CFR Infrastructură anunță terminarea unor lucrări de modernizare între Simeria și Arad. Tot traseul va fi gata probabil în 2024

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 29 aprilie 2020, 16:19 Economie | Industrie Feroviara


Tren in vestul tarii
Foto: CFR Infrastructura
În primăvara lui 2018 au început lucrările pe magistrala Arad - Simeria și acestea vizează modernizarea prin reconstrucție a 144 de km de cale ferată dublă electrificată pentru aproximativ 1,7 miliarde de euro, cea mai mare parte fonduri nerambursabile. CFR Infrastructură anunță că lucrările de modernizare sunt în desfășurare pe toate cele patru loturi și acum au fost deschiși circulației câțiva kilometri în zonele Simeria, Deva și Săvârșin.

Ce spune CFR Infrastructură

Modernizarea infrastructurii pe șantierele feroviare de pe Coridorul Rin-Dunăre. Astăzi subtronsonul 2b și tronsonul 3
Pe secţiunea Km 614 - Gurasada - Simeria, în lungime totală de 141,17 km, lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare sunt în plină desfășurare pe toate cele patru loturi de lucrări, și anume: Km 614 - Cap Y Bârzava (2a), Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu (2b), Cap Y Ilteu - Cap Y Gurasada (2c) şi Gurasada - Simeria (Tronson 3).

Astăzi, în stația Săvârșin, situată pe subtronsonul 2b Bârzava – Ilteu, au fost deschise circulației liniile modernizate 3 (825m) și 4 (858m), iar pe tronsonul 3, Gurasada – Simeria, s-au redeschis circulației firul I modernizat între Simeria și Deva (km 480+473-473+535), firul I pe noul pod peste râul Cerna (km 477+301), precum și liniile 4 (788m), 5 (685m) și 6 (615m) din stația Deva.

Pe acest subtronson, anul trecut s-au construit și deschis circulației liniile 3 și 4 din noua stație Bârzava Nouă.

Pe tronsonul Gurasada – Simeria (41 km) se circulă de anul trecut și pe firul I modernizat între Deva și Mintia.

Despre tronson

Cât făceau cele mai rapide trenuri pe cei 158 km dintre Arad și Simeria:

1939: 2 ore și 18 minute
1970: o oră și 54 de minute
1989: o oră și 59 de minute
2008; 2 ore și un minut
2020: 3 ore și 24 de minute

Implementarea proiectului va permite circulația cu viteza de 160 km/h pe o lungime de cca. 89% din lungimea secțiunii. Pe 6% din lungime se va circula cu viteza de 120 km/h, iar pe 5% din lungime se va circula cu viteza de 100 km/h.

Distanța de 144 km este împărțită în patru loturi: 2A Ghioroc-Bârzava executat de Astaldi-FCC (peste 40% stadiu fizic), 2B Bârzava-Ilteu cu aceiași antreprenori, Astaldi-FCC (tot 40% progres), 2C Ilteu-Gurasada cu asocierea Alstom-Aktor-Arcada (în urmă, sub 20% în teren) și tronsonul 3 între Gurasada și Simeria construit de FCC-Astaldi (aproximativ 30% stadiu fizic).

Se poate estima că lucrările vor fi gata în anul 2024 când trenurile de călători vor circula cu 160 km/h (viteză maximă) pe un traseu reconfigurat care include 9 poduri noi peste Mureș, două tuneluri, dar și stații reabilitate, moderne, scria recent Asociația Pro Infrastructura.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2700 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Ce tare (Miercuri, 29 aprilie 2020, 17:02)

    feroviarul123 [utilizator]

    Daca ar fi si adevărat. Tronsonul Simeria Sighișoara care a început in 2012-2014 ( ca sunt 4+1 tronsoane) si trebuia sa fie gata in 2018 se va termina de asemenea in 2024. Arad Curtici trebuia sa se termine in 2014 si se va termina dupa Simeria Sighișoara.
    Deci cum spuneam ce tare daca ar fi si adevărat.Mai sunt procese, milioane de cheltuit pentru gândacul de pusta si șarpele cu pete galbene pe cap etc.
  • +1 (1 vot)    
    Lol (Miercuri, 29 aprilie 2020, 17:05)

    mitg [utilizator]

    1939: 2 ore și 18 minute
    1970: o oră și 54 de minute
    1989: o oră și 59 de minute
    2008; 2 ore și un minut
    2020: 3 ore și 24 de minute

    Daca nici acum nu se desteapta lumea, oare cand.
  • +2 (2 voturi)    
    Penibili: (Miercuri, 29 aprilie 2020, 17:55)

    nick24 [utilizator]

    “ Astăzi, în stația Săvârșin, situată pe subtronsonul 2b Bârzava – Ilteu, au fost deschise circulației liniile modernizate 3 (825m) și 4 (858m), iar pe tronsonul 3, Gurasada – Simeria, s-au redeschis circulației firul I modernizat între Simeria și Deva (km 480+473-473+535), firul I pe noul pod peste râul Cerna (km 477+301), precum și liniile 4 (788m), 5 (685m) și 6 (615m) din stația Deva.”

    Inaugurări de825m, 858m, 788m, 615m!!!
    Sunt penibili!
    Credeam că în 2024 va gata 100% Constanța-Arad-Curtici, 100%, inclusiv Predeal-Brașov cu un tunel de vreo 10km, adică în 4 ani nu puteau să termine tot?
    Penibili!
  • +2 (2 voturi)    
    adevarul e (Miercuri, 29 aprilie 2020, 19:12)

    Je__ [utilizator]

    ca astfel de inaugurari avea nevoie de un articol elogiator!

    Asteptam si Mandachi sa mai inaugureze si el cativa centimetri


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by