- Parcul operaţional (de exploatare) este compus din peste 240 locomotive electrice, peste 100 locomotive diesel şi 120 automotoare, vehicule feroviare diferenţiate prin puteri şi viteze diferite”, a spus CFR Călători, într-un răspuns remis la final de 2019 la un set de întrebări trimis de HotNews.ro.
Vârsta medie a parcului de locomotive
- Vârsta medie a parcului inventar de vehicule feroviare de tracţiune, în funcţie de tipul de tracţiune se prezintă astfel: locomotive electrice - 38 ani, locomotive diesel – 44 ani, automotoare – 49 ani.

Locomotivele CFR sunt reparate la filiala SCRL Brașov, dar și la Reloc, Softronic și la Remarul 16 Februarie
- Ultimele vehicule feroviare de tracţiune au fost achiziţionate de către CFR Călători în perioada 2009-2011.
- ”Un alt factor care conduce la apariţia de deficienţe în exploatare, în afară de vechimea parcului, îl reprezintă starea căii de rulare care determină numeroase şocuri la subansamblele vehiculelor”.
La nivelul întregii pieţe, operatorii de transport feroviar deţin în total 1.251 de locomotive, rame şi automotoare, respectiv 2.285 de vagoane. Cea mai mare parte a materialului rulant de tracţiune (84%) are de un grad de uzură ridicat, având o vechime mai mare de 30 de ani, în timp ce în cazul vagoanelor procentul este de 56%.
Această situaţie poate fi explicată prin:
- lipsa resurselor investiţionale, în cazul unor operatori privaţi de transport;
- viteza scăzută de deplasare impusă de starea infrastructurii feroviare, care nu necesită material rulant de ultimă generaţie;
- în cazul CFR Călători, alocarea resurselor financiare disponibile pentru achitarea datoriilor istorice în detrimentul investiţiilor în material rulant.
Țări precum Austria, Cehia sau Polonia au investit masiv în vagoane, locomotive și trenuri electrice noi, în timp ce în România CFR are nevoie de peste 300 de vagoane și mulți pun la îndoială cifrele înaintate de CFR Călători privind numărul de vagoane folosite zilnic și numărul de vagoane modernizate.
În aceste zile a fost un nou protest la SCRL Brașov, filială a CFR Călători cu 1.500 de angajați. Sindicaliștii spun că CFR Călători vrea să falimenteze SCRL Brașov și că totul a început în septembrie prin preluarea etapizată a personalului și prin cererea de a-și retrage angajații din patru puncte de lucru.
Sindicaliștii mai spun că CFR Călători a făcut presiuni asupra angajaților SCRL, societate aflată într-o situație financiară foarte gravă, fiind în procedură de insolvență.
In fiecare an umblati cu vagoanele inghetate si nu se schimba nimic!
Vindeti ce mai e bun la o firma privata, care sa faca treaba ca lumea. Nu sa tot bage Guvernul bani (prin 'gratuitatea' studentilor si pensionarilor) in CFR si acesti bani sa fie furati!
Sa vina firma privata si sa faca totul de la zero daca-i mai buna!