Reduceți tarifele pentru ca lumea să revină la tren! - Un apel aproape disperat din Marea Britanie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 19 august 2020, 11:28 Economie | Industrie Feroviara


Tren din Marea Britanie
Foto: Great Western Railway
​Tot mai multe voci cer, în Regatul Unit, ca biletele și abonamentele de tren să aibă prețuri mai mici, fiindcă altfel numărul de pasgeri va rămâne extrem de redus, scrie The Guardian. În prezent, numărul de călători este la mai puțin de un sfert din cât era înainte de pandemie și se cer măsuri similare celor aplicate în sectorul restaurantelor pentru a-i încuraja pe oameni să revină la tren. UK, Norvegia, Austria și Olanda au printre cele mai scumpe bilete de tren din Europa, în timp ce în Belarus, Ucraina și Albania sunt cele mai ieftine.

Marea Britanie are printre cele mai scumpe bilete de tren din Europa, iar organizația Transport Focus solicită o regândire substanțială a sistemului de bilete și abonamente. Acest sistem ar trebui să țină cont de faptul că multă lume nu va mai face zilnic naveta și deci trebuie să fie un plan tarifar mult mai flexibil.

Organizații, sindicate și diverse persoane publice spun că reforma trebuie făcută rapid și că trebuie regândită și creșterea programată a tarifelor din 2021, creștere ce ține cont de rata inflației.

Transport Focus spune că, după datele pe care le are, două treimi dintre navetiști se așteaptă să lucreze mult de acasă în viitor și doar o treime dintre cei întrebați au spus că sunt mulțumiți de calitatea serviciilor feroviare, raportat la costuri.

Un exemplu ar fi să existe abonamente anuale de călătorie cu trenul pe diverse rute, dar care să fie valabile între două și patru zile pe săptămână, pentru a se potrivi cu programul flexibil al angajaților care merg ”prin rotație” la birou.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2107 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    Nu se poate! (Miercuri, 19 august 2020, 11:41)

    Marionette [utilizator]

    Daca ai calcula cantitatea de fier miscata per persoana in cazul unui tren ai constata ca este mult mai mare decat in cazul unei masini. Daca apoi adaugi si cheltuielile de mentenanta ale cailor ferate preturile se duc undeva la de vreo 10 ori mai scump decat cu o masina. Dar de ce biletele sunt asa ieftine? Stiu ca par scumpe dar ele sunt ieftine relativ la cat ar trebui sa coste economic vorbind? Pai contribuabul sustine banii pentru reteaua de cai ferate.
    Mai ieftin de atat inseamna la fel de scump dar platit de contribuabul de la a la z.
  • +2 (2 voturi)    
    Trafic si costuri, persoane vs marfă (Miercuri, 19 august 2020, 13:54)

    Ovidiu_I_Ro [utilizator]

    Nu traficul de persoane dimensionează o rețea de transport, fie ea rutieră sau feroviară, ci traficul de marfă. De aici trebuie plecat.
    Costurile trebuie să fie raportate și ele la tona de marfă transportată, nu la persoane.
    Un exemplu: Elveția - cunoscută pentru ponderea majoritar feroviară a transportului de marfă - iși pune problema triplării rețelei feroviare. Care rețea este una cu cele mai mari densități de pe continent. Și in mod clar nu populația o impune, ci transportul de marfă.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by