​Tot mai multe voci cer, în Regatul Unit, ca biletele și abonamentele de tren să aibă prețuri mai mici, fiindcă altfel numărul de pasgeri va rămâne extrem de redus, scrie The Guardian. În prezent, numărul de călători este la mai puțin de un sfert din cât era înainte de pandemie și se cer măsuri similare celor aplicate în sectorul restaurantelor pentru a-i încuraja pe oameni să revină la tren. UK, Norvegia, Austria și Olanda au printre cele mai scumpe bilete de tren din Europa, în timp ce în Belarus, Ucraina și Albania sunt cele mai ieftine.

Tren din Marea BritanieFoto: Great Western Railway

Marea Britanie are printre cele mai scumpe bilete de tren din Europa, iar organizația Transport Focus solicită o regândire substanțială a sistemului de bilete și abonamente. Acest sistem ar trebui să țină cont de faptul că multă lume nu va mai face zilnic naveta și deci trebuie să fie un plan tarifar mult mai flexibil.

Organizații, sindicate și diverse persoane publice spun că reforma trebuie făcută rapid și că trebuie regândită și creșterea programată a tarifelor din 2021, creștere ce ține cont de rata inflației.

Transport Focus spune că, după datele pe care le are, două treimi dintre navetiști se așteaptă să lucreze mult de acasă în viitor și doar o treime dintre cei întrebați au spus că sunt mulțumiți de calitatea serviciilor feroviare, raportat la costuri.

Un exemplu ar fi să existe abonamente anuale de călătorie cu trenul pe diverse rute, dar care să fie valabile între două și patru zile pe săptămână, pentru a se potrivi cu programul flexibil al angajaților care merg ”prin rotație” la birou.