S-a lansat licitația pentru calea ferată către viitorul aeroport de la Brașov care ar trebui să fie funcțional din 2021
Ce se spune pe SEAP despre proiectul Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţii: ˮRealizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav
În conformitate cu HG nr. 907 din 29 noiembrie 2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor / proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, acestea vor conține, dar nu se vor limita la: Studiul de Fezabilitate final pentru ˮRealizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbavˮ, Studiul de traseu pentru legătura la magistrala 300 în zona Bod-Feldioara pentru sporirea accesibilității și pentru realizarea unei legături directe cu Terminalul intermodal Feldioara, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate, Studiu privind electrificarea traseului Brașov – Bartolomeu (– Ghimbav) – stație Terminal AIBG – legătura cu magistrala 300, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate.
Valoarea estimată a contractului pentru studiul de fezabilitate este 1,2 milioane lei.
Gara Ghimbav este la 8 km de gara Brașov pe magistrala M200 Brașov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici, neelectrificată pe mai bine din jumătatea sa. Feldioara este la 21 km de Brașov, iar Bod este la 12 km, ambele fiind pe M300 Brașov - Sighișoara - Cluj - Oradea - Episcopia Bihor.
Despre aeroportul Brașov s-a vorbit mult în ultimii 20 ani, dar lucrările au început în 2012, iar pista a fost realizată în 2014, dar au urmat și perioade de stagnare.
Preşedintele CJ Braşov Adrian Veştea spunea în ianuarie că în luna martie va fi dat ordinul de începere a lucrărilor la terminal, care ar urma să fie realizat în 9 luni, conform contractului. „Dacă nu vor apărea probleme în ceea ce priveşte derularea contractelor de lucrări, atât pentru terminal, cât şi pentru balizaj, la finalul acestui an, 90% din aeroportul de la Ghimbav va fi finalizat”, a subliniat oficialul, citat de Bună Ziua Brașov.
”Noi nu construim orice fel de aeroport, ci unul care va fi între primele trei la nivel naţional, după Aeroportul Internaţional «Henri Coandă» şi Aeroportul Internaţional Cluj, atât din punctul de vedere al mărimii terminalului de pasageri, cât şi ca lungime a pistei de decolare-aterizare”, mai spunea Veștea.

Schimbările RCA la decontarea directă ar putea fi inutile și costisitoare: Cât costă acum acest serviciu și ce pericol este în proiectul de OUG inițiat de autorități
Elicoptere grele pentru IGSU: Lockheed Martin propune 12 elicoptere Black Hawk construite în Polonia și cu mentenanța la Romaero pentru 273 milioane de euro / Ce alte oferte au fost depuse
Cum a început „nebunia Ivermectinei” în România și ce știm până acum despre acest medicament. Medic: Nu trebuie să plecăm de la ideea că e miraculos înainte să i se demonstreze clar eficiența
De ce nu are România credite bancare pentru studenți? Cum funcționează un asemenea mecanism în alte state
Ce conține o doză de vaccin Pfizer, în afară de ARN mesager: Grăsimi, sare și zahăr / La ce folosesc ”ingredientele”
Claudiu Năsui i-a solicitat premierului Cîțu numirea unei persoane acuzată de colaborare cu Securitatea în funcția de secretar general / De ce orice numire de secretar de stat nu poate respecta acum legea- Documente
Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață
UPDATE Cîmpeanu: „Elevii care au vulnerabilități sau aparținători cu vulnerabilități, certificate medical, vor putea învăța online; profesorii vor putea preda online” / Petiție pentru reintroducerea sistemului hibrid
Pe noi ne interesează o autostradă spre Vest.