Ludovic Orban: Calea ferată pan-europeană Constanţa - Curtici, modernizată până la jumătatea anului 2023
Prezent pe şantierul căii ferate în judeţul Arad, în zona tunelului de la Bata, parte a tronsonului Curtici-Simeria, premierul a declarat că obiectivul Guvernului "e de a moderniza reţeaua de cale ferată de pe coridorul pan-european Constanţa-Curtici cât mai repede posibil".
"La ora actuală, situaţia pe diferitele tronsoane este următoarea: până la Predeal, modernizarea este finalizată; pe tronsonul Predeal - Braşov, care este un tronson destul de dificil de realizat, din cauza diferenţei de nivel, a complicaţiilor terenului (...) este în revizuire studiul de fezabilitate. În continuare, tronsoanele pe care am avut probleme au fost Braşov - Apaţa, Apaţa - Caţa şi Caţa - Sighişoara, dacă nu mă înşel. Pe două dintre ele, după îndelungi contestaţii şi amânări, s-a semnat contractul de proiectare şi execuţie. De asemenea, pe tronsonul Apaţa - Caţa s-a terminat contestaţia prin hotărâre judecătorească, aşteptăm motivarea şi urmează să se semneze contractul", a spus Orban.
Cu privire la tronsoanele dintre Sighişoara şi Simeria, premierul a spus că "sunt într-un stadiu foarte avansat de execuţie, sunt aproape de finalizare", iar pentru tronsoanele dintre Simeria şi Curtici există contractele semnate.
"Obiectivul nostru, sigur, cu excepţia tronsonului Predeal - Braşov (...) este ca până la jumătatea anului 2023 să avem toate tronsoanele de cale ferată modernizate, la standarde europene, pentru a permite deplasarea cu o viteză de până la 160 km/h. Avem o serie de alte proiecte, unul care se apropie de faza de licitaţie de proiectare şi execuţie este tronsonul Cluj - Episcopia Bihor, în care este necesară modernizarea infrastructurii feroviare şi electrificarea", a spus prim-ministrul.
El a dat asigurări că va exista "o finanţare fără precedent pentru modernizarea căii ferate".
"Pentru noi, transportul feroviar este prioritar aşa cum este pentru întreaga Uniune Europeană. Transportul feroviar este considerat sigur, rapid, ecologic şi dezvoltarea transportului feroviar reprezintă o prioritate la nivel european", a mai spus premierul.
- +4 (10 voturi)totusi (Sâmbătă, 22 august 2020, 20:00) martel55 [utilizator]cu bani de la buiget mai faceti si voi vreo investitite in calea ferata?ca in afara de corirorul IV, cu bani europeni, si ala lungit ca pelteaua atatai ani, nu se ved enici o alta investitite in modernizare//reabiliutare/electrificare la calea ferata cu banii de la guvern, de parca nu ar fi infrastructura statului sa aiba grija de ea...raspunde trimite
- -4 (10 voturi)Pe principiul... (Sâmbătă, 22 august 2020, 20:18) Thexy [utilizator]...daca o problema nu se rezolva de la sine in trei zile, inseamna ca nu merita sa te apuci de ea. Mai bine ramanem la varianta clasica - "greaua mostenire".raspunde trimite
- +10 (10 voturi)2023? (Sâmbătă, 22 august 2020, 20:39) feroviarul123 [utilizator]Ma faci sa rad. Sa vedem istoria ce spune: Alstom este cel care face sistemele de semnalizare "modernizate, la standarde europene, pentru a permite deplasarea cu o viteză de până la 160 km/h." Ca sa ai 160 de km/h ai nevoie de chestia aia numita ETCS nivelul 2. Alstom se chinuie de 10 ani sa pune ETCS-ul la Frontiera km 614 pe 34 de m. CFR-ul a semnat la presiune directoarei Monica Mihaileanu recepția la acest tronson cu 134 de neconformități ( deși lege nu-ți permite asa ceva) in decembrie 2019 ,motivând ca Alstom s-a angajat sa rezolve toate neconformitățile pana în martie 2020. Nici pana astăzi nu a rezolvat nimic. Alstom este constructor de la Simeria la Brașov. Dar va face totul in 3 ani. adică 300 de km. Cum spuneam este de ras.Proiectele au fost date pe baza de șpagă cu referințe false DNA-ul in schimb se plânge ca nu mai au ce face.raspunde trimite

Șansa ratată a PNL și perpetuarea dezastrului urbanistic din București
Soarta Măsurii 3 pentru finanțarea IMM-urilor a devenit incertă / Ministrul economiei nu vrea să spună ce se întâmplă cu proiectele depuse de firme
Irina Alexe, o fostă polițistă, pensionată la 42 de ani, a fost numită, până la urmă, secretar de stat în Ministerul de Interne
Moștenirea Gabrielei Firea pentru Nicușor Dan: Primăria Capitalei mai are de plătit circa 165 de milioane de lei pentru autobuzele Otokar cumpărate în 2018
Câți români și-au suspendat ratele și ce soluții s-au găsit pentru cei care gâfâiau la plata ratelor înainte de pandemie Vezi ce spun reprezentanții principalelor bănci