CFR pierde 30% din banii europeni pentru linia ferată Brașov- Sighișoara pentru că, la trei ani de la lansarea licitației, nu a reușit semnarea contractelor de 800 de milioane de euro
Pentru cele două tronsoane în discuție Comisia Europeană a acceptat totuși o amânare cu doi ani astfel încât să se asigure circa 70% din finanțarea inițială.
„Cele trei loturi au fost în procedură de licitaţie lansate undeva în 2016, lotul I şi III şi în 2017, lotul II. Am ajuns în faza de contestaţie, în instanţele noastre. Am făcut un exerciţiu de fazare, am reuşit să asigurăm pentru lotul I şi III o finanţare de 70% din valoarea iniţial contractată, undeva spre 600 milioane de euro”, a explicat la RRA directorul general CFR Infrastructură, Marius Chiper.
Acesta a mai precizat că CFR Infrastructură se bazează ca va finaliza contestaţiile în instanţă şi va reuși să semneze contractele până în luna februarie 2020.
Și pentru lotul feroviar dintre Apața și Cața de pe ruta Brașov –Sighișoara Comisia Europeană a acceptat prelungirea termenului de contractare cu doi ani și va asigura 92 % din costul total care este estimat la 2,7 miliarde lei.

VIDEO. A lăsat jobul din City-ul londonez pentru a cumpăra o clădire monumentală părăsită de pe o insulă grecească, pe care a transformat-o în hotel de lux
VIDEO De ce nu pot să aleg tipul de vaccin cu care mă vaccinez?
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările avansate de pe prima secțiune
INTERVIU Răsvan Radu, UniCredit: Au scăzut mult cererile de suspendare la plată a ratelor în ianuarie-februarie 2021 față de 2020
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
Fascinanta legătură dintre spionaj și tehnologie: de la datele stocate în ADN-ul uman, la falsul turn GSM din aeroport care-ți fură informațiile din telefon
Cum 570 mil Euro/28 km = 20.35 mil. Euro/km = 22.63 dolari înseamnă ca în Romania se construiește cale ferata normala la preț peste una de 350 km/h în China în condiții de rata mare a viaductelor și tunelelor de pe traseu.
Citat: "CFR a desemnat câştigătoarea licitaţiei pentru modernizarea a 28 km dintre Brașov și Sighișoara, contract de peste 570 milioane euro" (Hotnews)
Citat: "China’s high speed rail with a maximum speed of 350 km/h has a typical infrastructure unit cost of about US$ 17-21m per km, with a high ratio of viaducts and tunnels, as compared with US$25-39 m per km in Europe and as high as US$ 56m per km currently estimated in California." (Sursa: https://www.worldbank.org/en/news/press-release/2014/07/10/cost-of-high-speed-rail-in-china-one-third-lower-than-in-other-countries)
PS , ma lasa-ne cu pretul per km de cale ferata chinezeasca, cand vor construi primul automobil conceptie proprie mai discutam.
Nu cred ca sunt paranoic cand spun ca nu se vrea sa se rezolve aceste situatii, aceste trageri de timp si pierderi de bani. Nu reusesc deloc sa inteleg de ce la 30 de ani de la revolutie inca nu putem trece ca natie de faza asta in care ne furam singuri caciula in loc sa intelegem ca "ce tie nu-ti place, altuia nu-i face".
Si spun asta pentru ca nu e nevoie sa reinventam roata, nu e nevoie nici macar sa cheltuim banii nostri, ni se ofera totul pe tava, doar sa nu mai intrebam daca sunt moi posmagii si sa trecem la treaba. Avem de unde ne inspira ca tara despre legislatia in domeniu, ce si cum sa facem si sa nu facem a.i licitatiile sa nu fie contestate sau daca sunt, sa fie rezolvate super rapid aceste contestatii a.i sa nu se piarda banii europeni.
Noi romanii ar trebui sa avem 3 mari prioritati pentru care ar trebui sa facem pe dracu in patru sa reusim: infrastructura, educatie si sanatate. Odata rezolvate aceste 3 domenii se vor rezolva mult mai usor zeci de alte domenii si poate ca intr-un final vedem si noi luminita de la capatul tunelului.
este conducere defectuoasa a unei institutii.Demisi si concediati...nu sa-l demiti din pozitia de director ca sa mearga in cea de sef serviciu...nuuuuu!demis si concediat.Cu siguranta ca ciuma rosie il va angaja ca se pricepe lu furaciuni si frecta menta...