CFR a semnat contractul de 3 miliarde lei pentru modernizarea a două secțiuni de pe tronsonul Brașov - Sighișoara

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 5 martie 2020, 11:46 Economie | Industrie Feroviara


Traseul Brasov - Sighisoara
Foto: CFR Infrastructura
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea RailWorks au semnat contractul, în valoare de 2,97 miliarde lei, fără TVA, pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, aflate pe tronsonul Braşov - Sighişoara. Semnarea vine după mai mulți ani de dispute și contestații. Linia Brașov - Sighișoara are mare nevoie de modernizare, vitezele medii fiind de sub 50 km/h.

Despre Brașov - Sighișoara

Trenurile circulă din 1873 între Brașov și Sighișoara și, dacă la început drumul dura șase ore, spre 1910 cele mai rapide trenuri Expres ajungeau să facă sub trei ore. În 1970 trenurile Rapide reușeau să parcurgă cei 130 km într-o oră și 37 de minute, iar în 2005 trenurile făceau puțin peste 100 de minute. Acum, drumul durează între 160 și 250 de minute, după lucrări timpii ar trebui să scadă până la un nivel de 47 de minute (!) pentru trenurile cele mai rapide.

Restricțiile de viteză s-au înmulțit în ultimul deceniu și timpii au crescut, trenurile IR de acum ajungând să facă tot cât făceau acum 30 de ani ”personalele” care opreau în toate stațiile. Cel mai rapid tren de acum face cu 55 de minute mai mult decât făceau trenurile rapide în 2005. Între Brașov și Sighișoara sunt 20 de gări, dublu față de acum 145 de ani.

Ruta se va scurta cu 17,72 km (de la 130,27 km, la 112,55 km).

De ce este nevoie de reabilitare

”Principalele probleme și constrângeri ale liniei de cale ferată și a gărilor aferente sunt cauzate în parte de parametrii iniţiali ai liniei (razele reduse ale curbelor care impun reducerea vitezei), iar pe de altă parte fondurile insuficiente alocate pe parcursul ultimilor ani pentru lucrări de reparații capitale și mentenanță”, se spunea într-o notă de fundamentare privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii.

Despre contract

Asocierea RailWorks este formată din Alstom, Arcada, Aktor și Euroconstruct Trading 98

Sursa de finanţare: fonduri nerambursabile (finanțare CEF) şi de la bugetul de stat
Termen de finalizare a contractului: 108 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor (execuție și perioadă de garanție)
Lucrări de modernizare pe cele două subsecțiuni Brașov - Apaţa (Lot 1) şi Caţa - Sighişoara (Lot 3)
  • cale ferată dublă pe circa 85 km
  • lucrări în stații (clădiri, peroane, copertine, tuneluri pietonale)
  • 10 puncte de secţionare
  • 32 de poduri
  • 92 de podețe noi
  • 5 viaducte
  • 2 pasaje superioare
  • 1 pasaj inferior
  • 4 tuneluri feroviare
  • sistem de management al traficului (ERTMS).

Modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pe cele două subsecţiuni Braşov – Apaţa (Lot 1) şi Caţa – Sighişoara (Lot 3), în lungime totală de aproximativ 86 de km, va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontiera Ungară - Curtici - Arad - Simeria - Sighișoara - Brașov, prin:
  • creșterea vitezei de circulație la 160 km/h;
  • reducerea duratei de călătorie;
  • creșterea gradului de siguranță feroviară;
  • facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă;
  • introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului;
  • îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3727 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    oare tot asa de scumpe (Joi, 5 martie 2020, 13:57)

    iodixit [utilizator]

    au fost primele cai ferate din romania, pe care se circula cu o viteza orara net superioara celei de astazi?
  • 0 (0 voturi)    
    intreb si eu (Joi, 5 martie 2020, 14:13)

    cimitirescu [utilizator]

    pe cand Brasov - Sibiu?
  • 0 (0 voturi)    
    Victorie am infrant! (Joi, 5 martie 2020, 16:32)

    feroviarul123 [utilizator]

    Din nefericire este doar o alta "afacere" de tipul smen făcute de gașca lui Dorobanțu in care a iesit "cine trebuia" desi avea acte false in documentație si 2 firme din asociere erau falimentare. Acum toți banii se vor duce sa le acopere găurile si vom plătii de 2 ori mai mult ca sunt proiectele proaste sau ca trebuie mutat un gândac in Colorado.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Ar trebui să-mi fie rușine că vreau să călătoresc în pandemie? Despre „travel shaming” și „călătoriile ne-esențiale”

Schimbările RCA la decontarea directă ar putea fi inutile și costisitoare: Cât costă acum acest serviciu și ce pericol este în proiectul de OUG inițiat de autorități

Elicoptere grele pentru IGSU: Lockheed Martin propune 12 elicoptere Black Hawk construite în Polonia și cu mentenanța la Romaero pentru 273 milioane de euro / Ce alte oferte au fost depuse

Cum a început „nebunia Ivermectinei” în România și ce știm până acum despre acest medicament. Medic: Nu trebuie să plecăm de la ideea că e miraculos înainte să i se demonstreze clar eficiența

De ce nu are România credite bancare pentru studenți? Cum funcționează un asemenea mecanism în alte state

Ce conține o doză de vaccin Pfizer, în afară de ARN mesager: Grăsimi, sare și zahăr / La ce folosesc ”ingredientele”

Claudiu Năsui i-a solicitat premierului Cîțu numirea unei persoane acuzată de colaborare cu Securitatea în funcția de secretar general / De ce orice numire de secretar de stat nu poate respecta acum legea- Documente

Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață

UPDATE Cîmpeanu: „Elevii care au vulnerabilități sau aparținători cu vulnerabilități, certificate medical, vor putea învăța online; profesorii vor putea preda online” / Petiție pentru reintroducerea sistemului hibrid

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by