Elveția va inaugura în decembrie unul dintre cele mai lungi tunele europene

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 11 august 2020, 9:45 Economie | Industrie Feroviara


Tunelul Ceneri Base
Foto: alptransit.ch
​Elveția va inaugura în decembrie tunelul Ceneri, de 15,4 km, la care lucrările au început acum 14 ani. Costurile trec de 2,5 miliarde dolari și cele mai rapide trenuri de test au rulat cu 275 km/h prin tunel. Ceneri Base este parte a unui sistem mai mare de tunele alpine care să reducă nu doar timpii de parcurs, dar și cantitatea de mărfuri transportate pe șosele.

Tunelul are 15,4 km lungime, este dublu, iar în total lungimea tuturor galeriilor este de 38 km. Tunelul va fi predat de constructor către operatorul elvețian de stat SBB la început de septembrie, iar primele trenuri de pasageri vor circula din 13 decembrie.

La final de februarie au început testele cu sisteme de management al traficului ETSC 2 și acestea vor permite trecerea a patru trenuri de marfă și șase de pasageri în fiecare oră. În noaptea de 30 aprilie spre 1 mai un tren de test ICE-S închiriat din Germania a atins 275 km/h.

Tunelul este în cantonul Ticino, aproape de granița cu Italia. Între Locarno și Lugano timpii de călătorie vor fi reduși de la 58 de minute, la 30, iar la nivel macro se va simți o reducere a timpilor de călătorie între Zurich și Milano.

Acum mai bine de 20 de ani a început să fie derulat proiectul AlpTransit - Neue Eisenbahn Alpentransversale - care constă în câteva tunele uriașe care să permită trecerea trenurilor de mare viteză, dar și a celor de marfă, pentru ca șoselele alpine să aibă mai puține camioane. Deja au fost construite două tuneluri: cel mai lung din lume, Gotthard Base Tunnel și Lotschberg Base Tunnel (35 km între cantoanele Berna și Valois, deschis în 2006), dar și Ceneri Base Tunnel.

Sursa: International Railway Journal








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5088 vizualizari

  • +13 (15 voturi)    
    fraieri elvetienii! (Marţi, 11 august 2020, 9:57)

    wweesstt [utilizator]

    ce fraieri elvetienii astia... pai nu mai bine dadeau ei banii aia, la pensii speciale si la salariile bugetarilor, ceva tikete, privilegii, sporuri, cursuri la mamaia, mai angajau si ei vre-o 15000 de bugtari, etc si castigau si alegerile!
  • +14 (14 voturi)    
    Noi nici șosea la cîmpie nu putem face. (Marţi, 11 august 2020, 9:58)

    Tayen [utilizator]

    Suntem, la acest capitol, undeva înaintea erei noastre. Da, da, să nu uităm faimoasele „Via” făcute de romani. „Via Appia”, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      Mai precis, romanii au construit (Miercuri, 12 august 2020, 10:26)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      100,000 de km de drumuri si 10,000 km de apeducte. Roma avea bai si vc uri publice pe vremea cand restul lumii se spala in ploaie.
  • -2 (4 voturi)    
    Autor (Marţi, 11 august 2020, 10:27)

    Lukis [utilizator]

    Vorba unui antevorbitor, ce fraier. Tunele sau tuneluri???
    • -2 (4 voturi)    
      oricare (Marţi, 11 august 2020, 11:37)

      STF [utilizator] i-a raspuns lui Lukis

      ambele forme sunt acceptate
  • +2 (2 voturi)    
    Pentruo imagine mai buna (Marţi, 11 august 2020, 12:01)

    Dan S. [utilizator]

    Gothard Base Tunnel e cel mai lung tunel de transport din lume, cu 57.09 km (35.5 mile)...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by