Trenul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni - S-a emis autorizația de construcție

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 20 august 2019, 16:40 Economie | Industrie Feroviara


Simulari - Statie CFR la Aeroportul Otopeni
Foto: CFR
Marți s-a emis autorizația de construire pentru legătura feroviară Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă, a anunțat Ovidiu Sîrbu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Costurile sunt de aproximativ 400 de milioane lei. Lucrarea va conține și un viaduct lung de 1,5 kilometri care va supratraversa DN1 în zona aeroportului. Lucrările ar trebui să fie gata în mai 2020, înainte de meciurile organizate de București la Campionatul European de fotbal.

„Astăzi am semnat autorizația de construire pentru legătură feroviară dintre Aeroportul Otopeni și Gara de Nord, fiind primul proiect din țară de acest fel. Astfel, toți călătorii care tranzitează aeroportul vor beneficia de această legătură alternativă cu centrul orașului”, a spus Ovidiu Sîrbu, secretar de stat Ministerul Transporturilor.

”Categoria de importanță a construcției este <B> (construcție deosebită) și este stabilită de proiectant în conformitate cu prevederile legale”, se arată în Autorizația de construire nr. 66/20.08.2019 emisă de Ministerul Transporturilor și citată de Club Feroviar.

Documentul vizează ”Etapa 1 – Viaduct C.F. km 18+550 – km 19+057 – fundații, elevații pile și pereți mulați” din cadrul obiectivului de investiție ”Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportl Internațional Henri Coandă București”. În traducere liberă, pe înțelesul tuturor, este vorba de racordul de 3 km de la Halta Odăile, din linia ferată existentă București – Urziceni, până la aerogară.

Asocierea Arcada - ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH va conecta aeroportul Otopeni la reţeaua feroviară, printr-un contract de 398,16 milioane lei fără TVA. CFR a semnat în iunie contractul la sediul Ministerului Transporturilor.

Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti", Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)" prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1. Proiectul se va termina într-o stație supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.

Contractul are oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie), însă reprezentanții CFR dau ca termen de finalizare mai 2020, chiar înainte de meciurile organizate de București în cadrul EURO 2020 (Campionatul eropean de fotbal).

În paralel, CFR mai desfășoară un contract cu Porr Construct pentru dublarea liniei de cale ferată (8 km) între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, proiect în valoare de 50,5 milioane lei, cu finanţare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















7963 vizualizari

  • +11 (13 voturi)    
    Concluzie (Marţi, 20 august 2019, 17:01)

    DT34 [utilizator]

    Ce concluzie tragem de aici?
    In orice alta tara, oricat de amarita sau bogata este ea, guvernul/statul face totul pentru locuitorii/cetatenii ei.
    Numai la noi nu. Pe ai nostrii ii doare in cot de ramanul de rand, statul/guvernul nostru face totul numai pentru bani sau pentru aparenta in ochii celorlalte state.
    De zeci de ani noi nu avem transport la/dinspre aeroport, gara Baneasa e doar o bataie de joc.
    Acum ca sa putem fi alesi sa se joace 2-3 meciuri la Bucuresti cu conditia sa asiguram transport de la aeroport, ai nostrii au decis ca facem transport numai ca sa le inchidem gura altora.
    Deci strainii stiu ca Otopeniul are nevoie de transport dar ai nostrii nu stiu, sau nu vor, sau nu le pasa.
    Multi nu isi dau seama cat noroc avem ca sintem in UE, altfel nu stiu ce s-ar fi ales de noi.
    • +6 (6 voturi)    
      Localizarea 112 (Marţi, 20 august 2019, 20:11)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui DT34

      Localizarea 112, asa cum funcționează ea acum cu probleme, a fost realizata pentru ca UE ne-a amenințat cu amendă, guvernul nu era interesat de acest subiect.
  • +6 (8 voturi)    
    Neputinciosi in toate cele (Marţi, 20 august 2019, 18:23)

    Plagarus [utilizator]

    Criogenia salveaza RO. !
  • +7 (11 voturi)    
    Ca sa pacalim UEFA (Marţi, 20 august 2019, 19:48)

    PowerIon [utilizator]

    zicem ca va fi gata in mai 2020. Cand vor afla ca nu e gata la timp, va fi prea tarziu sa mai schimbe țara. Vor mai pune un meci, doua la Cluj unde exista și stadion, mai bagă și pe Național Arena unde vor ajunge cu de la Otopeni sau Baneasa cu autobuzele turcesti articulate.
  • +3 (7 voturi)    
    in Sofia (Bulgaria) (Marţi, 20 august 2019, 21:01)

    gica_ultra [utilizator]

    ... aeroportul e de mult conectat la reteaua de metrou ...
    • -1 (3 voturi)    
      Acolo aeroportul (Miercuri, 21 august 2019, 8:38)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui gica_ultra

      este la 2 km de zona oraseneasca populata, traficul necesar fiind asigurat fara contributia traficului aerian.
      Ori la noi numai traficul aerian nu justifica necesitatea metroului. Practic localitatea Otopeni nu contribuie, cele 2 statii din proiect sunt la distanta foarte mare, iar carierele rezidentiale sunt la 3-4 km de DN1, de unde se vine cu masini proprii.
      Daca se face linia ferata, adio scufie de margaritar.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version