Căile Ferate Ruse au semnat un memorandum de înțelegere cu autoritățile din R D Congo pentru modernizarea căilor ferate din țara africană unde multe porțiuni nu au mai fost reabilitate de un secol. R D Congo are o suprafață de zece ori mai mare decât România și populația este de 90 de milioane de oameni. Trenurile sunt lente, mizere și nesigure, iar o călătorie de peste 1000 km poate dura și mai mult de două zile.

HotNews.roFoto: Hotnews

Bloomberg scrie că parteneriatul dintre Căile Ferate Ruse și statul R D Congo ar putea valora jumătate de miliard de dolari, susține un purtător de cuvânt al președintelui congolez.

Un comunicat de presă de pe site-ul companiei ruse spune că vor fi analizate mai multe posibilități de cooperare pentru eventuale proiecte de modernizare a liniilor existente, dar și pentru noi linii.

R D Congo, fostă Zair, a avut căi ferate de la început de secol XX când era colonie belgiană, perioadă în care au fost masacrați milioane de oameni. Trenurile duceau cupru și cobalt de la uriașele mine, dar nu s-a mai investit, iar compania feroviară națională - Société Nationale des Chemins de Fer du Congo - este în faliment și nu a putut fi salvată.

Singura linie de cale ferată mai modernă din R D Congo este între capitala Kinshasa și orașul Matada (366 km, 7 ore și jumătate). Cea mai lungă linie este de la Lubumbashi la Ilebo, 1580 km în 4 zile.