S-a lansat licitația pentru reconstrucția podului de la Grădiștea. Trenurile nu mai circulă de 14 ani pe cel mai scurt drum dintre București și Giurgiu

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 22 august 2019, 11:20 Economie | Industrie Feroviara


Podul de la Gradistea in 2005
Foto: AGERPRES
​Podul feroviar de peste Argeș, de lângă localitatea Grădiștea, s-a prăbușit din cauza unor inundații în 2005 și de atunci drumul dintre București și Giurgiu necesită un ocol prin Videle pentru cei care aleg trenul. Acum, după cum a relatat mobilitate.eu, CFR a lansat licitația pentru redeschiderea circulației pe podul de peste Argeș și a publicat documentația pe SEAP. Valoarea contractului este de 400 milioane lei. Durata contractului este 82 luni din care: 4 luni proiectare, 18 luni execuție lucrări si 60 luni perioada de garanție.

Despre podul de la Grădiștea

Podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia au fost amânate mai bine de un deceniu, fiindcă nu s-au alocat fonduri și proiectul nu a fost considerat unul important. Podul se află între stațiile Vidra și Grădiștea, la aproximativ 30 km de București.

Lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle. În loc de 74 km, drumul este de 118 km și există două trenuri directe pe zi, care fac două, respectiv trei ore.

O dovadă că este vorba de neputință ține și de faptul că ÎNCĂ din 2007 s-a propus și aprobat întocmirea unui studiu de fezabilitate pentru stabilirea variantei de proiectare și execuție a unui pod de cale ferată. În 2008 s-au aprobat pentru prima oară prin Hotărâre de Guvern indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții, dar în următorii trei ani nu au fost alocate fonduri de la buget. S-a realizat în 2007-08 și un studiu de fezabilitate care a fost revizuit în 2011.

Lângă ruina podului feroviar se află ruina altui pod care se afla în construcție în 1989, un pod gândit să fie mult mai înalt pentru ca pe sub el să poată trece vapoare și barje pentru canalul navigabil neterminat București - Dunăre. De precizat că acest pod mai nou de la Grădiștea, de la km 23+607 nu este echipat cu linie de cale ferată, nu este racordat la rețeaua feroviară, iar racordările de la capătul podului cu terasamentele nu sunt executate. Construcția acestui pod a început în 1986 și s-a oprit la Revoluție.

Presa a scris și atunci, imediat după inundațiile din 2005, că la prăbușirea podului feroviar ar fi contribuit și faptul că s-au făcut intens excavații în albia râului, pentru materiale de construcții. Localnicii s-au plâns și în anii dinaintea căderii podului că au fost alunecări de teren și că pânză freatică s-a ridicat mult.

Ce conțin documentele din SEAP

Descriere succintă:

Lucrările aferente obiectivului de investiție constau în proiectarea și execuția lucrărilor în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare. Lucrările sunt situate între Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), între km 18+180 (capătul Y al stației Vidra) și km 30+200 (capătul Y al stației Comana). Valoarea totala estimata este 400.068.617,53 lei fără TVA,compusa din:

SERVICII DE PROIECTARE: 11.224.880,20 Lei, fără TVA in care sunt incluse activitati privind elaborarea documentațiilor tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/ acordurilor/ autorizațiilor la faza de Proiectare, verificare tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție elaborare proiect tehnic si detalii de execuție si asistență tehnică din partea proiectantului.

EXECUTIA LUCRARILOR:388.843.737,33 lei fara TVA în care sunt incluse si activitatile: organizare de santier si cheltuieli conexe organizarii de santier, amenajarea terenului, amenajări pentru protecția mediului și aducerea terenului la starea inițială, cheltuieli pentru relocare/protecția utilităților, pentru studii de teren, cheltuieli pentru realizarea investiției. Pentru Cheltuieli cu Publicitatea, s-a prevăzut suma estimată de 30.000 Lei, fără TVA.Val estimată pentru ex. lucrărilor nu include cheltuieli diverse şi neprevăzute.

CLAUZA SUSPENSIVA: Procedura de atribuire se desfasoara sub incidenta prezentei clauze suspensive, in sensul ca semnarea contractului de proiectare si executie lucrari se va face numai dupa asigurarea sursei de finantare.

Se estimeaza că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la publicarea anunţului de participare.

Durata contractului este 82 luni din care: 4 luni proiectare, 18 luni execuție lucrări si 60 luni perioada de garanție. Orice operator ec. interesat are dreptul de a solicita clarif./ infor.supl.în legătură cu documentația de atribuire cu 22 zile inainte de data limita stabilita pentru depunerea ofertelor.Entitatea contractanta va raspunde in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarif./inf.suplimentare in legatura cu doc.de atribuire in a 12-a zi inainte de data limita de depunere a ofertelor. Entitatea contractanta nu va raspunde la sol. de clarif. transmise dupa data limita stabilita. Orice solicitare de clarif. trebuie transmisă în SEAP(http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub).

Descrierea achiziției publice:

Lucrările aferente obiectivului de investiție ”Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, constau în proiectarea și execuția lucrărilor în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare. Lucrările sunt situate între Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), între km 18+180 (capătul Y al stației Vidra) și km 30+200 (capătul Y al stației Comana).  Pod km 23+607 (km proiectat 23+602, existent conform studiilor topo 23+577) peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea și asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele cu calea jos, cu deschiderile 70,00+145,00+70,00m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30,00m. Pe malul drept al Argeşului (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30,00m şi 3 deschideri de câte 33,00m.- Pod km 18+265 peste râul Sabar.Noul tablier va avea deschiderea de 45,00m. - Pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45,00m. - Pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70,00m. Contractantul se angajează execute contractul prin competență și profesionalism, în conformitate cu cerinţele stabilite în cadrul legislativ şi de reglementare naţional şi european în vigoare. Totodată Contractantul va fi responsabil pentru identificarea și minimizarea riscurilor de implementare cât și de finalizare a contractului.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















2210 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    Dupa 14 ani! (Joi, 22 august 2019, 11:39)

    JustinCase [utilizator]

    Dupa 14 ani!
    DUPA 14 ANI!
    DUPA 14 ANI!
    DUPA 14 ANI!
    IMBECILILOR!
    • +3 (5 voturi)    
      Se apropie alegerile !!!? (Joi, 22 august 2019, 11:53)

      sipu [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

      Mai vb la anul , la pariu” ca atunci o sa fie bugetata, si dupa alegeri o sa se intample cum se intampla la toate proiectele din romania .....................
  • +1 (1 vot)    
    Pe cand va fi gata (Joi, 22 august 2019, 11:47)

    John M. [utilizator]

    vom calatori cu drona, gospodine de Videle !!!
  • +5 (7 voturi)    
    Credeam că-i gata. (Joi, 22 august 2019, 11:59)

    asavreau [utilizator]

    Am avut emoții.Cu un an în urmă ser anunța că încep lucrările.Acum sa lansat licitația.astea sunt marile realizări ale guvernării PSD-ALDE.Se lansează licitații.Lucrările le vor face alte guverne care vor veni.Deci depinde de noi ca treaba să se facă.Nu mai votăm PSD și ALDE.
  • +2 (2 voturi)    
    poate n-ar fi rau sa ne amintim (Joi, 22 august 2019, 15:47)

    trandafil [utilizator]

    ca Buc-Giurgiu a fost prima cale ferata din Romania (Moldova+Muntenia), intr-un program de constructie de cai ferate initiat de regele Carol I si care a totalizat 1000 km in 2 decenii! A inceput constructia ei in 1966 si a fost inaugurata in 1969 (3 ani - nu vi se pare incredibil??). Podul de la Gradistea este cel mai vechi pod de cale ferata din Ro (M+M), iar in 2005 s-a prabusit datorita, probabil, exploatarii irationale a balastului din albie. Si de 15 ani, asa sta! Doamne, ce rusine!
    • -2 (2 voturi)    
      pai (Joi, 22 august 2019, 17:32)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui trandafil

      4-5 milioane de tineri in varf de forma pentru munca sunt plecati in strainatate, iar restul tinerilor lucreaza pentru multinationale. Cu cine sa faci treaba?
      • +1 (1 vot)    
        ma bucur ca ati gasit explicatia logica (Joi, 22 august 2019, 20:16)

        trandafil [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        sincer, nu mi-ar fi trecut prin minte. Sunteti cumva de la psd?
  • 0 (0 voturi)    
    bai (Joi, 22 august 2019, 15:54)

    dragonic [utilizator]

    podul doi ,realizat in 1989 - asta pentru marii ziaristi - a fost corect realizat - rampele de racord di pamant corect realizate - urma sa se faca stabilizarea acestora si montarea terasamentului - seful de echipa iliescu a stabilit din mintea lui marunta ca trebuie oprit (cotributie si cel mai mare inginer al neamului petre roman ) si o sa ne apucam de el .... vedem noi - au trecu multi ani erodarea a facut ce trebuie - SI
    NU ESTE DE INTELES CE SE PROIECTEAZA - UN POD TREI ////////???????? pe podul 2 sa se plimbe iliescu - aberatii si minciuni spuse de incompetenti


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version