De joi dimineață CFR Călători are un nou director general, Dan Costescu, fost ministru al Transporturilor în Guvernul condus de Dacian Cioloș și fost director general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, scrie Club Feroviar. Costescu îl înlocuiește pe controversatul Valentin Dorobanțu poreclit și ”smart” care fusese numit în martie la conducerea CFR Călători, companie la care lipsa de vagoane s-a simțit dur anul trecut.

Dan CostescuFoto: AGERPRES

Dan Marian Costescu a absolvit în 1993 Universitatea Politehnica Bucureşti. În cadrul Registrului Feroviar Român, a fost şef departament Optimizarea Sistemelor (1993-1996) şi şef laborator Dinamica Rulării (1996-1997).

A reprezentat CFR în Comitetul Director B12, din cadrul European Railway Research Institute, Olanda (1995-2001). A fost, pe rând, director executiv al Autorităţii Feroviare Române (1998-2000), director fondator al Centrului de testare şi cercetare feroviară (2001-2003) şi director Afaceri Internaţionale în compania Karsdorfer Eisenbahn GmbH (2002-2004), preşedinte al Consiliului de Administraţie şi director general al companiei Romvag SA Caracal (2002-2004), director general al Sistematic Engineering (2004-2015).

Pe 2 martie 2015, a fost numit director general al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA. Apoi, Dan Costescu a fost ministru al Transporturilor în Guvernul condus de Dacian Cioloș, în perioada 17 noiembrie 2015 – 7 iulie 2016.

Noul director general al CFR Călători declara recent că vrea să reintroducă în circulație trenurile de tip Intercity. Primul tren Intercity a fost introdus în circulaţie în 1995, pe vremea când la conducerea Ministerului Transporturilor se afla Aurel Novac (PUNR, decedat în 2009).

După aproape 20 de ani, pe 14 decembrie 2014, când ministerul era condus de Ioan Rus (PSD), garniturile Intercity au fost scoase din Mersul Trenurilor, din cauza faptului că nu mai putea fi asigurată viteza medie de 60 km/oră.

Acum, Dan Costescu vrea să le reintroducă. ”Nu se poate să nu avem la intern trenuri Intercity. Ele pot fi reintroduse pe relațiile pe care s-a modernizat calea ferată. Evident, nu o să le introducem pe rute cu 30 km/oră. Pot să circule pe rute spre Ardeal, Constanța, Moldova, sudul țării”, a declarat noul director general.