CFR Călători va introduce pentru prima oară trenuri suburbane în zona Capitalei: către Buftea și către Fundulea

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 30 octombrie 2019, 13:20 Economie | Industrie Feroviara


Sageata Albastra
Foto: Hotnews
​CFR Călători a anunțat că din decembrie va introduce pentru prima oară trenuri directe București - Buftea și București - Fundulea, fiind vorba de șase perechi de trenuri pe zi față de cele de lung parcurs. Până la Buftea trenurile vor face cam 17 minute, iar până la Fundulea, cam 40 de minute.

CFR Călători spune că, o dată cu noul mers al trenurilor ”va fi introdus pentru prima oară serviciul de transport suburban pentru București, cu câte șase perechi de trenuri pe zi către Buftea și către Fundulea.

Este vorba de automotoare Săgeata Albastră, iar până la Buftea sunt 17 km, drumul durează 14-17 minute și autoritățile locale promit transport de la gară în oraș și spun că trenurile vor deservi și Corbeanca.

Cei de la CFR Călători spun că noile trenuri vor prelua din pasagerii care acum aglomerează trenurile de lungă distanță. Per total vor fi 27 de trenuri CFR pe sens între București și Buftea, iar dacă vom aduna și trenurile private vor fi peste 35.

Tot șase perechi de trenuri vor fi și între București Nord și Fundulea (41 km), via București Băneasa, gară ce va fi deschisă operării comerciale permanente (fiindcă până acum deservea doar vara 2-3 trenuri/zi între iunie și septembrie. De la Gara de Nord până la Fundulea sunt 41 km, iar gara Băneasa este la 7 km de Gara de Nord.

Trenurile directe vor face 40 de minute până la Fundulea și, în total, 13 trenuri vor opri la Fundulea (inclusiv șase către Constanța și unul către Tulcea).

Vor fi introduse și trenuri cadențate între Constanța și Mangalia, dar și între Iași și Ciurea.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















6059 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    asta ar fi MINUNAT! (Miercuri, 30 octombrie 2019, 13:54)

    Codruta N [utilizator]

    Numai sa aiba rabdare, sa le tina minimum 2 ani, pana se obisnuieste lumea cu ele (la inceput, luni intregi, nu vor avea prea multi clienti)!
    Si sa isi imagineze si Primaria niste facilitati (cum sa se ajunga mai usor la ele, parcari pazite pentru biciclete si piste de biciclete catre zonele de business samd.)
    • +2 (2 voturi)    
      CFR (Miercuri, 30 octombrie 2019, 18:53)

      Maria_21413 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Stai linistita draga mea,suntem atatia elevi si mai sunt atatia oameni care vor sa evite aglomeratia groaznica de la centura,incat o sa fie destui clienti,chiar din primele luni.Pe langa asta,daca si orarul va fi unul bun,cu trenuri la ore potrivite pentru mersul la scoala/liceu/serviciu vor avea clienti.Sa tinem cont si de faptul ca vine iarna,si trenurile care vin de departe vor avea,ca de obicei,intarzieri monstruase,asa ca e tocmai bine ca vom avea aceste alternative.
  • +2 (2 voturi)    
    bravo (Miercuri, 30 octombrie 2019, 16:13)

    cet [utilizator]

    Decizii bune, bravo!
  • 0 (0 voturi)    
    desiro (Joi, 31 octombrie 2019, 9:53)

    feroviarul123 [utilizator]

    Iar va dați cu motorina pe sub catenara? De ce dracu am făcut electrificarea daca folosiți motoare de acum 30-40 de ani?
    • 0 (0 voturi)    
      Corect (Joi, 31 octombrie 2019, 15:47)

      Andreia Iosif [anonim] i-a raspuns lui feroviarul123

      Dar daca nu au rame electrice fac si ei ce pot. Macar un Desiro se poate intoarce in max. 5 min. la cap de sectie, un tren cu electrica in Gara de Nord nu il poti intoarce. Desiro au fost o mare greseala, trebuiau sa ia si Desiro electrice cum au facut bulgarii care au din ambele tipuri. Ar fi mers si cele franceze daca nu le casau.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by