​În Cehia, compania națională de infrastructură feroviară SZ face primele teste cu viteza maximă de 200 km/h pe magistrala principală ce leagă Praga de granița cu Austria și Slovacia, scrie International Railway Journal. Cehia are porțiuni cu viteze medii de 120 km/h, maximul este acum 160 km/h și țara deține și unul dintre cele mai importante centre de testare a trenurilor din Europa.

Tren din CehiaFoto: Cesky Drahy

Compania de infrastructură SZ din Cehia face aceste prime teste între Vranovice și Břeclav, pe magistrala principală ce leagă Praga de Breclav, oraș de graniță aflat la 88 km de Viena și 82 km de Bratislava. Până la Viena cele mai rapide trenuri fac 54 de minute.

Testele se fac cu o locomotivă Siemens Vectron a companiei de stat CZ echipată cu sistemul ETCS nivel 2 și cu două vagoane: unul de diagnoză și unul clasa 1 de pe trenurile Eurocity. Este analizată mai ales durabilitatea a două poduri de pe tronson, unul construit în 1933 și altul la 1946.

Testele se fac pe una dintre cele mai rapide secțiuni din rețeaua cehă, cei 58 km dintre Brno și Breclav, unde cele mai rapide trenuri de pasageri fac 29 de minute.

Pregătirile pentru reabilitarea liniei ar trebui să înceapă în acest an, obiectivul fiind ca ele să fie finalizate în 2025. Vor fi renovate și câteva gări și vor fi eliminate treceri la nivel cu calea ferată. Pentru a ridica viteza, Cehia continuă și instalarea sistemului de gestionare a traficului ETCS. În prezent sistemul a fost instalat pe 255 km și pe alți 206 km va fi pus în acest an.

Cehia analizează și posibilitatea de a construi linii de mare viteză și s-a consultat cu francezii de la SNCF în acest scop.

Între Praga și Brno, cele mai mari orașe ale țării, cei 255 km sunt parcurși în 2 ore și 26 de minute de cele mai rapide trenuri.