CFR Călători are un nou director general. Dan Costescu îl înlocuiește pe Valentin Dorobanțu
Dan Marian Costescu a absolvit în 1993 Universitatea Politehnica Bucureşti. În cadrul Registrului Feroviar Român, a fost şef departament Optimizarea Sistemelor (1993-1996) şi şef laborator Dinamica Rulării (1996-1997).
A reprezentat CFR în Comitetul Director B12, din cadrul European Railway Research Institute, Olanda (1995-2001). A fost, pe rând, director executiv al Autorităţii Feroviare Române (1998-2000), director fondator al Centrului de testare şi cercetare feroviară (2001-2003) şi director Afaceri Internaţionale în compania Karsdorfer Eisenbahn GmbH (2002-2004), preşedinte al Consiliului de Administraţie şi director general al companiei Romvag SA Caracal (2002-2004), director general al Sistematic Engineering (2004-2015).
Pe 2 martie 2015, a fost numit director general al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA. Apoi, Dan Costescu a fost ministru al Transporturilor în Guvernul condus de Dacian Cioloș, în perioada 17 noiembrie 2015 – 7 iulie 2016.
Noul director general al CFR Călători declara recent că vrea să reintroducă în circulație trenurile de tip Intercity. Primul tren Intercity a fost introdus în circulaţie în 1995, pe vremea când la conducerea Ministerului Transporturilor se afla Aurel Novac (PUNR, decedat în 2009).
După aproape 20 de ani, pe 14 decembrie 2014, când ministerul era condus de Ioan Rus (PSD), garniturile Intercity au fost scoase din Mersul Trenurilor, din cauza faptului că nu mai putea fi asigurată viteza medie de 60 km/oră.
Acum, Dan Costescu vrea să le reintroducă. ”Nu se poate să nu avem la intern trenuri Intercity. Ele pot fi reintroduse pe relațiile pe care s-a modernizat calea ferată. Evident, nu o să le introducem pe rute cu 30 km/oră. Pot să circule pe rute spre Ardeal, Constanța, Moldova, sudul țării”, a declarat noul director general.

EXCLUSIV Câți bani pentru investiții au primit în ultimii 10 ani spitalele-vedetă ale pandemiei. Care a fost cel mai "răsfățat" spital din prima linie
Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
Profesorul Radu Gologan, după prima etapă a Olimpiadei de Matematică, organizată online: „Am descoperit uluiți extrem de multe fraude. Părinți care contestă corupția din România își impun copiii prin corupție”
INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Se stie cat de cat de cati bani e nevoie pentru ca CFR sa ajunga pe plus si sa fie modernizat?
S-a facut o evaluare concreta a personalului?
Cum e posibil ca sa avem companii private care merg pe aceleasi sine ca si CFR si care fac profit, dar CFR e in pierdere?
Hai, ca timp avem berechet, ca trenul merge cu 30 kmh si mai are si intarziere.