Budapesta, orașul european cu cel mai mare număr de călători care merg cu metroul ușor și tramvaiele clasice

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 20 ianuarie 2020, 10:40 Economie | Industrie Feroviara


Metrou usor la Dublin
Foto: Hotnews
​Budapesta, Praga și Paris sunt orașele europene cu cei mai mulți călători în sistemele de metrou ușor și tramvai clasic, arată un raport care menționează că, după anul 2000 un total de 70 de orașe europene au (re)deschis linii de tramvai sau de metrou ușor. Raportul este realizat de International Association of Public Transport (UITP).

În lume sunt 392 de orașe care au metrou ușor sau tramvai, iar 204 dintre aceste orașe sunt în Europa. (49 din Germania, 15 din Polonia).

În Europa, lungimea totală a rețelelor de metrou ușor și tramvai a crescut cu peste 300 km între 2015 și 2018, până la 9.296 km, iar numărul total de călători a crescut cu 7%, până la 10,4 miliarde în 2018. Sistemele sunt extraordinar de populare în Europa Centrală, mai ales în Polonia și Germania, unde media de călătorii făcute de un om într-un an trece de 150. În Marea Britanie media este de 10.

Lungimea medie a unei călătorii pentru un pasager european este de 3,2 km, cu maxime de peste 4 km în UK, Portugalia și Suedia și minime de sub 2,5 km în Luxemburg, Bosnia, Elveția și Grecia.

Cel mai aglomerat sistem este în Budapesta, cu 411 milioane pasageri în 2017, urmat de Praga, cu 372 km, și de Paris și Viena, fiecare cu 306 km. Top cinci este completat de Varșovia, cu 264 milioane de pasageri, iar top 10 este continuat de orașele Zurich, Berlin, Zagreb, Brno și Frankfurt.

Cele mai lungi sisteme sunt în Berlin, Milano și Viena. Flota totală europeană este de 20.000 de vehicule ce parcurg în medie 52.000 km/an (cu variații între 38.000 și 77.000 km, în funcție de vechime și de rețea.

Principalele diferențe dintre metrou ușor (light rail) și tramvaiul clasic țin de faptul că metroul ușor circulă pe o linie dedicată separată de restul traficului, are uneori și traseu subteran și are viteză medie mai mare decât tramvaiele clasice, dar mai mică decât metroul.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2875 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    imi place cum amesteci (Luni, 20 ianuarie 2020, 10:49)

    ccc745 [utilizator]

    numarul de calatori anual cu lungimea retelei de tramvai. Dracu' mai intelege ceva... pe bune, cind scrii, citesti ce scrii?

    Cel mai aglomerat sistem este în Budapesta, cu 411 milioane pasageri în 2017, urmat de Praga, cu 372 km, și de Paris și Viena, fiecare cu 306 km. Top cinci este completat de Varșovia, cu 264 milioane de pasageri, iar top 10 este continuat de orașele Zurich, Berlin, Zagreb, Brno și Frankfurt.
  • +2 (2 voturi)    
    Normal, parcarea costa 1 euro/ora... (Luni, 20 ianuarie 2020, 11:36)

    Metec [utilizator]

    Si se taxeaza, ca n-ai parcari gratis in oras...
    • +3 (3 voturi)    
      Asta pentru ca ungurii (Luni, 20 ianuarie 2020, 12:04)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Nu s-au gandit ca noi sca soata bolarzii, sa mute liniutele, sa camufleze masina in tomberon de colectare selectiva, etc. Hai ca se poate...
  • -1 (1 vot)    
    IN TIMP CE (Luni, 20 ianuarie 2020, 16:00)

    jidanul [utilizator]

    Guvernul actual a blocat achizitionarea de tramvaie pentru 5 orase. in timp ce in alte tari introduc, reintroduc si extind liniile de tramvai. Noi aruncam banii (1 miliard de lei) pe anticipate.De asta nu merg lucrurile in tara noastra pentru ca conducatorii nostri fac pipi contra vantului.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by