VIDEO Au fost scoase la test noile trenuri diesel produse la Pașcani

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 18 decembrie 2019, 10:55 Economie | Industrie Feroviara


Automotor fabricat la Pascani
Foto: Romania Feroviara
De câteva zile, pe magistrala 300 este testat un prototip de automotor diesel construit de Electroputere VFU Pașcani, un model cu trei vagoane și o viteză maximă de 120 km/h, scrie România Feroviară. Automotoarele sunt în centrul unei controverse cu CFR Călători și ministrul Transporturilor. Pe grupurile pasionaților de trenuri discuțiile oscilează de la cei încântați că și la noi se produc trenuri moderne, până la cei care spun că, dacă acestea vor ajunge să circule la noi, acest lucru trebuie să se întâmple doar după licitații transparente.



”După atatea zvonuri, povești și bănuieli, avem onoarea să vă prezentăm prototipul DMU al celor de la Electroputere VFU Pașcani. Este un DMU din 3 vagoane cu V.max 120km/h și are la prima vedere o capacitate de transport de 200 locuri pe scaune(info neoficială).

Testele oficiale au început în septembrie la CTF Faurei unde a alergat și cu 160km/h și a realzat testele de tracțiune și frânare. În acest moment automotorul realizează testele de panta în vederea autorizării pe Predeal, încărcat cel mai probabil cu saci umpluți cu nisip, aproape sau puțin peste capacitatea maximă de încarcare”, scriu cei de la Romania Feroviară.



Controversa trenurilor albe

Trebuie spus că aceste automotoare sunt în centrul unui scandal, după ce ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat luni că procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie anchetează respectiva achiziție, pentru șapte automotoare.

„Eu vă spun aşa: 126 de milioane de lei, bani pe care compania CFR Călători i-a primit din subvenţie, în loc să îşi plătească datoria către CFR Infrastructură, s-au gândit ei, în înţelepciunea lor, să achiziţioneze cele şapte automotoare. Eu cred că nu s-au gândit bine. (...) Achiziţia nu merge mai departe. Spun foarte clar că nu, pentru că acolo este şi un dosar deschis la DNA, unul dintre cei care au decis acolo s-a detonat, s-a dus şi s-a autodenunţat, înţeleg, aşa că lucrurile sunt destul de clare”, a declarat Lucian Bode, luni seară, la Realitatea Plus. (sursa - Mediafax)

CFR nu a comentat direct cele spuse de ministru, ci s-a referit doar la datele prezentate de moderatoarea emisiunii la care a fost invitat ministrul, și anume Denise Rifai.


sursa foto - România Feroviară

CFR spune că nu există o asemenea achiziție. Compania invoca, într-un comunicat de marți, datele prezentate de moderatoarea emisiunii Legile Puterii, care a vorbit de achiziția în sumă de 33 milioane de euro, pentru 7 automotoare, de la Electroputere VFU Pașcani, „fără să treacă această decizie prin Autoritatea de Reformă Feroviară din cadrul Ministerului Transporturilor. Adică, o decizie de achiziție pe lângă lege.”

„CFR Călători informează opinia plublică despre faptul că nu există o asemenea achiziție. Practic, doamna moderatoare Denise Rifai, fără o documentare temeinică a prezentat date nereale legate despre o achiziție care nu există. CFR Călători nu are comentarii suplimentare față de această informație nereală”, spun cei de la CFR.

Despre compania din Pașcani

Electroputere VFU Pașcani a avut afaceri de 88 milioane lei anul trecut, aproape trei sferturi fiind generate de activitățile feroviare (reproiectarea, reconstrucția și modernizarea vehiculelor feroviare).

Compania repară și vagoane pentru CFR Călători, a modernizat și trenuri pentru Republica Moldova și construiește și tramvaie.

Compania a fost privatizată în 2004 și face parte din grupul Grampet.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















15511 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    A fi sau a nu fi CFR (Miercuri, 18 decembrie 2019, 11:13)

    feroviarul123 [utilizator]

    Deci pentru a nu știu cata oara. Sunt mai multe CFR-uri: CFR, CFR Călători si CFR Marfa. Când zici doar CFR te referi la CFR Infrastructura. Ca fără ei nu ar exista nimic.
    Referitor la dosarul DNA da, se spune ca ar fi încercat sa "repare" niște Desiro si de fapt sa le dea noua mașinărie. Care este o copie de fapt dupa ... Desiro .
  • +2 (6 voturi)    
    motorina (Miercuri, 18 decembrie 2019, 11:29)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    mai multa motorina in aer ca n-aveam destula in timp ce ailalti taie paduri intregi. e combinatia perfecta
  • +2 (2 voturi)    
    Mai lipsesc sine (Miercuri, 18 decembrie 2019, 11:33)

    ruskimushki [utilizator]

    si lipsa de comportament banditesc in multe segmente ale populatiei.
  • +5 (5 voturi)    
    sa le ia daca trec testele (Miercuri, 18 decembrie 2019, 11:35)

    andimi [utilizator]

    daca ies ok din teste de ce sa nu le ia? Cum naiba incurajam noi industria romaneasca? Prin alte tari se dau peste cap sa incurajeze firmele lor, noi le sabotam! Repet, daca ies ok la teste, de ce nu?
  • +1 (1 vot)    
    Nu, era mai bine sa le luam la suprapret de la alt (Joi, 19 decembrie 2019, 10:15)

    Ochiana [utilizator]

    Inteleg logica birocratilor. CFR Calatori avea datorii si a primit bani din subventie care trebuiau sa achite datoriile nu directionate catre investitii...
    Dar daca noi nu sprijinim cat de cat industria romaneasca atunci cine o va face ?!
    Cine in tara asta mai poate cumpara automotoare de genul asta?!...E clar ca doar CFR ul.
    Dar nu, mai degraba le luam la suprapret de la turci, americani etc. Le luam de la altii care dau locuri de munca si platesc impozite la turci, americani, chinezi etc
    Imediat investigatie DNA.
    Ce logica ingusta au si birocratii asta.
    Pe de alta parte, directorul ala de la CFR care a luat aceasta decizie nu putea sa faca un credit sa le cumpere, ca sa nu le ia din subventiile statului ?!
    Ca e clar la ce trenuri circula acum, chiar trebuie modernizata "flota" de trenuri a CFR-ului.
  • 0 (0 voturi)    
    Diesel??? (Joi, 19 decembrie 2019, 10:59)

    alter_ego2013 [utilizator]

    Toata lumea civilizata incurajeaza transportul cu trenul pentru ca este mai putin poluant decat avionul sau masina. Dar asta e valabil pentru trenuri electrice, nu diesel. De ce construim trenuri diesel pe care nu le putem exporta nicaieri, in conditiile in care avem infrastructura electrificata si producem printre cele mai 'verzi' energii electrice din zona noastra (hidro, eoliene, atom). De ce a dat faliment Electroputere Craiova in conditiile in care trenurile noastre au nevoie disperata de improspatare?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by