Olandezii spun că ar fi viabilă relansarea unor trenuri de noapte care să lege Amsterdam de orașe precum Viena și Milano

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 18 iulie 2019, 15:34 Economie | Industrie Feroviara


Gara Amsterdam
Foto: Nederlandse Spoorwegen
​Un studiu făcut în Olanda arată că ar fi viabilă din punct de vedere economic lansarea unor trenuri de noapte care să lege Amsterdam de orașe situate la peste 1.000 km depărtare. În ultimul deceniu au dispărut multe trenuri de noapte de pe harta Europei, dar mai multe țări discută reintroducerea unor rute.

Institutul Olandez pentru politici de mobilitate spune că ar avea potențial trenuri de noapte care să lege Amsterdam de orașe precum Viena, Munchen, Zurich, Praga, Torino și Milano, estimările fiind că ar putea călători cu ele anual 700.000 - un milion de pasageri.

Tot mai multe voci vorbesc în Olanda despre impulsionarea publicului pentru a călători cu trenul și despre nevoia de a reduce și mai mult timpii de parcurs, pentru ca trenurile să devină și mai atractive.

Cifrele nu arată rău: de exemplu numărul de călători a crescut cu 18% în primul semestru al acestui an pe trenurile Amsterdam - Berlin. În plus, OBB din Austria și operatorul de stat olandez NS discută pentru a prelungi până în Olanda trenul Nightjet Innsbruck/Viena – Dusseldorf.

Olanda are trenuri rapide și eficiente. De exemplu, de la Amsterdam la Rotterdam via Schiphol Airport, trenurile fac 41 de minute pe 70 km. De la Maastricht la Amsterdam călătoria durează 2 ore și 21 minute (212 k, 6 opriri).

Sursa: Rail Journal


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














2137 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Ok, Bucurestiul mizerabil este un handicap pt Ro, (Joi, 18 iulie 2019, 15:46)

    Habermas [utilizator]

    dar poate reusim sa intindem propunerea asta (pe care o gasesc buna) pana la Cluj / Brasov / Iasi.

    ... Ah, am uitat: Bucurestiul s-a asigurat ca nenoroceste toata tara: nu avem linii ferate viabile. Dar evident leafa sefilor din "capitala" a mers unsa in toti acesti ani, si a crescut PIB-ul Bucurestiului - ala care cica este peste media europeana si "subventioneaza" restul tarii datorita productivitatii lui ridicate in comparatie cu restul tarii.
    • -2 (8 voturi)    
      Iașu-i la fel cu haules Bucales. (Joi, 18 iulie 2019, 16:03)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Eu nu văd nici-o diferență între ele două.
      • -3 (5 voturi)    
        Faptul ca TU nu vezi diferenta, (Joi, 18 iulie 2019, 16:20)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui prec

        nu conteaza.
        • -2 (4 voturi)    
          Hai nu zău. (Joi, 18 iulie 2019, 16:31)

          prec [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

          Așa zici tu?
          • +1 (3 voturi)    
            Nu zau, (Joi, 18 iulie 2019, 17:04)

            Habermas [utilizator] i-a raspuns lui prec

            asa estimez eu :)
  • -2 (6 voturi)    
    ... Trenurile alea de noapte, (Joi, 18 iulie 2019, 15:56)

    Habermas [utilizator]

    sa aiba si vagon roz? Langa vagonul restaurant eventual?
    Intreb si eu ca Olandezul calator in devenire :)
    • -2 (2 voturi)    
      Cred ca stiu cine mi-a dat voturi negative: (Joi, 18 iulie 2019, 19:52)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Carmen Dan si Elvira Sarapatin. Adica doua proa ... spectiuni abandonate din motive de insuficienta cognitiva a subiectului, caracteristica educatiunii comunisto-contzopiste.

      PS. Nu poate sa scrie omul ceva la misto, pentru distractie, ca se agata de el tot felul de plosnitze intelectuale cu drept de like-dislike.
      • 0 (0 voturi)    
        ce pot sa zic, (Vineri, 19 iulie 2019, 12:00)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        chiar ca te-ai trezit cu burta la cearseaf..
        Sau ai dormit in vreo cuseta de tren? daca da, se explica: trenurile romanesti genereaza astfel de stari de nervi si frustrare.
    • 0 (0 voturi)    
      aici te inseli amarnic (Vineri, 19 iulie 2019, 11:58)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Am mers cu trenul in Olanda, si totul e la superlativ.
      Cand am ajuns in Amsterdam nu imi venea sa ma dau jos de bine ce imi era, mai ales cand am mers cu un tren expres (un fel de accelerat de la noi).
      In primul rand vagoanele: scaune din piele ecologica, cu suport lombar, cotiere, aer conditionat, muzica in surdina, masuta rabatabila daca vroiai sa mananci.
      Apoi liniile: impecabile. Se mergea cu viteza si nici nu simteam, totul bine antifonat si nici o zgaltaitura. La fiecare oprire se anunta denumirea statiei.
      Ei, cand te intorci in tara si mergi cu trenul, te iei cu mainile de cap, indiferent de orasul si ruta pe care mergi. Ori de mergi la Iasi, la Buc sau la Cluj, tot aia e...adica vai de capul calatorului.
  • +2 (4 voturi)    
    La Mangalia e fix invers (Joi, 18 iulie 2019, 15:58)

    Carcalete [utilizator]

    Pe 41 de km de cale ferata faci mai mult de 70 de minute ...
    Mai bine mergi cu caruta.
  • +4 (6 voturi)    
    Căile ferate sunt rentabile de fel. LA ALȚII!!! (Joi, 18 iulie 2019, 16:14)

    prec [utilizator]

    La noi doar furtul primează, nu interesele economiei.
    • +2 (4 voturi)    
      "Furtul primeaza" = cultura Bucurestiului (Joi, 18 iulie 2019, 17:09)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui prec

      nu a Iasului. Nu a Clujului. Exista furt si in Iasi, si in Cluj. Dar nu primeaza. Nu este o cultura a furtului. Cultura furtului este in Bucuresti, avanpostul turcesc de la nord de Dunare.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version