FOTO Calea ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni, noi imagini cu proiectul care se apropie de finalizare

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 9 iunie 2020, 17:37 Economie | Industrie Feroviara


Viaduct CF Terminal T1
Foto: CFR Infrastructura
Proiectul legăturii feroviare între Gara de Nord și aeroportul Otopeni înaintează și acest lucru se poate vedea de la o săptămână la alta. Trenurile ar trebui să circule de la final de august, iar acum se lucrează la unele podețe, se montează restul șinelor de cale ferată și se lucrează la pasaje. În curând vor începe și lucrările pentru porțiunea de viaduct care va supratraversa DN 1, iar la gara de la aeroport s-au montat șinele și s-au făcut probe de funcționare cu scările rulante. Reamintim că în 2016 au început discuțiile despre o lucrare ce în țările serioase ar fi fost realizată mult mai rapid.

Foto CFR Infrastructură

Lucrările la calea ferată, care va asigura legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, sunt incluse în două mari proiecte feroviare, și anume Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoia - Baloteşti (finanțare de la Bugetul de Stat) și Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (finanțare din fonduri europene).

1. Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (7,9 km)

Lucrările pentru dublarea liniei de cale ferată între Mogoșoaia și Balotești reprezintă prima etapă a conexiunii feroviare directe cu Aeroportul, din zona Odăile, fiind totodată și prima lucrare de construire a unei linii feroviare, după 1989, cu finanțare integrală de la Bugetul de Stat.

Traseul modernizat, în lungime de aproximativ 8 km, cuprinde lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreaga distanță, prin consolidarea şi lărgirea terasamentului, montarea suprastructurii liniei pentru realizarea căii ferate duble pe cei aproximativ 8 km, lucrări de reparaţii şi consolidare a 4 podeţe, 3 pasaje inferioare şi o trecere la nivel, construirea noului Punctul de Oprire Aeroport (PO Aeroport), montarea instalaţiilor de semnalizare, telecomunicatii feroviare și instalaţii de energoalimentare pentru PO Aeroport, o construcție nouă pe două niveluri, prevăzută cu peroane în lungime de 150 m și 3 m lățime, scări fixe, scări rulante, lift pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv o parcare auto de 240 mp.


Foto CFR Infrastructură

Pe intervalul Mogoșoaia - Odăile
SC WIEBE a finalizat lucrările de infrastructură (100%), inclusiv lucrările de buraj mecanizat și de montare a aparatelor de cale, care asigură racordul cu noul traseu spre Aeroport, în zona km 13+970 - km 16+000.

SC PORR a finalizat în proporție de 95% lucrările la cele două podețe de la km 14+411, respectiv km 14+416

Pe intervalul Odăile - Balotești

Constructorul SC WIEBE continuă lucrările de suprastructură și infrastructură, iar din zona Odăile, unde stadiul de execuție pe partea de infrastructură este de 70%, a început montarea liniei de cale ferată și a traverselor.


Foto CFR Infrastructură

SC PORR a finalizat în proporție de 95% lucrările la podețul de la km 17+600 și la pasajul inferior de la km 18+600, în prezent se lucrează la pasajul inferior de la km 19+770, podețul de la km 21+359 și la PO Aeroport, unde a fost finalizat zidul de sprijin pentru zona de parcare și fundația clădirii, în desfășurare fiind etapa de betonare a pereților de la parterul clădirii.

- Valoare contract: 50,5 milioane lei
- Sursă de finanţare: Bugetul de Stat
- Contractant: SC PORR CONSTRUCT SRL
- Ordin de începere lucrări: mai 2019
- Durata de implementare: 17 luni (2 luni proiectare, 15 luni execuție)
- Constructori pe categorii de lucrări
- SC PORR CONSTRUCT SRL (lucrări de artă/construcții civile – PO Aeroport)
- SC WIEBE (infrastructură/suprastructură)
- ISSAF (semnalizare și telecomunicații)

2 Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București


Lucrările pentru construirea liniei de cale ferată se desfășoară pe intervalul Halta Odăile - DN1 și DN1 - Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă.


Foto CFR Infrastructură

Frontul de lucru este asigurat din zona fostei Halte Odăile, unde a fost montat schimbătorul de cale pentru racordul liniei la noul traseu spre Aeroport. Lucrările continuă la suprastructura căii ferate pe zona de racordare, în lungime de aproximativ 600 m și pe zona de consolidare (900 metri), de unde traseul liniei intră pe noul viaduct, construit până la pila P24, aproape de DN1.

Foto CFR Infrastructură

După finalizarea lucrărilor la pila P24 vor începe și lucrările pentru porțiunea de viaduct care va supratraversa DN 1.

Între DN 1 și Terminalul Sosiri, constructorul a montat linia de cale ferată și traversele, până la noua stație de călători, în dreptul peroanelor, la capătul cărora au fost montate și s-au făcut probe de funcționare la cele două scări rulante. În ceea ce privește cupola stației de călători, aceasta va fi vitrată pe toată lungimea structurii, din sticlă acrilică transparentă.

Proiectul prevede construirea unei căi ferate duble pe o lungime de 2,95 km, cu 3 podete, un viaduct de 1,52 km lungime (cu 37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi Stația CF de la Terminalul T1, stadiul fizic de execuție al lucrărilor fiind de 75%.

- Valoare contract: 398,1 milioane lei
- Sursă de finanţare: fonduri europene nerambursabile
- Contractant: SC ARCADA COMPANY
- Ordin de începere lucrări: iunie 2019
- Durata de implementare: 14 luni (2 luni proiectare, 12 luni execuție)
- Constructori pe categorii de lucrări:
- SC ARCADA (construcții civile/viaduct)
- SC WIEBE (suprastructură CF)
- ALSTOM (instalații semnalizare și telecomunicații)






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















25291 vizualizari

  • +22 (26 voturi)    
    Deci se poate (Marţi, 9 iunie 2020, 17:43)

    finutza [utilizator]

    Si atunci, de ce in Bucuresti un simplu pod dureaza cu anii?
    • +6 (10 voturi)    
      An electoral (Marţi, 9 iunie 2020, 20:43)

      robyzs [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      Este An electoral altfel banii erau cheltuiti de Gabriela Firea si primarii PSD pe borduri, panselute, subventii si contracte mult umflate pentru firmele de partid.
      • -5 (11 voturi)    
        Stația e ca o sera. Te coci vara în soare! (Miercuri, 10 iunie 2020, 3:02)

        simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

        E cald vara și neplăcut chiar afara, în parcare, însă sa stai 30 minute așteptând un tren în stația Otopeni construita ca o sera, chiar dacă are deschideri, va fi foarte neplăcut.
      • +3 (5 voturi)    
        Linia Otopeni - gara de nord e facuta de GUVERN (Miercuri, 10 iunie 2020, 11:42)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

        Firea Pandele face cursuri de rugaciune pe Facebook, atat
    • -1 (1 vot)    
      eu m-am saturat sa aud (Miercuri, 10 iunie 2020, 10:51)

      Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      de lucrari care sunt raportate la 99.99%, dar nu sunt date in folosinta cu anii
    • +1 (3 voturi)    
      Bucuresti?.. (Miercuri, 10 iunie 2020, 14:43)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      Lucrarea asta este in ograda guvernului. Legatura este intre Otopeni si sistemul de cai ferate pentru intreaga tara.

      Din pacate, chiar daca este finalizata cu succes, la timp si fara a depasi bugetul, o cale ferata este inutila fara un numar semnificativ de garnituri de tren care sa lege efectiv aeroportul de Gara de Nord. Din cate stiu, nu exista momentan nici un plan de investitii pentru a acoperi aceasta nevoie. Probabil se bazeaza pe CFR.. si CFR este falimentar.
      • +2 (2 voturi)    
        Naveta (Joi, 11 iunie 2020, 17:31)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Se rezolva cu un tren-naveta, Poate doua. Care se vor corela cu plecarile si sosirile curselor aeriene. Cred ca va fi cel mai eficient traseu al CFR.
  • +16 (26 voturi)    
    noroc cu pandemia (Marţi, 9 iunie 2020, 17:59)

    ..13 [utilizator]

    Ca dreac ne faceam de ras...

    Asa mai avem o sansa sa scapam cu obraxul curat.
    • +4 (16 voturi)    
      Stai ca nu s-a terminat, (Marţi, 9 iunie 2020, 21:39)

      fokerul [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      avem sanse sa ne facem de ras cu stadioanele neterminate
    • +3 (5 voturi)    
      grija romanului, sa nu se faca de ras (Miercuri, 10 iunie 2020, 10:54)

      Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      sa nu zica strainii ca suntem saraci. In rest suntem morti de foame, rupti in fund si cu wc-ul in gradina.
  • +3 (21 voturi)    
    Diesel (Marţi, 9 iunie 2020, 18:00)

    MitikaP [utilizator]

    Trenul care va circula va fi unul diesel, nu electric, am dreptate? Nu vad niciun stalp de inalta tensiune prin zona.
    Oare cat va dura o calatorie de la Gara de Nord la Otopeni?
    • -1 (21 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 9 iunie 2020, 18:57)

      Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

      In plus, toata lucrarea este inutila deoarece:
      Exista cale ferata la gardul de nord al aeroportului de pe vremea dinainte de 1989.
      Mai mult, podul peste DN1 de la iesirea din Otopeni este deja gandit pentru o sina dubla de tren (momentan este montata doar una) - deci nu mai era nevoie de o traversare noua a DN1.
      In plus, avand in vedere planurile aeroportului Otopeni de a demola toate "sandramalele" dintre piste si de a face un terminal mare acolo (care presupune fundatie) - era logic sa se sape pe sub 08L si sa se continue sina de tren de la gardul de nord (evident, cu modernizare si dublare a caii + electrificare completa) pana in subsolul viitorului terminal - atunci ai fi avut o cale ferata ca in vest ce putea fi legata si de alte orase (vezi Brasov).
      Ramane "socul" debarcarii in Gara de Nord, dar asta e alta poveste :)
      • 0 (14 voturi)    
        Socul va fi (Marţi, 9 iunie 2020, 21:46)

        fokerul [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

        ca o lovitura de maciuca, vor fi marcati pe viata. Din gara pana la metrou, facand slalom printre papornite, cersetori, panarame si aurolaci, vor fi toti buzunariti, unul nu va scapa
        • 0 (0 voturi)    
          De ce nu fac o ieșire de la metrou (Vineri, 12 iunie 2020, 14:21)

          nick24 [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

          La linia 12, unde să vină permanent trenul de aeroport?
          Aaaaa! O ieșire o fac ăstia în 5 ani! Da, altă poveste...
    • +9 (13 voturi)    
      e si electrificarea prinsa in faza a doua (Marţi, 9 iunie 2020, 19:06)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

      e proiect separat. Cat va dura, initial probabil 25 minute, urmand sa ajunga la 15 minute cand se vor incheia toate lucrarile. Probabil ca mai avem de asteptat vreo 2 ani pana atunci.
      • +4 (10 voturi)    
        fara electrificare (Miercuri, 10 iunie 2020, 3:54)

        tataia12 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Frate, pe acolo vor circula sageti..rame desiro..nu e nici o electrificare in proiect. La ce ar folosi? Baga tren de calori cu doua vagoane si locomotiva electrica de 5100KW? Ginditi putin!
        • +3 (3 voturi)    
          cap ai minte ce-ti mai trebuie (Miercuri, 10 iunie 2020, 13:01)

          Ipse1954 [utilizator] i-a raspuns lui tataia12

          De rame electrice ai auzit?
          • 0 (0 voturi)    
            cap ai minte ce iti mai trebuie? (Vineri, 12 iunie 2020, 3:19)

            tataia12 [utilizator] i-a raspuns lui Ipse1954

            Daca am auzit de rame electrice? Poate intrebarea corecta ar fi fost urmatoarea: Are CFR-ul asemenea rame? Din cite stiu eu nu. Iar tu crezi ca va electrifica, apoi va cumpara rame electrice suburbane noi, etc, etc. Cam ce investitii crezi tu ca se vor face acolo? Crezi ca se justifica economic? Adica pentru cei 13 Km de cale ferata pina la aeroport sa bagi si electrificare si rame electrice noi? In cit timp se va amortiza investitia avind in vedere pretul biletelor? In 10 ani? 20? 30? Niciodata? Voi ginditi in sistem socialist unde statul plateste tot fara sa ii pese de rentabilitate. Iti dau eu un sfat....nu iti deschide firma niciodata! O vei duce la faliment rapid si te vei ingloda in datorii! Deci chestia aia cu "cap ai minte ce iti mai trebuie" nu e pentru mine...poate mai degraba pentru tine.
        • +2 (2 voturi)    
          "Frate".. (Miercuri, 10 iunie 2020, 14:46)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui tataia12

          Pe intelesul tau: Cate locomotive ai vazut la metrou?.. Tot cale ferata electrificata este si aia.
          • -1 (1 vot)    
            grozava comparatie (Miercuri, 10 iunie 2020, 23:26)

            tataia12 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Ramele de metrou sint rame de metrou, ramele care pot circula pe reteaua CFR sint altceva. Ramele de metrou se alimenteaza din ce-a de-a treia sina cu 750V cc. Electrificarea de tip CFR este la 25KV 50Hz. Cu totul alta mincare de peste. Plus ca in subteran este OBLIGATORIU sa fie tractiune electrica. Altfel ar fi o mare problema cu evacuarea gazelor de ardere. La suprafata pur si simplu aceasta problema dispare! Deci nu este nevoie de tractiune electrica. Nu ai cum sa pui rame de metrou la suprafata caci nu se potrivesc la standardul de electrificare. Iar rame electrice pentru 25KV 50Hz NU EXISTA LA CFR. Doar nu credeti ca vor cumpara unele noi. Deci vor folosi Desiro. Asa cum este normal, nici macar nu inteleg ce aveti impotriva.
            • +2 (2 voturi)    
              gica contra.. (Joi, 11 iunie 2020, 16:19)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui tataia12

              Deci acum ai inteles ca nu e nevoie de o locomotiva dedicata, dar te-ai gasit sa te legi de modul in care se alimenteaza garnitura de metrou?..

              In caz ca nu stiai, ramele de metrou din Bucuresti se alimenteaza si prin pantograf cand ajung in depou.
              • -1 (1 vot)    
                pantograf (Vineri, 12 iunie 2020, 3:14)

                tataia12 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Pantograf, pantograf dar tot 750V cc. In ciuda a ceea ce credeti voi, cunosc absolut toate detaliile tehnice ale trenurilor. Si, nu! Nu lucrez la CFR, nu am lucrat, nu am facut liceu de specialitate, iar de la virsta de 18 ani (oricum asta a fost acum 24 de ani) nici nu am mai urcat intr-un tren. Adevaru ' e ca voi contraziceti doar din placerea de a contrazice si nimic mai mult. Asta in limbajul internetului se cheama troll. Nu exista nici o justificare de ordin economic sa se electrifice dar cica trebuie electrificat. Nu se va intimpla..nu de alta dar cei de la CFR gindesc mai bine ca voi.
                • 0 (0 voturi)    
                  Justificare (Vineri, 12 iunie 2020, 20:32)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui tataia12

                  Stai 10 minute langa o locomotiva diesel intr-un spatiu acoperit...
                  • -1 (1 vot)    
                    spatiu acoperit (Vineri, 12 iunie 2020, 23:52)

                    tataia12 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                    Pai tocmai ca acolo (calea ferata catre aeroport) nu e spatiu acoperit. Eu ce ziceam?
    • +7 (15 voturi)    
      BUNE ÎNTREBĂRI: (Marţi, 9 iunie 2020, 19:11)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

      Care va fi cadențarea trenurilor pe cele 24 de ore? Avànd în vedere că vin multe avioane între 24-03 noaptea!
      De câte trenuri au nevoie pt maximul de dimineată de exemplu?
      Ce trenuri vor fi achiziționate?
      Să le aducă pe cele de la Astra Transcarpatica Arad(electrice) sau dacă nu se face linie electrificată, să comande de la Softrans Craiova.
      Să n-o lase pe fierea să aducă de la pretenii ei...
      • +2 (2 voturi)    
        Stai sa vezi minune.. (Miercuri, 10 iunie 2020, 14:52)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Vor baga Desiro ("sagetile albastre") vechi, ca CFR e capusat spre faliment, nu are bani de rame noi.

        Au ~200 de locuri. Deci un avion umple un tren.
    • +6 (10 voturi)    
      Pai (Marţi, 9 iunie 2020, 20:23)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

      daca e cu diesel 20 min. Daca e electric 22 min. E bine, esti multumit?
    • +5 (9 voturi)    
      isteria electrica (Miercuri, 10 iunie 2020, 3:52)

      tataia12 [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

      Aveti o obsesie cu electricul asta. Pe acolo vor circula sageti adica rame Desiro. De ce ar trebui in acest caz electrificare? La ce ar trebui sa puna ditai locomotiva de 5100KW pentru doua vagoane? Chiar nu ginditi logic....aveti doar o obsesie cu a fi electric....
      • +1 (3 voturi)    
        Electric înseamnă locomotovă de 5100kw? (Miercuri, 10 iunie 2020, 8:37)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui tataia12

        Existâ rame electrice chiar la noi - Softrans, făcute la Craiova - muuult peste Desiro!
        • +1 (1 vot)    
          Hyperion (Miercuri, 10 iunie 2020, 23:22)

          tataia12 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          Cite rame de alea electrice detine CFR? Din cite stiu eu nici una. Si cum ar veni asta....cumperi rame lexctrice capabile de 160Km/h pentru a merge cu 30Km/h? Ca si cum ai vrea sa ucizi o furnica tragind cu tunul.
          • 0 (0 voturi)    
            Sâ le comande CFR. La Craiova (Vineri, 12 iunie 2020, 1:50)

            nick24 [utilizator] i-a raspuns lui tataia12

            Și le vor face pt 120 km/h și cu locuri pt valize, pt că trebuie altfel structurate scaunele.
            Până când sunt gata, se electrifică și linia.
            Pânâ atunci să foloseasca 2 garnituri IC2 de la Arad:
            “ Astra a achiziționat de la Căile Ferate Daneze DSB 15 automotoare fabricate de Ansaldo Breda și a adus câteva în țară, pentru teste”
  • 0 (30 voturi)    
    Cand va avea Bucurestiul apa calda? (Marţi, 9 iunie 2020, 18:18)

    emil bobu [utilizator]

    Si cand se va da caldura in timpul iernii in Bucuresti?
  • -1 (13 voturi)    
    /// (Marţi, 9 iunie 2020, 18:23)

    GemstonePig [utilizator]

    Asta plus criza cam pune stop proiectului de metrou 1Mai baneasa-aeroport pentru care e nevoie de vreo2 miliarde euro ! bani care nu vin din fonduri europene ci de la buget
  • -7 (31 voturi)    
    Zici că au descoperit miticii apa caldă (Marţi, 9 iunie 2020, 18:34)

    Nyk1 [utilizator]

    Cine altcineva din UE s-ar mândri cu 500m de cale ferată neelectrificată?
  • -6 (10 voturi)    
    Poporul Ceausescu Romania (Marţi, 9 iunie 2020, 19:03)

    Cata79 [utilizator]

    https://youtu.be/gK40UlBn8Mo


    :))))
  • 0 (8 voturi)    
    Graba criminala? (Marţi, 9 iunie 2020, 19:15)

    Ingineru79 [utilizator]

    De ce nu se spune nimic despre grinzile fisurate? Nicaieri in presa nu se scrie nimic despre asta. Oare daca nu se decala Campionatul European ar mai fi efectuat reparatia constructorul? Cine plateste inlocuirea grinzilor fisurate? Plateste constructorul? Platim noi (pentru ca un reprezentant al statului a grabit instalarea grinzilor). De ce s-au fisurat?
  • -1 (11 voturi)    
    La sport (Marţi, 9 iunie 2020, 19:27)

    Bradisor [utilizator]

    este un ministru harnic care urmareste atent lucrarile pt deblocarea ev. obstacole care apar in timpul exzecutiei.
    Trebuie retinut numele cnst roman care face lucrarea, s-a miscat repede si merita sa-i fie acordate si alte poiecte
    Daca era o firma straina acum eram la un tribunal din Paris sa mai ceara bani, apoi invoca forta majora pt.
    ca-i prea cald sau prea frig in Romania
    • -2 (10 voturi)    
      frate (Miercuri, 10 iunie 2020, 0:11)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

      toate tarile au facut mii si mii si mii de km de cai ferate de la 1800 pana acum.e un drum de cale ferata la campie obosit cu cateva traversari.nu e a opta minune a lumii! nici macar nu e gata in timpul prognozat! nu se prelungeste pana la brasov, nu e nimic, e doar niste cale ferata clasica, nici de asta nu mai suntem in stare?!
  • +4 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 10 iunie 2020, 1:31)

    [anonim]

  • -2 (2 voturi)    
    De la Otopeni catre... (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:00)

    Iocan [utilizator]

    Si luam trenul din aeroport la Gara spre Nicaieri, ca toate legaturile spre tara sunt pe butuci! Cu infrastructura CFR in halul actual, investitia asta e ca o injectie la un picior de lemn.
    • +1 (5 voturi)    
      Concluzia: (Miercuri, 10 iunie 2020, 10:10)

      Bradisor [utilizator] i-a raspuns lui Iocan

      sa nu se faca nimic pt. ca inf. e cum e ?Trebuie apreciat ori ce pas inainte .
  • 0 (2 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 10 iunie 2020, 12:59)

    Ipse1954 [utilizator]

    Nu este lectrificata? mai se deschide inca un santier sa o modifice?
  • +2 (2 voturi)    
    De ce nu fac o statie CF la metrou 1 Mai (Joi, 11 iunie 2020, 11:40)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Călătorul cu avionul coboară la peron NEAMENAJAT la statia 1 Mai de metrou, e si semnal de oprire acolo, si e gata in oras cu metroul.
    De la Grivița sau 1 Mai nu stiu cum se numeste.

    Am mers de la Brasov la Bucuresti iar in locul acesta s-a stricat locomotiva.
    Am urcat pe o pasarelă nenorocita si am ajuns in gura de metrou.
    De ce sa blocam inutil Gara de Nord cu calatori cand ii cobori in metrou 1 Mai.
    Doar 1 peron amenajat.
    Atât.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by