Calea ferată din portul Constanța ar putea fi modernizată - S-a transmis ordinul de începere pentru elaborarea studiului de fezabilitate

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 27 septembrie 2019, 17:37 Economie | Industrie Feroviara


Portul Constanta
Foto: AGERPRES
Portul Constanța este una dintre marile probleme ale rețelei feroviare: liniile sunt neelectrificate, sarcina pe osie este scăzută, sunt prea scurte liniile pentru cele mai lungi trenuri, viteza posibilă este redusă și o parte dintre linii sunt închise. Lucrurile ar putea să se schimbe, fiindcă “CFR” SA a semnat și transmis Ordinul de Începere pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizării infrastructurii feroviare din Portul Constanța.

Contractul, în valoare de 9,2 milioane lei, fără TVA, este finanțat de Comisia Europeană, din Fondul de Coeziune, și de la Bugetul de Stat.

Trebuie spus și că portul Constanța suferă de lipsă de capacitate de primire și sunt multe vagoane care zac acolo de ani de zile.

Ce spune CFR despre studiu și investiții

Studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiții Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța are ca principal scop identificarea și prezentarea unei soluţii optime pentru executarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare, atât din punct de vedere tehnic, operaţional, economic, financiar, precum şi al impactului asupra mediului şi al schimbărilor climatice, conform cu cerinţele prevăzute în documentaţia de atribuire.

În cadrul studiului de fezabilitate se va analiza starea actuală a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa, care dispune de 180 km de cale ferată, inclusiv elemente conexe - clădiri, poduri, podețe, treceri la nivel - în vederea identificării blocajelor şi a altor deficienţe care afectează activitatea specifică din Port și circulaţia trenurilor de marfă pe traseul proiectului global și va propune soluții noi de desfășurare a activității prin reconfigurarea dispozitivelor de linii.

Menționăm faptul că dezvoltarea infrastructurii feroviare portuare va conduce la creșterea volumului de transport pe calea ferată, dar și a veniturilor CNCF CFR SA.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















693 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Da, da, operativitatea sudistilor in actiune! (Vineri, 27 septembrie 2019, 18:41)

    Habermas [utilizator]

    (Ba' calicule, da' la baiatu cat dai - ca nu misca astea din loc ...)

    Cu totul altfel ar fi aratat Romania cu Capitala la Iasi.
    1. In primul rand ar fi fost intreaga, nu schilodita ca acuma cu basarabia si Bucovina de Nord rupte.
    2. In al doilea rand, ar fi avut infrastructura, iar porturile Constanta, Galati, Cetatea Alba, Izmail si Mangalia (si restul) ar fi fost bine conectate pe linia Constanta - Rotterdam.
    3. In al treilea rand, Romania ar fi fost o forta navala, comerciala si militara.

    4. Basescu ar fi vorbit cu accent mai Moldovenesc :)
  • 0 (0 voturi)    
    Constanta (Sâmbătă, 28 septembrie 2019, 19:07)

    GICOMANU [utilizator]

    Cand faci ceva cu bani europeni te costa in plus acel studiu de fezabilitate care banuiesc ca este facut de o firma europeana acreditata deci li se intorc ceva bani.Cand faci cu banii tai te costa mai putin si faci si mai repede dar banii nostri nu sunt.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version