​CFR a primit o ofertă pentru studiul de fezabilitate al căii ferate Braşov - Aeroportul Internațional Ghimbav, iar pe noua linie ferată s-ar putea circula peste trei ani, scrie Bună Ziua Brașov. Se dorește legarea gării Brașov cu terminalul de la aeroportul Ghimbav, electrificarea liniei și construirea unei legături cu linia Feldioara - Bod. Lucrările la aeroportul Brașov au început de câțiva ani, dar au fost o serie de amânări, însă autoritățile locale promit că în 2021 va fi funcțional și spun că au început discuțiile cu tour-operatorii.

Linii de cale ferataFoto: Hotnews

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat că în 13 mai a fost termenul limită de depunere a ofertelor pentru elaborarea studiului de fezabilitate privind construcţia racordului feroviar la Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, la Regionala de Căi Ferate Braşov primind o ofertă de la o firmă interesată.. Dosarul este în prezent în etapa de evaluare. Potrivit caietului de sarcini, acest studiu va fi realizat într-o perioadă de 12 luni, iar valoarea estimată pentru acest serviciu este de 1,2 milioane de lei. Firma este Consis Proiect SRL.

Investiţia constă în realizarea legăturii feroviare între Gara Braşov şi Aeroport, linia de cale ferată dezvoltându-se pe actualul traseu Braşov - Bartolomeu - Ghimbav, din care se va desprinde la ieşirea din staţia Ghimbav, pe un traseu nou de aproximativ 2,5 km, până în dreptul aerogării.

În cadrul acestui studiu de fezabilitate va fi analizată şi posibilitatea, într-o a doua etapă, a electrificării liniei de la Braşov la Aeroport, respectiv realizarea unui studiu de traseu care să racordeze această linie la viitorul terminal multimodal de la Feldioara. Linia de racord va avea accesibilitate directă în aeroport şi dinspre Făgăraş, oferind astfel posibilitatea de conectivitate la aeroport şi a pasagerilor din zona Sibiu şi Țara Făgăraşului.

„Braşovul va deveni primul oraş din provincie care va beneficia de accesibilitate directă la aeroport prin intermediul unei legături feroviare, fapt care va genera un flux de călători important pentru ambele moduri de transport. Oraşul ar putea beneficia de această investiţie în aproximativ trei ani, în condiţiile în care acest studiu va fi finalizat în vara anului viitor”, spune directorul general CFR-SA, dr. ing. Ioan Pintea.

„Avem nevoie de legătura feroviară dintre Aeroport şi Gară, pentru a asigura accesul rapid al călătorilor atât spre Braşov, cât şi spre alte destinaţii din zona noastră. Sperăm ca procedurile să se desfăşoare fără probleme şi să avem cât mai repede un proiectant pentru racordul feroviar”, spune preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.

Despre studiu și aeroport

Valoarea estimată a contractului pentru studiul de fezabilitate este 1,2 milioane lei.

Gara Ghimbav este la 8 km de gara Brașov pe magistrala M200 Brașov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici, neelectrificată pe mai bine din jumătatea sa. Feldioara este la 21 km de Brașov, iar Bod este la 12 km, ambele fiind pe M300 Brașov - Sighișoara - Cluj - Oradea - Episcopia Bihor.

Despre aeroportul Brașov s-a vorbit mult în ultimii 20 ani, dar lucrările au început în 2012, iar pista a fost realizată în 2014, dar au urmat și perioade de stagnare.

Preşedintele CJ Braşov Adrian Veştea spunea în ianuarie că în luna martie va fi dat ordinul de începere a lucrărilor la terminal, care ar urma să fie realizat în 9 luni, conform contractului. „Dacă nu vor apărea probleme în ceea ce priveşte derularea contractelor de lucrări, atât pentru terminal, cât şi pentru balizaj, la finalul acestui an, 90% din aeroportul de la Ghimbav va fi finalizat”, a subliniat oficialul, citat de Bună Ziua Brașov.

”Noi nu construim orice fel de aeroport, ci unul care va fi între primele trei la nivel naţional, după Aeroportul Internaţional «Henri Coandă» şi Aeroportul Internaţional Cluj, atât din punctul de vedere al mărimii terminalului de pasageri, cât şi ca lungime a pistei de decolare-aterizare”, mai spunea Veștea.