Ce spune despre căile ferate lungul drum de 30 de ore al trenului Timișoara - Mangalia

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 25 iunie 2019, 11:19 Economie | Industrie Feroviara


Tren
Foto: Hotnews
Trenul Timișoara - Mangalia a ajuns la destinație după 30 de ore din cauza inundațiilor din Mehedinți și a ocolului uriaș pe care a trebuit să-l facă pentru a evita zona. În articol puteți vedea care a fost, pe etape, parcursul trenului și viteza medie pe segmente. Întâmplarea arată că este nevoie disperată de reparații, dar și că fenomenele meteo extreme au consecințe dure.

Reamintim că trenul sezonier IR 1992 parcurgea în mod normal în 15 ore cei 793 km dintre Timișoara și Mangalia. Noaptea trecută, trenul care a plecat duminică la 17.49 din Timișoara s-a oprit cinci ore mai târziu la Drobeta Turnu Severin.

IR 1992, duminică 23 iunie (sursa - Infofer)



Apoi s-a luat decizia ca trenul să pornească sub un alt număr 12197 și pe un traseu care să ocolească zona grav inundată. 12197 a ajuns la destinație, Mangalia, marți la ora 2.04, după ce a parcurs în total 983 km (Drobeta - Mangalia în peste 22 de ore). Dacă adunăm și cei 211 km dintre Timișoara și Drobeta drumul total ajunge spre 1200 km.

Parcursul lui IR 12197, pornind de la datele Infofer


Incidentul arată mai întâi că nu te poți pune cu fenomenele extreme în situații de forță majoră cum au fost inundațiile de la Prunișor unde terasamentul a fost spălat de viitură.

Apoi arată că Magistrala 900 are nevoie de reparații capitale, pentru că vitezele medii sunt scăzute și pe vreme foarte bună și aproape zilnic sunt întârzieri.

Apoi, mare nevoie de reabilitare are nevoie și M202 Simeria - Petroșani - TG Jiu - Filiași, cei 202 km fiind parcurși în cinci ore de acest tren IR.

Când trenul a revenit pe M900, la Filiași, a dat de noi restricții de viteză, iar drumul Craiova - București a durat 3 ore și 46 minute, mult față de cele două ore și jumătate din vremurile bune.

Apoi singurul tronson rapid a fost București - Constanța, cu o medie de 85 km/h, dar a urmat Constanța - Mangalia. distanță parcursă cu o medie de 40 km/h, o altă linie la care este mare nevoie de reparații.

















3141 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Din nou (Marţi, 25 iunie 2019, 11:34)

    feroviarul123 [utilizator]

    Nu poți sa faci reparații la calea ferat cu 5 % din buget. Si asta nu de anul asta, de zeci de ani CFR Infra nu a primit tot bugetul. Data viitoare nu mai votați pensii , votați km de cale ferata. Sau mergeți cu pensia pe jos.
    • +1 (3 voturi)    
      CFR Infra e parte a problemei, nu a soluției (Marţi, 25 iunie 2019, 12:03)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      Nu se poate schimba cultura unei organizații, iar la CFR Infra lucrurile au trecut de mult de point of no return.

      În România ar mai fi nevoie de 3.000 km de căi ferate noi, dar kilometrul de cale ferată costă de 5 ori mai mult decât ar fi normal. În condițiile astea, banii alocați CFR Infra sunt pur și simplu bani aruncați.

      Oricine poate face comparație între harta CFR din 1921 și cea de azi. Proprietatea statului asupra căilor ferate a fost rețeta pentru dezastru și tocmai de-aici trebuie începută schimbarea: noile căi ferate trebuie să fie construite în regim privat și exploatate în regim privat. Iar cele vechi trebuie transformate în rețele feroviare de transport local fiindcă doar la asta mai sunt bune.
      • 0 (0 voturi)    
        hm (Miercuri, 26 iunie 2019, 13:31)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Pai și cine conduce mai uber manager CFR-ul? Nu niște băieți buni din PSD? Nu ei semnează contracte cu firme private? Si nu FIRMELE PRIVATE au întârzieri de ani de zile si depășiri de bugete de pana la 50% ? De ce ? pentru ca sunt private și își permit sa plătească șpăgi la directorii din CFR. Ăștia sunt privații pe care-i ridici tu în slavi. Vrei firme private de transport? Pai ai bani sa mergi cu ei? Tu știi cat costa un bilet la virgin în UK? Câți crezi că-și permit în România un astfel de bilet? Vorbești din cărți băiețaș. Sau de fapt tot statul o sa subvenționeze și privații ai ne întoarcem la pagi. Vrei sa știi cum arata liniile pe care statul le-a dat la privați? Varza de varza. Privații le-au exploatat 10 ani după care le-au dat înapoi ca nu mai erau rentabile, statul le-a reabilitat pe banii lui și le-a dat înapoi la privați ca asa a dat domn baron ordin. Deci ma lași cu planurile tale. Km de cale ferata în România costa exact cat zice firma privat de consultanta care face proiectul în caz ca nu știai. Si știi cum e la firma de consultanta ? In fiecare zi se fac ședințe cu constructorii și toți se tăvălesc pe jos ca preturile sunt mici , ca trebuie majorate preturile etc. te întrebi cum de se tăvălesc directorii de la Strabag sau Astaldi pe jos în costumele lor Armani? Pai ședințele se țin în Elveția la hotele de 5 stele unde după ședință se schimba covorul. Am fost și eu la ședințe de astea ca sunt expert tehnic. 2 săptămâni la Zermatt Suitenhotel Zurbriggen totul plătit de constructori. Si prețul a crescut cu 10 % ca trebuie făcut un tunel de 3 km. Deci toată lumea fura daca-i lași. Pui penali directori? Pai și cum vrei rezultate.
        • 0 (0 voturi)    
          Biletele la Virgin sunt destul de ieftine (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 10:56)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

          La Virgin se poate merge cam cu 6 lire pe 100 de mile, dacă iei bilete din timp. Iar cu Eurostar poți să mergi 1.000 km (Londra - Marsilia) cu 50 de lire.

          Trăiesc în UK, ”băiețaș” :)
  • +3 (3 voturi)    
    "Pentru salarii luam de la investitii" (Marţi, 25 iunie 2019, 11:55)

    Alovi [utilizator]

    Ce credeati ca inseamna? Acum salariatul are destui bani sa stea 30 de ore in tren.
    • +2 (2 voturi)    
      Corect (Marţi, 25 iunie 2019, 12:21)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Alovi

      Pentru fiecare minut intâziere, circa o mie de bugetari puturosi s-au imbuibat, si alte câteva pensii speciale NESIMTITE s-au platit.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version