​China a inaugurat recent un nou tronson pe care vor circula trenuri de mare viteză și rețeaua totală va ajunge la 35.000 km la finalul acestui an. China nu avea niciun km de linie de mare viteză în 2008, dar de atunci a construit o rețea mai mare decât restul lumii la un loc.

Trenuri chineze de mare vitezaFoto: Wikimedia Commons

Cel mai nou tronson inaugurat are 235 km și unește orașul Rizhao de la Marea Galbenă cu Qufu, orașul lui Confucius și un loc plin de turiști. Trenurile convenționale făceau 3 ore și 13 minute, cele de mare viteză fac 74 de minute. La secțiune lucrul a început în mai 2017, ceea ce spune enorm despre viteza de construcție.

China a construit în 2008 prima sa linie de mare viteză, 120 km dintre Beijing și Tianjin, iar trenurile fac între 30 și 37 de minute. Cele mai rapide trenuri ating 350 km/h și viteza medie trece de 250 km/h pe sute bune de kilometri.

În aceste condiții, rețeaua totală de cale ferată din China a ajuns la 139.000 km, dintre care 35.000 km sunt linii de mare viteză.

Datele oficiale spun că în China numărul de călătorii cu trenul va atinge 3,6 miliarde anul acesta, cu 92% peste anul 2012. Cu trenurile de mare viteză se vor face 2,31 miliarde de călătorii.

Înainte de 2008 China a derulat un program de modernizare a căilor ferate care a dus vitezele maxime la 160 km/h, dar apoi a trecut la nivelul următor și a inaugurat în medie 3.000 km de linii de mare viteză în fiecare an.

China a dus trenurile și în Tibet, regiune unde a impus mai multe valuri de represiune în ultimii 65 de ani. Din Beijing la Lhasa sunt 3.700 km și drumul durează 40 de ore.

Sursa: Xinhua