Mai multe trenuri de marfă sunt blocate la graniță. Transportatorii cer redeschiderea a două puncte esențiale de frontieră

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 17 martie 2020, 14:41 Economie | Industrie Feroviara


Tren de marfa
Foto: Hotnews
​În momentul de față sunt mai multe marfare blocate la graniță, din cauza deciziei autorităților de a închide mai multe puncte de trecere a frontierei, dintre care două sunt vitale pentru transportul feroviar de mărfuri, scrie Club Feroviar. Transportatorii privați cer redeschiderea punctelor Stamora Moravița și Valea lui Mihai și spun că este nevoie de soluții pentru a asigura libera circulație a mecanicilor de locomotivă și a personalului de tren în trafic internațional.

Toată atenția opiniei publice a fost captată în ultimele zile de problemele pe care le-au avut transportatorii rutieri români în cursele prin Uniunea Europeană. Cu probleme similare se confruntă însă și transportatorii feroviari, care sunt afectați de o decizie a autorităților.

Potrivit informațiilor furnizate Club Feroviar de Organizația Patronală a Societăților Feroviare Private din România (OPSFPR), punctele de trecere a frontierei importante pentru traficul de marfă sunt Stamora Moravița, Curtici, Episcopia Bihor, Valea lui Mihai, Halmeu, Dornești, Cristești Jijia, Galați Larga, Giurgiu și Calafat.

Două dintre acestea, Stamora Moravița și Valea lui Mihai, spre Serbia, respectiv Ungaria, se regăsesc în Anexa la Hotărârea nr. 8 a Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență (CNSSU) privind aprobarea unor măsuri suplimentare de combatere a noului coronavirus. Prin această Hotărâre, care are putere de lege, au fost închise mai multe puncte de trecere a frontierei (rutiere și/sau feroviare), printre care și cele două menționate.

”Organizația noastră și cei mai importanți membri ai săi fac demersuri pentru deblocarea situației. Am luat legătura cei care se ocupă de transportul feroviar, cu Direcția de Transport Feroviar din cadrul Ministerului Transporturilor, și urmează să se ia măsuri în acest sens”, a declarat președintele OPSFPR, Vasile Șeclăman.

El a precizat că, în contextul epidemiei de coronavirus, ar trebui luate și alte măsuri pentru sprijinirea transportatorilor feroviari. În acest sens, Șeclăman a precizat că este necesar adoptarea unor facilități fiscale, cum ar fi amânarea plății impozitelor cu trei până la șase luni de zile, în funcție de cât va dura epidemia de coronavirus.

O altă problemă cu care se confruntă societățile de transport feroviar se referă la avizarea și autorizarea personalului.

”Din cauza insuficienței personalului medical, nu se mai pot elibera certificatele AFER (Autoritatea Feroviară Română – n.red.) și nici nu se mai pot face evaluările psihologice pentru personalul feroviar. În aceste condiții, ar trebui elaborat un proiect de ordin prin care să se prelungească valabilitatea acestor certificate și autorizări până după ce trece epidemia de coronavirus”, a mai spus Vasile Șeclăman.

Totodată șeful OPSFPR a subliniat necesitatea găsirii unei soluții pentru a asigura libera circulație a mecanicilor de locomotivă și a personalului de tren în trafic internațional.

Ministerul Transporturilor a precizat că va transmite mai departe doleanțele operatorilor feroviari de mărfuri și de persoane, astfel încât să fie afectați cât mai puțin de epidemia de Covid-19.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2652 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Ar trebui să-mi fie rușine că vreau să călătoresc în pandemie? Despre „travel shaming” și „călătoriile ne-esențiale”

Schimbările RCA la decontarea directă ar putea fi inutile și costisitoare: Cât costă acum acest serviciu și ce pericol este în proiectul de OUG inițiat de autorități

Elicoptere grele pentru IGSU: Lockheed Martin propune 12 elicoptere Black Hawk construite în Polonia și cu mentenanța la Romaero pentru 273 milioane de euro / Ce alte oferte au fost depuse

Cum a început „nebunia Ivermectinei” în România și ce știm până acum despre acest medicament. Medic: Nu trebuie să plecăm de la ideea că e miraculos înainte să i se demonstreze clar eficiența

De ce nu are România credite bancare pentru studenți? Cum funcționează un asemenea mecanism în alte state

Ce conține o doză de vaccin Pfizer, în afară de ARN mesager: Grăsimi, sare și zahăr / La ce folosesc ”ingredientele”

Claudiu Năsui i-a solicitat premierului Cîțu numirea unei persoane acuzată de colaborare cu Securitatea în funcția de secretar general / De ce orice numire de secretar de stat nu poate respecta acum legea- Documente

Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață

UPDATE Cîmpeanu: „Elevii care au vulnerabilități sau aparținători cu vulnerabilități, certificate medical, vor putea învăța online; profesorii vor putea preda online” / Petiție pentru reintroducerea sistemului hibrid

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by