Comisia Europeană propune ca anul 2021 să fie Anul european al căilor ferate

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 4 martie 2020, 16:18 Economie | Industrie Feroviara


Tren local din Germania
Foto: Deutsche Bahn
​Comisia Europeană a propus miercuri ca anul 2021 să fie Anul european al căilor ferate, pentru a sprijini realizarea obiectivelor ”Pactului ecologic european în domeniul transporturilor”. În 2021, o serie de evenimente, campanii și inițiative vor promova transportul feroviar ca mod de transport durabil, inovator și sigur.

Anul 2021 va fi primul an complet în care normele convenite în cadrul celui de al patrulea pachet feroviar vor fi puse în aplicare în întreaga UE. De asemenea, 2021 marchează mai multe aniversări importante pentru transportul feroviar: cea de a 20-a aniversare a primului pachet feroviar, cea de a 175-a aniversare a primei legături feroviare dintre două capitale ale UE (Paris-Bruxelles), precum și 40 de ani de TGV și 30 ani de ICE.

Festivalul internațional de artă EUROPALIA a ales deja căile ferate ca temă pentru 2021 și va contribui activ la o gamă largă de activități care vor avea loc pe parcursul Anului european al căilor ferate.

„Fără îndoială că transportul feroviar înseamnă avantaje imense în majoritatea domeniilor: durabilitate, siguranță, chiar și viteză, odată ce este organizat și tehnologizat conform principiilor secolului XXI. Însă transportul feroviar este definit de un aspect și mai profund: el contribuie la interconectarea Uniunii Europene, și nu doar din punct de vedere fizic. Crearea unei rețele coerente și funcționale în întreaga Europă este un exercițiu de coeziune politică. Anul european al căilor ferate nu este un eveniment ales la întâmplare. El survine într-un moment oportun, când UE are nevoie de acest tip de acțiune colectivă.”, spune comisarul pentru transporturi, Adina Vălean.

În comunicarea sa din 11 decembrie 2019, Comisia Europeană a definit un Pact ecologic european pentru UE și pentru cetățenii acesteia, care vizează atingerea neutralității climatice până în 2050. Dat fiind că transporturile generează un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră ale UE, acest sector va juca un rol crucial în atingerea acestui obiectiv, propunându-și reducerea cu 90% a emisiilor sale până în 2050.

Ca parte a Pactului ecologic european, Comisia lucrează în prezent la o strategie pentru o mobilitate durabilă și inteligentă, care va aborda problema emisiilor generate de toate modurile de transport. În mod prioritar, o parte substanțială din transportul intern de mărfuri efectuat în prezent în proporție de 75% pe cale rutieră ar trebui să se efectueze în viitor pe calea ferată și pe căile navigabile interioare.

Propunerea Comisiei privind declararea anului 2021 ca An european al căilor ferate trebuie să fie adoptată de Parlamentul European și de Consiliu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















656 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Romania (Miercuri, 4 martie 2020, 16:26)

    sipu [utilizator]

    exceleaza pe subiectul asta , eu as invita mai mari europeni sa se plimbe cu trenul prin Romania . Dar nu cu ”surle si trambite” ci ca persoane particulare venite in Romania cu treaba sau in concediu de exemplu sa ia trenul din Gara de nord spre Baia Mare sau Suceva sau Arad ............... Sa vezi experiente” de neuitat, o viata intreaga nu iti ajunge sa povestesti.
    PS” Eu as face un film .............
  • 0 (0 voturi)    
    anul cailor ferate? (Miercuri, 4 martie 2020, 16:27)

    mos ion roata [utilizator]

    am litobe!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Ar trebui să-mi fie rușine că vreau să călătoresc în pandemie? Despre „travel shaming” și „călătoriile ne-esențiale”

Schimbările RCA la decontarea directă ar putea fi inutile și costisitoare: Cât costă acum acest serviciu și ce pericol este în proiectul de OUG inițiat de autorități

Elicoptere grele pentru IGSU: Lockheed Martin propune 12 elicoptere Black Hawk construite în Polonia și cu mentenanța la Romaero pentru 273 milioane de euro / Ce alte oferte au fost depuse

Cum a început „nebunia Ivermectinei” în România și ce știm până acum despre acest medicament. Medic: Nu trebuie să plecăm de la ideea că e miraculos înainte să i se demonstreze clar eficiența

De ce nu are România credite bancare pentru studenți? Cum funcționează un asemenea mecanism în alte state

Ce conține o doză de vaccin Pfizer, în afară de ARN mesager: Grăsimi, sare și zahăr / La ce folosesc ”ingredientele”

Claudiu Năsui i-a solicitat premierului Cîțu numirea unei persoane acuzată de colaborare cu Securitatea în funcția de secretar general / De ce orice numire de secretar de stat nu poate respecta acum legea- Documente

Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață

UPDATE Cîmpeanu: „Elevii care au vulnerabilități sau aparținători cu vulnerabilități, certificate medical, vor putea învăța online; profesorii vor putea preda online” / Petiție pentru reintroducerea sistemului hibrid

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by