt 329 km și trenurile fac 2 ore și 51 minute cu opt opriri. Cel mai rapid tronson este între Hoje Taastrup și Odense (140 km parcurși în 63 de minute).

Din Copenhaga sunt peste 100 de trenuri pe zi către Malmo, în Suedia, pe celebrul pod Oresund deschis în 2000, pod care a schimbat enorm de mult economia regiunii.

Surse: Railway Gazette International, The Local