​Secția Oravița - Anina (M925), prima linie montană de pe teritoriul țării noastre, a fost la un pas de închidere, iar garniturile ar fi urmat să circule doar pe bază de precomandă, din partea a cel puțin 30 de doritori. Mai multe asociații din Banat au reușit să salveze cel puțin pentru moment linia. Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat duminică, pe pagina sa de Facebook, că trenul Oravița - Anina va continua să circule zilnic și după intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, pe 15 decembrie

Tren intre Oravita si AninaFoto: Kovacs David

Secția are14 tuneluri, 10 viaducte și tăieturi în munte pe o lungime de 21 de kilometri.

Construită de administrația Habsburgică, calea ferată Oravița - Anina este cea mai veche linie de cale ferată de pe actualul teritoriu al României. Are 33 de km, a fost deschisă în 1863 și este supranumită ”Semmering-ul bănățean” după numele primei linii montane adevărată din Europa, Semmering Bahn, deschisă în 1854 în Austria și aflată încă în funcțiune.

Linia Oravița - Anina este inclusă în Lista Monumentelor Istorice (2015) și reprezintă una dintre bijuteriile tehnice și arhitecturale din Europa de sud-est. Calea ferată Oravița - Anina este totodată și unul din cele mai importante puncte de atracție turistică din Banat.

Foarte mulți s-au arătat scandalizați de planul CFR Călători de a scoate cursa zilnică, mai ales că pe vreme bună este cerere mare pe una dintre cele mai frumoase trasee feroviare de la noi. Au fost demarate și campanii pentru salvarea liniei.

În plus, dacă alte țări investesc și aduc turiștii pe cele mai frumoase trasee de tren, la noi lucrurile merg tot mai rău.

Decizia a fost prezentată ca fiind un mare succes în Banat, practic vorbim de salvarea liniei.

Un singur tren pe sens circulă pe cei 33 km, sunt șase opriri, călătoria durează două ore. În trecut erau trei trenuri pe sens în fiecare zi.

Menținerea circulației zilnice a trenurilor de călători pe ruta Oravița-Anina fusese anunțată încă de vineri seara de ministrul de Interne, Marcel Vela, cărășean de origine, însă nu venise confirmarea din partea Ministerului Transporturilor. Ulterior, Marcel Vela a revenit cu o nouă postare, la care a atașat și decizia în acest sens semnată de directorul general al CFR Călători, Valentin Dorobanțu, și de alți oficiali feroviari.

Cum arăta Mersul Trenurilor în 2005