FOTO Cum arată trenul diesel produs la Pașcani, cum a fost construit și câteva specificații tehnice

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 22 iunie 2020, 12:00 Economie | Industrie Feroviara


Trenul diesel fabricat la Pascani
Foto: Electroputere VFU Pascani
La final de 2019 pasionații de trenuri au fotografiat în București, pe Valea Prahovei sau pe magistralele spre Moldova un automotor diesel alb fabricat la Pașcani. Rar putem vedea un tren nou pe liniile românești, iar în articol puteți citi despre ce viteză prinde trenul, de când se lucrează la el și când l-am putea vedea plin cu călători. Nu sunt multe locurile din România unde se produce material rulant feroviar: la Craiova se fac trenuri electrice și locomotive, la Arad se construiesc vagoane, iar la Pașcani se repară vagoane și se lucrează la aceste automotoare diesel.


Automotorul diesel este produs de Electroputere VFU Pașcani, este destinat transportului pe distanțe medii cu viteză maximă de 120 km/h și este alcătuit din trei vagoane (vagon motor + vagon remorcă+ vagon motor). Pot călători în total 164 de pasageri (142 la clasa a 2-a și 22 la clasa 1), iar trenul are 60 de metri lungime.



Doar 40% din rețeaua feroviară românească este electrificată, iar după 1989 nu s-a mai continuat cu electrificarea, astfel că trenurile diesel sunt încă de bază chiar și pe unele magistrale importante.



Proiectul trenului de la Pașcani a început în 2011 - 2012, atunci s-a decis construirea unui DMU (Diesel Multiple Unit), iar materialele au început să sosească în 2013-2014 pentru construirea acestui prim prototip. O mare parte dintre componente vin de la companii cunoscute din Europa, iar designul exterior și cel al cabinei au fost realizate la Pașcani.



Trenul a ajuns la Făurei în octombrie 2019, iar testele de la Predeal s-au făcut în decembrie 2019. Trenul a rulat și cu 120 km/h între Pașcani și București. Automotorul are și sistem electronic de informare a călătorilor, dar și sistem de numărare a lor, pentru a monitoriza constant gradul de ocupare.

Automotorul a atins 143 km/h în testele făcute în poligonul de la Făurei unde trenul a parcurs peste 5.000 km. Au fost făcute teste și spre Predeal, pentru a se vedea dacă trenul pornește în condiții optime la altitudine mai mare (1.000 de metri) și s-au făcut și teste cu trenul gol, dar și cu trenul încărcat cu saci de nisip, pentru a simula situația când trenul este foarte plin (și deci greu).



Sursa de putere este asigurată de două motoare diesel tip ,,MTU”, având o putere de câte 390 kW/motor, acestea fiind montate împreună cu transmisia și serviciile auxiliare în două module ,,POWER-PACK”. Compunerea automotorului rămâne fixă în exploatare. Automotorul tip DMU se poate descompune în unitățile componente doar în atelierele de întreținere reparații specializate.

Încă nu au fost finalizate testele pentru omologare. Direcția tehnică a companiei estimează că mai durează 2-3 luni până la finalizare. Automotorul va fi disponibil după obținerea certificatului de omologare.



Producția de serie va începe odată cu semnarea unui contract de vânzare. La aceasta dată, ca perspectivă, se are în vedere piața României, flota de vehicule feroviare fiind în stare critică și se au în vedere achiziții prin fonduri europene. Deocamdată NU există însă un contract ferm în acest sens.

Compania NU a comunicat un preț de listă pentru tren, dar în general prețurile pornesc de la 4-5 milioane euro pentru astfel de automotoare.



Electroputere VFU Pașcani a avut afaceri de 86,9 milioane lei în 2019 (puțin mai mici decât în 2018), aproape trei sferturi fiind generate de activitățile feroviare (reproiectarea, reconstrucția și modernizarea vehiculelor feroviare). Profitul net a fost de 6,75 milioane lei, de peste două ori mai mare decât în 2018. Numărul mediu de angajați a fost de 509, conform datelor de pe site-ul Ministerului Finanțelor.

Compania repară și vagoane pentru CFR Călători, a modernizat și trenuri pentru Republica Moldova și construiește și tramvaie.

Compania a fost privatizată în 2004 și face parte din grupul Grampet. În 2013, ”Remar” a devenit ”Electroputere VFU Pașcani”,

Din cauza pandemiei, activitatea companiei a fost redusă semnificativ din martie, iar pentru personalul ce a fost activ s-au luat măsuri pentru evitarea îmbolnăvirii (regulament intern cu privire la distanțarea fizică și dezinfectie, echipament și materiale de protecție, acces în fabrică prin tunel de dezinfecție).







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















22171 vizualizari

  • +27 (33 voturi)    
    pai daca psd castiga alegerile (Luni, 22 iunie 2020, 12:15)

    Captain Obvious [utilizator]

    sa gaseasca cumva niste turci sa ii puna la vanzari
    • +8 (10 voturi)    
      . (Luni, 22 iunie 2020, 19:14)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      Au fost multe discutii pe site-urile de specialitate de vreo 2 ani incoace. Una dintre problemele acestui automotor e ca nu e compatibil cu sistemele de siguranta ETCS, ceea ce-l descalifica din start de la orice licitatie pe bani europeni. O alta problema tine de faptul ca e o copie dupa Pesa Atribo, singura diferenta fiind cabinele, dar care au fost livrate tot de prin Polonia. Nu stiu ce companii feroviare ar prefera sa comande o copie inca neomologata in locul unui produs original cu fiabilitate dovedita, poate si la pret apropiat. Inca o problema e omologarea. Desi inca de anul trecut se bateau cu caramida in piept ca pana in 2020 va fi omologat, inca nu s-a ajuns acolo in ciuda a mai multe luni de teste la Faurei. Acesta nu e un semn bun. As vrea sa spun ca acest tren poate fi o solutie buna pentru CFR, iar pe unele rute foarte scurte neelectrificate chiar poate fi. Insa nu-l vad cu nimic superior fata de celebrele Sageti Albastre (Desiro), nici ca putere, nici confort, iar daca cuplezi doua Desiro, pentru ca avem peste 50 care stau nefolosite prin depouri, nici pe partea de capacitate. Chiar nu vad rostul sa cumparam mai multe DMU cand avem zeci de Desiro (inca) moderne care stau degeaba in depouri pentru ca a expirat termenul de garantie oferit de Siemens si nu s-a sinchisit nimeni sa le repare.
      • -14 (18 voturi)    
        N-ai invatat nimic, da nimic (Luni, 22 iunie 2020, 21:59)

        1anonim [utilizator] i-a raspuns lui radukku

        Orice poate fi produs in tara, in conditii rezonabile de calitate si pret, trebuie produs si folosit in tara ( vechiul principiu frantuzesc). Dupa pandemie toate statele din U.E. si au schimbat putin optica. radukku traiesti in trecut..
        • +7 (13 voturi)    
          Nerezonabil.. (Marţi, 23 iunie 2020, 10:03)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

          Sa te lauzi in 2020 ca ai asamblat un automotor diesel cu componente din import si merge cu 120 km/h... Ce penibilitate!
          • 0 (4 voturi)    
            Voiai sa fie precum "Casa poporului? (Marţi, 23 iunie 2020, 17:24)

            Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Facuta 100% de Romania, dar fara nici un fel de sens! Zi-mi tu ce mai e facut in ziua de azi fara componente din import, oriunde in lume! Ebine ca se face ceva si la noi, ca sunt acele 510 locuri de munca intr-un oras mic! Daca nu se face, e tambalau... dar si daca se face, tot nu-i bine domle!
            O sa vedem cat costa si in asta poate consta cheia succesului, in tara pretului cel mai scazut!
            • +2 (2 voturi)    
              Comunismul se vindeca greu (Joi, 25 iunie 2020, 9:14)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Urzitoru

              Cele 510 locuri de munca sunt competitive?..

              Daca facem licitatie si noul automotor diesel din Pascani participa, dar nu este competitiv la pret (ca nu importa nimeni la costuri..), nu respecta normele de siguranta ETCS (deci nu putem folosi fonduri UE), ce facem?.. Scoatem bani in plus din buzunar ca sa fie 510 locuri de munca la Pascani?
  • +32 (34 voturi)    
    mda (Luni, 22 iunie 2020, 12:18)

    SoulSearcher [utilizator]

    n-avem nevoie din`astea

    alea` din turcia` sunt mai bune.. ca alea vin si cu` comisionu` de rigoare :DDDD

    citat dintr-un politruc bugetar, de la achizitii si investitii nationale
  • +2 (32 voturi)    
    Dupa 6 luni... (Luni, 22 iunie 2020, 12:25)

    lokkos [utilizator]

    Sunt curios cum o sa arate scaunele si toaletele dupa 6 luni de folosinta. Ca natie, nu meritam lucruri bune pana nu ne civilizam...
    • +8 (18 voturi)    
      Dacă vor fi (Luni, 22 iunie 2020, 12:54)

      fokerul [utilizator] i-a raspuns lui lokkos

      tip antivandalism, ca cele de prin puşcăriile moderne, atunci s-ar putea să reziste fizic dar vor ceda psihic datorită mizeriei.
  • -16 (18 voturi)    
    Exteriorul (Luni, 22 iunie 2020, 12:33)

    Biggus Dickus [utilizator]

    Este din lana si interiorul de matase. Nu se poate spala automat.
    • +5 (11 voturi)    
      Hai, mai, un pic de umor (Luni, 22 iunie 2020, 14:49)

      Biggus Dickus [utilizator] i-a raspuns lui Biggus Dickus

      Ca e de Pascani... nu de Crevedia...
  • +27 (33 voturi)    
    Mă mir (Luni, 22 iunie 2020, 12:35)

    fokerul [utilizator]

    că se mai produce ceva în ţara asta, mai ales în Moldova. Probabil că autorităţile le vor da cu flit celor din Paşcani, achiziţionând de prin Turcia, de la Ciubuc Peşkeş Ticaret Sanayi A.Ş.
  • -10 (12 voturi)    
    ca la noi (Luni, 22 iunie 2020, 13:52)

    Ilidia [utilizator]

    Ca se fac e f. bine. Dar ca la noi la nimenea, circula locomotive Diesel si pe liniile electrificate....!
    • +6 (8 voturi)    
      O rama Diesel (Luni, 22 iunie 2020, 14:50)

      Biggus Dickus [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

      Poate fi exporata intr-o tara in care electrificarea nu e pana in fiecare sat.
      • 0 (2 voturi)    
        care sat?.. (Marţi, 23 iunie 2020, 12:55)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Biggus Dickus

        deci exista o tara in care ai cale ferata pana in fiecare sat?.. ;)

        dar ai suficienti calatori in satele alea pentru a justifica macar costurile de exploatare? pentru ca
    • +7 (11 voturi)    
      harta (Luni, 22 iunie 2020, 19:38)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

      Baga o harta cfr sa vezi cate sute dau ca nu mii de km sunt fara electricitate pe calea ferata romaneasca. o tara subdezvoltata care se crede buricu pamantului asta e romania. plina de oameni frumosi si destepti. Pe care daca ii asculti o zic pe aia ca numai romania are munte si mare; ne ducem la munte in austria, italia, bulgaria... si la mare in grecia, bulgaria, italia spania... una nu mai e ca romania :))
      Asa zic si aia din coreea de nord
    • +3 (7 voturi)    
      P.s (Luni, 22 iunie 2020, 19:42)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

      Tu astia ala de citeste titlul doar, citeste textul ca in salbaticia asta de tara doar 40% sunt electrificati.
  • -4 (12 voturi)    
    bravo ! (Luni, 22 iunie 2020, 14:22)

    codrean [utilizator]

    Gruia Stoica isi vede de drumul sau, in pofida barfelor neputinciosilor. Da-i bataie mai departe, nu lua in seama invidia si rautatea din societatea noastra. Succes !
    • +6 (10 voturi)    
      gruia tu esti ma? (Luni, 22 iunie 2020, 20:12)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Ce treaba are sula cu prefectura...
      Faptul ca faci un tren diesel, nu sterge cu buretele faptul ca ai pus-o de un jaf la un mement dat. Sau nu te face mai putin fripturist. Si Tiriac are afaceri respectabile dar si tunuri date cu statul roman. Nu stergem cu buretele magariile doar pentru ca are si un business de ok.
  • +1 (3 voturi)    
    Otopeni (Marţi, 23 iunie 2020, 10:49)

    Vic_Tor [utilizator]

    asta ar fi perfect pe ruta Gara de Nord - Aeroport Otopeni. Win-win pt toata lumea
  • +1 (3 voturi)    
    DACA (Marţi, 23 iunie 2020, 12:08)

    jidanul [utilizator]

    Daca conducatorii romani ar avea minte si ar investii masiv in infrastructura feroviara si ar valorifica la maxim potentialul ingineresc in reabilitarea cailor ferate si in firmele care fabrica trenuri in Romania ne-am putea dezvolta si moderniza mult mai repede. Dar ... pe conducatorii Romaniei nu-i prea duce mintea, asa ca traim cu speranta ...
  • +1 (1 vot)    
    bag de seama (Marţi, 23 iunie 2020, 15:53)

    Hans Metter [utilizator]

    ca pt unii daca e produs in romania e suficient de bun sa fie cumparat de toate autoritatile. Treaba nu sta chiar asa. Trebuie sa fie competitiv altfel ajungem ca Romania lui Ceausescu.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by