Trenurile vor continua să circule zilnic pe cea mai veche cale ferată montană de pe teritoriul țării

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 9 decembrie 2019, 10:51 Economie | Industrie Feroviara


Tren intre Oravita si Anina
Foto: Kovacs David
​Secția Oravița - Anina (M925), prima linie montană de pe teritoriul țării noastre, a fost la un pas de închidere, iar garniturile ar fi urmat să circule doar pe bază de precomandă, din partea a cel puțin 30 de doritori. Mai multe asociații din Banat au reușit să salveze cel puțin pentru moment linia. Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat duminică, pe pagina sa de Facebook, că trenul Oravița - Anina va continua să circule zilnic și după intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, pe 15 decembrie

Secția are14 tuneluri, 10 viaducte și tăieturi în munte pe o lungime de 21 de kilometri.

Construită de administrația Habsburgică, calea ferată Oravița - Anina este cea mai veche linie de cale ferată de pe actualul teritoriu al României. Are 33 de km, a fost deschisă în 1863 și este supranumită ”Semmering-ul bănățean” după numele primei linii montane adevărată din Europa, Semmering Bahn, deschisă în 1854 în Austria și aflată încă în funcțiune.

Linia Oravița - Anina este inclusă în Lista Monumentelor Istorice (2015) și reprezintă una dintre bijuteriile tehnice și arhitecturale din Europa de sud-est. Calea ferată Oravița - Anina este totodată și unul din cele mai importante puncte de atracție turistică din Banat.



Foarte mulți s-au arătat scandalizați de planul CFR Călători de a scoate cursa zilnică, mai ales că pe vreme bună este cerere mare pe una dintre cele mai frumoase trasee feroviare de la noi. Au fost demarate și campanii pentru salvarea liniei.

În plus, dacă alte țări investesc și aduc turiștii pe cele mai frumoase trasee de tren, la noi lucrurile merg tot mai rău.

Decizia a fost prezentată ca fiind un mare succes în Banat, practic vorbim de salvarea liniei.


Un singur tren pe sens circulă pe cei 33 km, sunt șase opriri, călătoria durează două ore. În trecut erau trei trenuri pe sens în fiecare zi.

Menținerea circulației zilnice a trenurilor de călători pe ruta Oravița-Anina fusese anunțată încă de vineri seara de ministrul de Interne, Marcel Vela, cărășean de origine, însă nu venise confirmarea din partea Ministerului Transporturilor. Ulterior, Marcel Vela a revenit cu o nouă postare, la care a atașat și decizia în acest sens semnată de directorul general al CFR Călători, Valentin Dorobanțu, și de alți oficiali feroviari.

Cum arăta Mersul Trenurilor în 2005


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















1975 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Vreti turisti cu duiumul? (Luni, 9 decembrie 2019, 11:20)

    Sparafucile [utilizator]

    Atunci puneti la trenuri locomotive cu aburi. Evident, trebuie gasite prin triaje, reconditionate, reparate, dar odata ce s-a dus buhul traseului , turistii vor da buzna. Obligatoriu trebuie facut un film si pus pe DVD, ca popularizare a traseului. Care poate concura fara complexe cu traseul Fort William - Mallaigh din Scotia. In fiecare statie turistii pot fi asteptati cu mese intinse , bine alimentate cu palinca, pita, slana, cirnati si ceapa. Ceva formatii folclorice frumos imbracate in costume nationale pot oferi momente muzicale de neuitat. Toate cheltuielile suplimentare, cu masa si cu formatiile folclorice trebuie obligatoriu incluse in pretul biletului pentru ca turistii sa scoata banul din buzunar doar odata.
    Asa fac rusii pe Trans-Siberian si scot bani cu toptanul.
  • +1 (1 vot)    
    alea sunt vagoane? (Marţi, 10 decembrie 2019, 9:44)

    Je__ [utilizator]

    trenul asta e un rebut de personal cu scaune de lemn, geamuri mici si afumate, si nu se vede mai nimic, decat ca mergi prin boscheti

    eu am fost si am stat 2h dus si 2h intors, cu jumatate de ora pauza in Anina, si ma jur ca pe acolo nu mai calc

    O fi zona frumoasa....dar calatoria nu merita sub nici o forma.....iar gestul de a mentine un tren falimentar, pe pierderi se incadreaza strict intr-o politica PZD-ista si nu are nimic a face cu economia

    Daca sunteti cu cojones, scoateti linia sa fie concesionata de un privat...sa vedem atunci cati se inghesuie sa vada Semmeringul Banatean

    Numai pomeni...toti tefelistii vor numai pomeni...si apoi fac scandal ca deficite, ca cfr, ca infrastructura


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by