Alstom va livra 11 trenuri electrice cu baterii în Germania
Trenul Coradia Continental are o rază de acțiune de până la 120 km și poate fi operat sub catenară, dar și pe secțiuni de linie neelectrificată. Trenurile cu trei vagoane vor avea o lungime de 56 m și un număr de 150 de locuri. Viteza maximă în modul cu baterii va fi de 160 km/h. Capacitatea bateriilor (litiu-ion de mare putere) este calculată să asigure exploatarea fără catenară a liniei Chemnitz-Leipzig, performanța sau confortul nefiind deloc afectate, spun cei de la Alstom.
Noile trenuri vor intra în exploatare în 2023. Acestea vor fi construite la fabrica Salzgitter din Germania, pe care Alstom o deține în Saxonia Inferioară. Subsistemul de tracțiune cu baterii este proiectat și livrat de centrul de excelență în sisteme de tracțiune al Alstom de la Tarbes (Franța).
În 2014, Alstom mai semnase un contract cu autoritatea VMS, pentru livrarea unui număr de 29 de trenuri regionale electrice Coradia Continental (EMU). Pentru parcurgerea celor 80 de kilometri de linie neelectrificată dintre orașele Chemnitz și Leipzig, autoritatea a solicitat versiunea electrică cu baterii (BEMU).
Trenurile electrice cu baterii Coradia Continental vor fi similare cu cele aflate deja în exploatare pe rutele Dresda, Riesa și Zwickau. Principala diferență este aceea că ele vor avea și baterii de înaltă performanță montate pe acoperiș.

Cine e responsabil pentru noaptea de coșmar de la Spitalul Foișor? Cinci întrebări și răspunsuri esențiale despre scandalul evacuării unității medicale
Raed Arafat vine cu noi explicații după evacuarea cu scandal a Spitalului Foișor: Decizia a fost corectă, chiar dacă a creat disconfort pentru pacienți
Sarea și oamenii - O istorie care a început acum 8.000 de ani, în România
Un bucureștean a făcut cerere pentru un nou buletin acum două luni, dar nu l-a primit nici acum / Cum explică oficialii „dificultatea temporară” de eliberare a actelor de identitate
Ce înseamnă și ce impact ar putea avea decizia CEDO privind vaccinarea
Oricum: rusine!