​Legătura feroviară dintre Budapesta și Belgrad are mare nevoie de modernizare și trenurile sunt mult mai lente decât acum 30-40 de ani. Recent, a fost semnat un contract pentru modernizarea unei secțiuni din această linie, secțiune de 150 km la care 85% dintre fonduri vor veni dintr-un împrumut de la banca EximBbank din China. Între cele două capitale sunt 350 km, dar viteza medie de circulație este cam 40 km/h.

Trenuri unguresti MAVFoto: MAV Start

Contractul de două miliarde dolari se referă la modernizarea a 150 km, de la Budapesta până la Kelebia, localitate la frontiera cu Serbia. Scopul este ca trenurile să ajungă să ruleze cu 160 km/h, un progres fantastic dacă ne gândim că acum această secțiune este parcusă în aproape patru ore.

Lucrările vor fi executate de un consorțiu din care fac parte două companii chineze.

Lucrările ar trebui să fie gata în cinci ani, dar după ce se va semna acordul de finanțare cu EximBbank din China care va finanța 85% din costuri, restul revenind guvernului ungar. Probabil că acordul va fi semnat în al treilea trimestru al anului.

Între cele două capitale sunt aproximativ 340 km și nu mai există trenuri direct, dar când existau făceau peste 8 ore.

Sursa: Railway Gazette International