Trenul Gara de Nord - Aeroport. Încep lucrările, s-au anunțat și primele restricții de circulație

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 2 septembrie 2019, 10:31 Economie | Industrie Feroviara


Gara viitoare de la Aeroportul Otopeni
Foto: CFR
Luni încep oficial lucrările la trenul dintre Gara de Nord și Aeroport. Compania Aeroporturi București a anunțat primele restricții de circulație și sfătuiește oamenii să meargă mai ales cu autobuzele la aerogară. Costurile totale ale legăturii sunt de aproximativ 400 de milioane lei. Lucrarea va conține și un viaduct lung de 1,5 kilometri care va supratraversa DN1 în zona aeroportului. Lucrările ar trebui să fie gata în mai 2020, până la Euro, dar pare greu de crezut că acest lucru se va întâmpla.

Ce spune Compania Națională Aeroporturi București

În contextul demarării lucrărilor pentru realizarea legăturii feroviare între Aeroportul Henri Coandă și Gara de Nord, vă informăm că, începând de luni, 2 septembrie 2019, accesul la/de la Aeroportul Internațional Henri Coandă București se va modifica după cum urmează:
- fluxul principal de acces la aeroport este deviat pe breteaua imediat următoare față de actuala bandă de circulație;
- pentru ieșirea din aeroport, prioritatea de circulație în actualul sens giratoriu o vor avea vehiculele care ies din aeroport.

În vederea asigurării unui trafic fluent, CNAB face următoarele recomandări:
- utilizarea cu precădere a mijloacelor de transport în comun;
- conducătorii auto care se deplasează în zonă să acorde atenție sporită semnelor de circulație amplasate și semnalelor agenților de la poliția rutieră.


Despre trenul Gară-Aeroport


Încă din 2016 se vorbește despre această legătură feroviară și planurile de atunci prevedeau că lucrările vor începe în 2017. Autorizația de construcție a fost dată după jumătatea lunii august 2019.

Asocierea Arcada - ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH va conecta aeroportul Otopeni la reţeaua feroviară, printr-un contract de 398,16 milioane lei fără TVA. CFR a semnat în iunie contractul la sediul Ministerului Transporturilor.

Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti", Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)" prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1. Proiectul se va termina într-o stație supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.

Contractul are oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie), însă reprezentanții CFR dau ca termen de finalizare mai 2020, chiar înainte de meciurile organizate de București în cadrul EURO 2020 (Campionatul eropean de fotbal).

În paralel, CFR mai desfășoară un contract cu Porr Construct pentru dublarea liniei de cale ferată (8 km) între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, proiect în valoare de 50,5 milioane lei, cu finanţare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















18172 vizualizari

  • +13 (17 voturi)    
    termen de finalizare mai 2020?? (Luni, 2 septembrie 2019, 10:44)

    bancher [utilizator]

    Ha, ha, ha, nici Ceausescu, daca ar invia din morti, nu l-ar face asa repede.
    Termenul de receptie este ireal de apropiat; La cum se lucreaza la noi, nu il termina nici in 5 ani, daramite in 8 luni.
    Ma intreb daca in aceste conditii UEFA va mai organiza vreun meci Euro 2020 in Romania.
  • +14 (18 voturi)    
    Iresponsabili!!!!! (Luni, 2 septembrie 2019, 10:55)

    MirceaCS [utilizator]

    Daca nu se termina pana in Mai 2020, ar trebui dati absolut toti din administratie care au avut in sarcina acest proiect.

    In orice tara cat de cat normala, astfel de evenimente mari sunt un castig pentru orasul si tara respectiva, pentru ca este o ocazie de a imbunatati infrastructura.

    Bani exista de la UE, deci nu banii sunt problema. Sa nu fi capabil din timp sa faci o astfel de lucrare, inseamna incompententa crasa. Si poate si rea vointa.
    • +9 (11 voturi)    
      mda (Luni, 2 septembrie 2019, 11:37)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui MirceaCS

      in caz ca nu stiai, la noi bugetarii sunt intr-un perpetuum concediu...

      incepand de la politai, procurori si terminand cu cei din adminsitratie care au avut timp din iunie si pana in septembrie sa organizeze mai repede derularea proiectului...

      cand lucrezi de la 09:00 la 15:00 in fiecare zi, iar vinerea rupi poarta institutiei la ora 12:00... nu ai cum sa faci performanta in sectorul bugetar...

      combinat cu faptul ca sunt numai rubedenii si incompetenti pusi pe pile.. rezulta un timp de raspuns si de luat decizii care duce la saptamani, luni si chiar ani...

      exemplu: pe tronsonul 4 lugoj-deva care dupa 5 ani cei din CNAIR au realizat ca trebuie sa faca licitatie pentru acele tunele de pe A1
      • +8 (10 voturi)    
        Vise.. (Luni, 2 septembrie 2019, 14:03)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Dacă ar lucra efectiv de la 9 la 15 toți bugetarii din administrația publică, totul ar merge mai bine ca in Elveția..
  • +13 (17 voturi)    
    mda (Luni, 2 septembrie 2019, 10:57)

    SoulSearcher [utilizator]

    vine iarna.. si ei viseaza sa termine in 9 luni ceva ce cu siguranta are nevoie de minim 2 ani...

    vorbim totusi de un POD feroviar.. nu de o pasarela pietonala care poate fi facuta si din scanduri...

    dar na.. astea sunt din categoria promisiunilor electorale de`a conului dragnea`
  • +3 (5 voturi)    
    Vizita UEFA (Luni, 2 septembrie 2019, 11:18)

    t4v1 [utilizator]

    Au demarat si ei constructia ca parca e vizita UEFA zilele astea si altceva nu au.
  • +6 (10 voturi)    
    Nu era mai logic... (Luni, 2 septembrie 2019, 11:27)

    SoranaPopescu1 [anonim]

    sa prelungeasca o linie de metrou, sa se ajunga direct in centru, ca in majoritatea capitalelor? Ar fi frumos sa ajungi direct la Universitate de la aeroport in 15 min... (stiu, visez)...
    • +7 (9 voturi)    
      si asa merge dar e mult mai scump... (Luni, 2 septembrie 2019, 11:47)

      leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui SoranaPopescu1

      UE sprijina jumate din traseul de metrou anuntat spre Baneasa-Otopeni...
      E mai rapid ce fac ei acuma si potential practic daca se va circula bine.
    • +1 (5 voturi)    
      Logica este depășită (Luni, 2 septembrie 2019, 14:16)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui SoranaPopescu1

      #ciumarosie nu lucrează cu concepte învechite..

      Logica ar fi dictat continuarea lucrărilor la linia de tramvai 5, care merge in Băneasa, până la aeroportul cu cea mai modernă pista din România, urgentarea lucrărilor la noul terminal din Băneasa și utilizarea acestuia pentru zborurile comerciale din perioada meciurilor.

      Logica ar fi dictat legătura pe calea ferată prin nordul aeroportului Otopeni, pe unde trece deja, pe un pod peste DN1, aceeași magistrală. Dar lucrarea era prea simplă, prea ieftină..

      Logica ar fi dictat ca guvernul României să răspundă la întrebările puse de UE în legătură cu proiectul liniei de metrou spre aeroport, să facă tot posibilul să obțină fonduri UE. Comisia a spus că proiectul este o glumă proastă, hârtie de reciclat..
    • -1 (3 voturi)    
      nuu.... (Luni, 2 septembrie 2019, 15:17)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui SoranaPopescu1

      e mult mai scump sa faci linie de metrou pana acolo.
      In plus de asta, nu toate capitalele au linii de metrou pana la aeroport. In multe se circula cu trenul (ex am circulat de la aeroportul din Viena pana in oras cu trenul, apoi am luat metroul).
      • 0 (0 voturi)    
        asa e (Marţi, 3 septembrie 2019, 13:21)

        Soranna [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Dar problema e ca nu e metrou la gara de nord, alte orase au gara legata mai eficient de restul orasului
    • 0 (0 voturi)    
      Era mai logic (Luni, 2 septembrie 2019, 18:06)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui SoranaPopescu1

      Doar ca ministerul s-a prezentat la UE - fara dezbatere publica - cu 9 trasee secrete din care doar unul a fost cat de cat documentat si facut public. Traseul care merge in paralel cu DN1 face o bucla pe la Expozitiei si te lasa la gara unde te lasa oricum trenul!!! Un traseu care serveste mai degraba intereselor imobiliare.

      Bucurestenii au fost tepuiti. Un traseu care traversa zone populate (Pipera, Dorobanti , Floreasca) pana in Romana , Universitate, Unirii era mult mai recomandat.
  • +7 (9 voturi)    
    Daca nu putem (Luni, 2 septembrie 2019, 11:41)

    mos ion roata [utilizator]

    sa aducem trenul pana la Aeroport,macar incurcam circulatia pe timpul campionatului in asa fel incat nimeni sa nu mai ajunga la timp la Aeroport si nici la destinatie in Bucuresti. Oricum nici stadioanele nu le terminam asa ca o sa fie un campionat plin de surprize si tare haios.
    • +2 (6 voturi)    
      mda (Luni, 2 septembrie 2019, 12:48)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      problema e ca nu o sa mai fie bani la anu`

      dubleaza PSD-ul pensiile in urmatorii 3 ani, si se duce dreq tot bugetul tarii, o sa ne imprumutam mai rau precum coreea de nord
  • +9 (11 voturi)    
    3 ani de birocratie si invarteli (Luni, 2 septembrie 2019, 12:10)

    bigbrother [utilizator]

    timp in care puteau fi construite si testate aceste lucrari. Si evident, totul incepe toamna pentru ca de acum vine timpul frumos necesar pentru lucru..le-a spus cineva alora care se apuca de treaba ca suntem in emisfera nordica?

    Cel mai probabil va fi un rateu sau o lucrare de mantuiala care va tine cat campionatul dupa care va necesita alte milioane de lei pentru reparatii. Si iar nimeni nu va fi tras la raspundere...
  • +7 (9 voturi)    
    cu mai putin de un an inainte... (Luni, 2 septembrie 2019, 12:30)

    U_swamp [utilizator]

    Bine ca nu ne-am angajat vreodata sa organizam jocuri olimpice.
  • +1 (1 vot)    
    CICĂ: (Luni, 2 septembrie 2019, 19:23)

    nick24 [utilizator]

    “Compania Aeroporturi București a anunțat primele restricții de circulație și sfătuiește oamenii să meargă mai ales cu autobuzele la aerogară. “
    783 și 780 vin prea rar și aiurea, nu sunt cadențate între ele.
    Există linia 782, care merge la Mol Băneasa, dar care e MEREU GOL. Să-l prelungească până la Piața Presei și va mai prelua din călătorii liniilor 783 și 780.
    Culoar unic au mai încercat, dar fără succes, din cauză că nu ai prevăzut parcări unde să-și lase navetiștii mașinile.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version