Alstom va construi, livra și întreține, până în 2023, unsprezece trenuri electrice cu baterii Coradia Continental pentru traficul regional pe ruta Leipzig - Chemnitz din Germania. Contractul valorează aproximativ 100 milioane euro. Pe ruta de 81 km trenurile fac în prezent între 58 și 65 de minute.

Tren Coradia ContinentalFoto: Alstom

Trenul Coradia Continental are o rază de acțiune de până la 120 km și poate fi operat sub catenară, dar și pe secțiuni de linie neelectrificată. Trenurile cu trei vagoane vor avea o lungime de 56 m și un număr de 150 de locuri. Viteza maximă în modul cu baterii va fi de 160 km/h. Capacitatea bateriilor (litiu-ion de mare putere) este calculată să asigure exploatarea fără catenară a liniei Chemnitz-Leipzig, performanța sau confortul nefiind deloc afectate, spun cei de la Alstom.

Noile trenuri vor intra în exploatare în 2023. Acestea vor fi construite la fabrica Salzgitter din Germania, pe care Alstom o deține în Saxonia Inferioară. Subsistemul de tracțiune cu baterii este proiectat și livrat de centrul de excelență în sisteme de tracțiune al Alstom de la Tarbes (Franța).

În 2014, Alstom mai semnase un contract cu autoritatea VMS, pentru livrarea unui număr de 29 de trenuri regionale electrice Coradia Continental (EMU). Pentru parcurgerea celor 80 de kilometri de linie neelectrificată dintre orașele Chemnitz și Leipzig, autoritatea a solicitat versiunea electrică cu baterii (BEMU).

Trenurile electrice cu baterii Coradia Continental vor fi similare cu cele aflate deja în exploatare pe rutele Dresda, Riesa și Zwickau. Principala diferență este aceea că ele vor avea și baterii de înaltă performanță montate pe acoperiș.