Marți s-a emis autorizația de construire pentru legătura feroviară Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă, a anunțat Ovidiu Sîrbu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Costurile sunt de aproximativ 400 de milioane lei. Lucrarea va conține și un viaduct lung de 1,5 kilometri care va supratraversa DN1 în zona aeroportului. Lucrările ar trebui să fie gata în mai 2020, înainte de meciurile organizate de București la Campionatul European de fotbal.

Simulari - Statie CFR la Aeroportul OtopeniFoto: CFR

„Astăzi am semnat autorizația de construire pentru legătură feroviară dintre Aeroportul Otopeni și Gara de Nord, fiind primul proiect din țară de acest fel. Astfel, toți călătorii care tranzitează aeroportul vor beneficia de această legătură alternativă cu centrul orașului”, a spus Ovidiu Sîrbu, secretar de stat Ministerul Transporturilor.

”Categoria de importanță a construcției este (construcție deosebită) și este stabilită de proiectant în conformitate cu prevederile legale”, se arată în Autorizația de construire nr. 66/20.08.2019 emisă de Ministerul Transporturilor și citată de Club Feroviar.

Documentul vizează ”Etapa 1 – Viaduct C.F. km 18+550 – km 19+057 – fundații, elevații pile și pereți mulați” din cadrul obiectivului de investiție ”Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportl Internațional Henri Coandă București”. În traducere liberă, pe înțelesul tuturor, este vorba de racordul de 3 km de la Halta Odăile, din linia ferată existentă București – Urziceni, până la aerogară.

Asocierea Arcada - ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH va conecta aeroportul Otopeni la reţeaua feroviară, printr-un contract de 398,16 milioane lei fără TVA. CFR a semnat în iunie contractul la sediul Ministerului Transporturilor.

Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti", Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)" prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1. Proiectul se va termina într-o stație supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.

Contractul are oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie), însă reprezentanții CFR dau ca termen de finalizare mai 2020, chiar înainte de meciurile organizate de București în cadrul EURO 2020 (Campionatul eropean de fotbal).

În paralel, CFR mai desfășoară un contract cu Porr Construct pentru dublarea liniei de cale ferată (8 km) între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, proiect în valoare de 50,5 milioane lei, cu finanţare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.