Luni încep oficial lucrările la trenul dintre Gara de Nord și Aeroport. Compania Aeroporturi București a anunțat primele restricții de circulație și sfătuiește oamenii să meargă mai ales cu autobuzele la aerogară. Costurile totale ale legăturii sunt de aproximativ 400 de milioane lei. Lucrarea va conține și un viaduct lung de 1,5 kilometri care va supratraversa DN1 în zona aeroportului. Lucrările ar trebui să fie gata în mai 2020, până la Euro, dar pare greu de crezut că acest lucru se va întâmpla.

Gara viitoare de la Aeroportul OtopeniFoto: CFR

Ce spune Compania Națională Aeroporturi București

În contextul demarării lucrărilor pentru realizarea legăturii feroviare între Aeroportul Henri Coandă și Gara de Nord, vă informăm că, începând de luni, 2 septembrie 2019, accesul la/de la Aeroportul Internațional Henri Coandă București se va modifica după cum urmează:

- fluxul principal de acces la aeroport este deviat pe breteaua imediat următoare față de actuala bandă de circulație;

- pentru ieșirea din aeroport, prioritatea de circulație în actualul sens giratoriu o vor avea vehiculele care ies din aeroport.

În vederea asigurării unui trafic fluent, CNAB face următoarele recomandări:

- utilizarea cu precădere a mijloacelor de transport în comun;

- conducătorii auto care se deplasează în zonă să acorde atenție sporită semnelor de circulație amplasate și semnalelor agenților de la poliția rutieră.

Despre trenul Gară-Aeroport

Încă din 2016 se vorbește despre această legătură feroviară și planurile de atunci prevedeau că lucrările vor începe în 2017. Autorizația de construcție a fost dată după jumătatea lunii august 2019.

Asocierea Arcada - ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH va conecta aeroportul Otopeni la reţeaua feroviară, printr-un contract de 398,16 milioane lei fără TVA. CFR a semnat în iunie contractul la sediul Ministerului Transporturilor.

Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti", Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)" prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1. Proiectul se va termina într-o stație supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.

Contractul are oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie), însă reprezentanții CFR dau ca termen de finalizare mai 2020, chiar înainte de meciurile organizate de București în cadrul EURO 2020 (Campionatul eropean de fotbal).

În paralel, CFR mai desfășoară un contract cu Porr Construct pentru dublarea liniei de cale ferată (8 km) între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, proiect în valoare de 50,5 milioane lei, cu finanţare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.