Căile ferate daneze DSB retrag din circulație 35 de automotoare diesel IC4 din cauza unor probleme la frânare, compania nefiind mulțumită de ce a făcut firma reparatoare. DSB a semnat în 2000 un contract pentru trenuri IC2 și IC4 fabricate de compania italiană Ansaldo Breda, iar primele trenuri au ajuns în 2003, dar au fost multe probleme cu ele. În 2016, DSB a renunțat la flota de trenuri IC2 după ce nu au putut fi rezolvate diversele probleme tehnice. În 2017, compania Astra Transcarpatic cumpăra trei automotoare care au început să circule din 2018 în România.

HotNews.roFoto: Hotnews

Acum, DSB a retras cele 35 de trenuri IC4 după ce au apărut unele probleme la frânare. Nu au fost probleme care să pună în pericol viața călătorilor, trenurile oprind la timp, însă danezii spun că unele componente ale sistemului de frânare nu au fost fixate corespunzător de compania reparatoare.

Mersul trenurilor din Danemarca va suferi ajustări din cauza scoaterii acestor automotoare.

DSB a comandat în 2000 82 de trenuri IC4 și 23 de trenuri IC2 de la Ansaldo Breda, iar primele au ajuns în 2003. Însă de atunci au apărut numeroase probleme tehnice și unele pur și simplu nu au putut fi remediate.

Din 2011 DSB a impus o serie de restricții pentru trenurile IC4 din motive de siguranță: de exemplu viteza maximă acceptată a fost 169 km/h și 140 km/h între septembrie și noiembrie din cauza problemelor depistate la sistemul de frânare. În mod normal trenurile erau certificate pentru 180 km/h.

În decembrie 2016 DSB anunța că va renunța total la flota de trenuri IC4 până în 2024 fiindcă lucrările de electrificare a rețelei vor evolua și vor permite introducerea de trenuri electrice.