Rusia ar putea contribui cu 500 milioane dolari la modernizarea căilor ferate din R D Congo, una dintre țările cu cel mai dezastruos sector feroviar
Bloomberg scrie că parteneriatul dintre Căile Ferate Ruse și statul R D Congo ar putea valora jumătate de miliard de dolari, susține un purtător de cuvânt al președintelui congolez.
Un comunicat de presă de pe site-ul companiei ruse spune că vor fi analizate mai multe posibilități de cooperare pentru eventuale proiecte de modernizare a liniilor existente, dar și pentru noi linii.
R D Congo, fostă Zair, a avut căi ferate de la început de secol XX când era colonie belgiană, perioadă în care au fost masacrați milioane de oameni. Trenurile duceau cupru și cobalt de la uriașele mine, dar nu s-a mai investit, iar compania feroviară națională - Société Nationale des Chemins de Fer du Congo - este în faliment și nu a putut fi salvată.
Singura linie de cale ferată mai modernă din R D Congo este între capitala Kinshasa și orașul Matada (366 km, 7 ore și jumătate). Cea mai lungă linie este de la Lubumbashi la Ilebo, 1580 km în 4 zile.

Fascinanta legătură dintre spionaj și tehnologie: de la datele stocate în ADN-ul uman, la falsul turn GSM din aeroport care-ți fură informațiile din telefon
Dan Amariei, la 20 de ani de la lansarea albumului Omul cu Șobolani – „Ne punem în cap”: „Existau niște locuri cu un farmec mișto, cum ar fi Lăptăria sau Motoarele, genul de locuri care nu cred că vor mai exista vreodată”
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
Paradoxul pandemiei: internările s-au prăbușit în 2020, dar numărul infecțiilor nosocomiale a crescut față de 2019 - date oficiale la nouă luni
De ce căutăm urme de viață pe Marte și ce ar însemna pentru omenire dacă le-am găsi