România a avut pentru foarte puțin timp un tren de mare viteză, dar a fost numai în tranzit, cu destinația Turcia

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 2 decembrie 2019, 12:52 Economie | Industrie Feroviara


Tren Siemens Velaro la Arad
Foto: Madalin Vlaicu
​România a avut pentru foarte puțin timp un tren de mare viteză pe teritoriul ei, dar din păcate a fost doar în tranzit, din Germania, către Turcia. Este vorba de un tren Siemens Velaro care va ajunge să circule pe rețeaua turcă ce este în expansiune. Cum notează și România Feroviară, în timp ce la noi, compania de stat nu este capabilă să scoată pe piață un ”Mers al Trenurilor”, demn de secolul în care trăim, alte țări fac pași concreți spre trenuri absolut grozave. Un astfel de tren cu 8 vagoane costă aproape 40 milioane euro.

Pasionații de trenuri din Ungaria și România au pus săptămâna trecută pe Facebook fotografii cu super-trenul Siemens Velaro ”în țiplă” tractat pentru a ajunge în stare perfectă de la producător, din (Dusseldorf) Germania, până la destinație, în Turcia.


Velaro în Ungaria (foto Attila György Baukó)

Au fost postate poze din Bekescsaba, Curtici și Arad. Turcia a comandat în 2013 primul tren Velaro, iar garnitura a început să circule în 2015. A urmat o comandă de șase trenuri și apoi încă zece. Cele mai noi informații indică faptul că TCDD va ajunge să aibă 19 trenuri Velaro. Contractul pentru cele 10 trenuri a fost de 340 milioane euro, incluzând și trei ani de mentenanță.


Velaro la Curtici (foto pagina de Facebook A Viharsarok vasútja)

Velaro este modelul ”fanion” de tren de mare viteză de la Siemens și diverse versiuni ale acestuia circulă în Germania, Spania, Rusia, Turcia, Belgia și Marea Britanie. Cel mai nou concept este Velaro Novo, prezentat în iunie 2018 în Germania, tren capabil să ruleze cu 360 km/h și care ar trebui lansat în 2023.



Ce se întâmplă în Turcia

Între Ankara și Istanbul sunt 506 km, iar cele mai rapide trenuri fac 3 ore și 47 minute. Cea mai rapidă porțiune este Ankara - Eșkișehir, 245 km în 87 de minute, cu 250 km/h viteză maximă. Acest tronson a fost primul dat în folosință, în 2009, iar întregul parcurs între capitală și Istanbul a fost gata în 2014. Pe această rută sunt folosite trenuri de la Siemens și de la CAF.

Turcia mai are o linie de mare viteză, Ankara - Konya, 309 km, timp minim de călătorie 105 minute.

Autoritățile au promis că în mai 2020 va fi dată în folosință calea ferată de mare viteză Ankara - Sivas, 406 km, parcurs două ore.

Turcia a promis că va investi 70 miliarde euro în industria feroviară în următorii 15 ani și vrea să ajungă să aibă peste 3.000 km de linii de mare viteză.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















7594 vizualizari

  • +10 (14 voturi)    
    Romanica (Luni, 2 decembrie 2019, 13:06)

    arpi [utilizator]

    Si noi luam tranvaie si autobuze de la turci.. Turci iau lucruri bune din Gemania.. Avantaj sarma-n.......
    • -3 (11 voturi)    
      Bucureștiul=15 mil. locuitori și facem cai rapide (Luni, 2 decembrie 2019, 18:02)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui arpi

      Când va avea Bucureștiul 15 milioane locuitori, cât Istanbulul, și Timișoara 5.4 mil., cât Ankara, atunci va renta o cale ferata rapida și la noi intre cele doua orașe.

      Nu mai dați exemple aiurea, ca nu se compara ca număr de locuitori centrele urbane turcești cu cele romanești. Nu exista destui călători la noi ca sa renteze construcția unor cai ferate de mare viteza.
      • +3 (5 voturi)    
        Exemple aiurea (Luni, 2 decembrie 2019, 23:15)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Paris 2 milioane. Lyon 500 de mii. Marseille 800 de mii. Bruxelles 1.1 milioane. TGV.
        • 0 (4 voturi)    
          Parisul are 10.7 mil. locuitori nu 2 mil. (Marţi, 3 decembrie 2019, 6:57)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Doua milioane locuitori are centrul Parisului. Capitala Franței cu suburbiile are 10.7 mil. iar Lionul 1.6 mil. și în plus de asta TGV-urile franceze nu sunt rentabile.

          Vezi:
          Unité urbaine de Paris:
          https://fr.wikipedia.org/wiki/Unit%C3%A9_urbaine_de_Paris
          • +1 (1 vot)    
            cate suburbii luam in considerare? (Marţi, 3 decembrie 2019, 12:30)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Zona metropolitana a Parisului se intinde vreo 70km in fiecare directie. Ploiesti este la 45km de Bucuresti. Giurgiu la 60.

            TGV-urile nu sunt rentabile? Comparativ cu ce? Cu autostrazile subventionate?..
    • 0 (2 voturi)    
      Alo ! Gara ?! (Luni, 2 decembrie 2019, 19:58)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui arpi

      Nu se compara o garnitura de tren de Mare Viteza cu un autobuz !
      E ca si cand ai compara o bicicleta cu o masina de curse pentru Formula 1 !
  • -2 (6 voturi)    
    si in Romania? (Luni, 2 decembrie 2019, 14:56)

    Itsoc [utilizator]

    pai cand s-or educa romanii si or vota si altceva in afara de USL-UDMR.
    Adica prin 2250 cand deja lumea civilizata va merge prin hyperloop intre marile orase.
  • 0 (6 voturi)    
    Astept tranzitul unei autostrazi,pod,stadion Euro (Luni, 2 decembrie 2019, 15:06)

    Plagarus [utilizator]

    La noi si neputinta este o "virtute " politica de 30 de ani.
  • +2 (6 voturi)    
    In anii '90 (Luni, 2 decembrie 2019, 18:01)

    ady77 [utilizator]

    Romanii construiau autostrazi in Turcia. Intre timp ei au ajuns undeva pe la 2000 de km de autostrada, noi nici macar 800. Tocmai ce sa abandonat si santierul Sebes-Turda.
    Noi cumparam turcisme, iar ei cu banii nostrii cumpara din Germania.
    O fi bine?
    • -4 (6 voturi)    
      Nu exista date ca Romania (Luni, 2 decembrie 2019, 20:22)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      pe timpul lui Ceausescu ar fi construit drumuri / sosele in Turcia. daramite autostrazi !.
      Ceausescu a construit numai Bucuresti- Pitesti, ca sa ajunga mai usor la Scornicesti unde a copilarit (care nu e departe de Pitesti).
      Ceausescu credea ca daca a ajuns Presedinte e necesar sa-si faca o Autostrada pana aproape de casa parinteasca ! (desi autostrada Bucuresti Pitesti nu era prioritara la vremea respectiva).
      Asa ca ,,Romania lui Ceausescu" nu avea experienta in constructia de Autostrazi.

      Ceausescu ,,le avea" cu Canalele: Cernavoda -Constanta etc.
      Era atat de obsedat sa ajunga la Constanta - Agigea ca a taiat dealul Murfatlarului si a ridicat pretul Canalului de vreo 3 ori ! Mai bine se ducea catre Navodari cum i-a si indicat Stalin lui Dej !
  • 0 (4 voturi)    
    bai, eu nu mai inteleg ... (Luni, 2 decembrie 2019, 20:18)

    gica_ultra [utilizator]

    niste anormali bastinasi cumpara autobuze, tramvaie "turkey made" iar otomanii isi trag trenuri de mare viteza " made in EU" ? sunt doar eu nitel anormal si nu pricep cum vine treaba ? bine ca metroul nu e in subordinea lu' lady de voluntari : vedeam niste rame de metrou turkey eco (trase de cai) ....
  • 0 (0 voturi)    
    Omul sărac cumpara (Marţi, 3 decembrie 2019, 16:49)

    Observatory [utilizator]

    atât cât îl ajuta buzunarul ...
    Și apoi nu dorim noi întoarcerea imperiului otoman ? Turcii au mai evoluat, noi ? nu!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by