​Amtrak, cea mai cunoscută companie feroviară de pasageri din SUA, are de 20 de ori mai puțin călători din cauza pandemiei și a măsurilor stricte de deplasare impuse de autorități. Deși se aștepta inițial să aibă pierderi foarte mici sau chiar să aibă profit, Amtrak estimează acum pierderi de 700 milioane dolari și caută soluții pentru a atrage din nou călătorii după ce criza se va termina.

Tren expres al AmtrakFoto: Amtrak

Peste jumătate dintre trenuri au fost suspendate, inclusiv pe foarte populara rută Boston - Washington. Însă numărul de pasageri a scăzut drastic din cauza carantinei și a faptului că mulți nu mai au curajul să ia transportul în comun.

Cei de la Amtrak discută pentru a vedea cum poate fi recâștigată încrederea pasagerilor după ce se va fi terminat criza care în SUA a făcut peste 50.000 de victime.

Se va limita la minim interacțiunea dintre pasageri și personalul din gări sau din trenuri, prin promovarea plăților online. Pasagerii trebuie să poarte mască în gări sau în trenuri, iar servirea în vagonul restaurant nu va mai fi posibilă, ci oamenii vor comanda și le va fi adusă comanda la locul de pe bilet.

Pentru a se păstra distanța între pasageri vor fi vândute doar maximum jumătate dintre locuri, mai multe gări nu vor mai fi deservite de angajați și se va putea plăti cu cardul în locuri unde până acum era acceptat cash-ul.

Surse: Bloomberg, Amtrak