Pe secţiunea Km 614 - Gurasada - Simeria, în lungime totală de 141,17 km, lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare sunt în plină desfășurare pe toate cele patru loturi de lucrări, și anume: Km 614 - Cap Y Bârzava (2a), Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu (2b), Cap Y Ilteu - Cap Y Gurasada (2c) şi Gurasada - Simeria (Tronson 3).
Astăzi, în stația Săvârșin, situată pe subtronsonul 2b Bârzava – Ilteu, au fost deschise circulației liniile modernizate 3 (825m) și 4 (858m), iar pe tronsonul 3, Gurasada – Simeria, s-au redeschis circulației firul I modernizat între Simeria și Deva (km 480+473-473+535), firul I pe noul pod peste râul Cerna (km 477+301), precum și liniile 4 (788m), 5 (685m) și 6 (615m) din stația Deva.
Pe acest subtronson, anul trecut s-au construit și deschis circulației liniile 3 și 4 din noua stație Bârzava Nouă.
Pe tronsonul Gurasada – Simeria (41 km) se circulă de anul trecut și pe firul I modernizat între Deva și Mintia.
Despre tronson
Cât făceau cele mai rapide trenuri pe cei 158 km dintre Arad și Simeria:
1939: 2 ore și 18 minute
1970: o oră și 54 de minute
1989: o oră și 59 de minute
2008; 2 ore și un minut
2020: 3 ore și 24 de minute
Implementarea proiectului va permite circulația cu viteza de 160 km/h pe o lungime de cca. 89% din lungimea secțiunii. Pe 6% din lungime se va circula cu viteza de 120 km/h, iar pe 5% din lungime se va circula cu viteza de 100 km/h.
Distanța de 144 km este împărțită în patru loturi: 2A Ghioroc-Bârzava executat de Astaldi-FCC (peste 40% stadiu fizic), 2B Bârzava-Ilteu cu aceiași antreprenori, Astaldi-FCC (tot 40% progres), 2C Ilteu-Gurasada cu asocierea Alstom-Aktor-Arcada (în urmă, sub 20% în teren) și tronsonul 3 între Gurasada și Simeria construit de FCC-Astaldi (aproximativ 30% stadiu fizic).
Se poate estima că lucrările vor fi gata în anul 2024 când trenurile de călători vor circula cu 160 km/h (viteză maximă) pe un traseu reconfigurat care include 9 poduri noi peste Mureș, două tuneluri, dar și stații reabilitate, moderne, scria recent Asociația Pro Infrastructura.
Deci cum spuneam ce tare daca ar fi si adevărat.Mai sunt procese, milioane de cheltuit pentru gândacul de pusta si șarpele cu pete galbene pe cap etc.
1970: o oră și 54 de minute
1989: o oră și 59 de minute
2008; 2 ore și un minut
2020: 3 ore și 24 de minute
Daca nici acum nu se desteapta lumea, oare cand.
Inaugurări de825m, 858m, 788m, 615m!!!
Sunt penibili!
Credeam că în 2024 va gata 100% Constanța-Arad-Curtici, 100%, inclusiv Predeal-Brașov cu un tunel de vreo 10km, adică în 4 ani nu puteau să termine tot?
Penibili!
Asteptam si Mandachi sa mai inaugureze si el cativa centimetri