Turcia promite să dea în folosință o nouă cale ferată de mare viteză în primăvara lui 2020

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 25 septembrie 2019, 8:25 Economie | Industrie Feroviara


Trenuri turcesti de mare viteza
Foto: Yuksek Hızlı Tren
​Turcia vrea să dea în folosință în luna mai din 2020 o nouă cale ferată de mare viteză între Ankara și orașul Sivas, 400 km. Costurile sunt de 1,5 miliarde euro, iar Turcia vrea să ajungă să aibă peste 3.000 km de cale ferată de mare viteză, de la 800 km în prezent. Pe varianta din prezent sunt 600 km între Ankara și Sivas, iar trenurile fac 10 ore.

Între Ankara și Istanbul sunt 506 km, iar cele mai rapide trenuri fac 3 ore și 47 minute. Cea mai rapidă porțiune este Ankara - Eșkișehir, 245 km în 87 de minute, cu 250 km/h viteză maximă. Acest tronson a fost primul dat în folosință, în 2009, iar întregul parcurs între capitală și Istanbul a fost gata în 2014. Pe această rută sunt folosite trenuri de la Siemens și de la CAF.

Turcia mai are o linie de mare viteză, Ankara - Konya, 309 km, timp minim de călătorie 105 minute.



Pe celelalte linii viteza este mult mai mică: de exemplu cei 1.300 km dintre Ankara și Kars sunt parcurși în 25 de ore.

Acum, autoritățile promit că în mai 2020 va fi dată în folosință calea ferată de mare viteză Ankara - Sivas, 406 km, parcurs două ore.

Pe traseu sunt 49 de tunele, cu un total de 66 km (cel mai lung fiind de 5 km). Vor fi construite în total 53 de viaducte, iar linia va conține 611 poduri.

Turcia a promis că va investi 70 miliarde euro în industria feroviară în următorii 15 ani și vrea să ajungă să aibă peste 3.000 km de linii de mare viteză.
Surse: Daily Sabah, Hurryet


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















2089 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    Si iata de ce Turcia-i sustinuta de Germania (Miercuri, 25 septembrie 2019, 9:20)

    ciubex [utilizator]

    Orice tara isi vede de interesul ei, ceea ce-i normal intr-o lume guvernata de afaceri.
    Iata de ce Turcia-i sustinuta de Germania in diverse situatii in detrimentul actiunilor comune UE, pentru ca Turcia cumpara pe bani grei trenuri si probabil "know how"-ul de la germani.
    • +1 (1 vot)    
      Turcia nu-i sustinuta (Miercuri, 25 septembrie 2019, 12:27)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui ciubex

      de Deutschland.
      Trenurile sunt facute in Deutschland si nu in Turcia.
      Doar calea- ferata este facuta de Turcia.
      Esti caraghios cu ,,actiuni comune UE"
      Nemtii fac Trenuri de Mare Viteza si vor sa le vanda, iar Romania inca nu numai ca nu vrea cumpare trenuri din astea, dar nu e in stare sa termine nici ,,tunelurile pentru ursi" peste autostrazi pentru ,,ursii lui Dancila si Gratiela Gavrilescu"
      O solutie mult mai ieftina erau ,,tunele pentru ursi de 2m diametru" pe sub Autostrada.
      Iar Deutschland exporta Trenuri de Mare Viteza pe ,,bani grei" si nu ,,busteni bruti" pe ,,bani usori" cum face Romania lui Dancila.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version