SNCF vrea o unire între filialele sale Eurostar și Thalys și proiectul este să creeze o nouă companie care să gestioneze trenuri de mare viteză în Anglia, Franța, Olanda, Belgia și Germania. Proiectul se numește Green Speed și merge pe ideea că numărul de pasageri poate crește de la 18,5 milioane/an în prezent, la 30 de milioane în 2030. Ideea fuziunii nu este nouă, dar a fost reluată după ce numărul de pasageri a crescut în ultimii doi ani.

Trenuri EurostarFoto: Eurostar

Dacă fuziunea se va face, ea va dura între 18 și 24 de luni. Nu se știe unde va fi noul sediu: Eurostar are sediul la Londra, iar Thalys, la Bruxelles. Planul va fi analizat de board-ul de conducere al Eurostar și de Thalys.

Societatea nou formată va fi controlată de SNCF care va dispune de peste 50% din acțiuni, de căile ferate belgiene SNCB și de consorțiul Patina.

Eurostar este deținută în proporție de 55% de SNCF, 40% de consorțiul Patina Rail și 5% de SNCB (Belgia). Compania asigură legături dintre Londra și orașele Paris, Bruxelles și Amsterdam, prin tunelul de sub canalul Mânecii.

Thalye este deținută în proporție de 60% de SNCF și 40% de SNCB și are trenuri de mare viteză în (între) Franța, Belgia, Olanda și Germania.

Eurostar a transportat anul trecut 11 milioane de pasageri și a avut afaceri de 1,15 miliarde euro. Thalys a transportat 7,5 milioane și a avut afaceri de 527 milioane euro.

Surse: AFP, Le Monde