VIDEO În Elveția a fost inaugurat unul dintre cele mai lungi tuneluri feroviare din Europa

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 4 septembrie 2020, 14:31 Economie | Industrie Feroviara


Tunelul Ceneri
Foto: ceneri2020.sbb.ch
În Elveția a fost inaugurat tunelul Ceneri, al treilea dintr-un proiect gigantic care a fost gândit să transforme pentru totdeauna modul în care se circulă prin Alpi. Elveția a inaugurat în 2007 tunelul Lotschberg de 35 km, iar în 2016 a fost dat circulației și cel mai lung tunel din lume, Gothard Base (57 km). Proiectul numit Nouvelle Ligne Ferroviaire à travers les Alpes (NLFA) își propune să fluidizeze traficul de marfă pe axa Rotterdam - Genova.

La evenimentul de vineri a participat și președintele Confederației Elvețiene, Simonetta Sommaruga. Investiția în acest tunel a depășit 2,5 miliarde euro. Tunelul atinge altitudinea maximă de 329 m peste nivelul mării și va putea primi 180 de trenuri de pasageri și 170 de trenuri de marfă pe zi.

Tunelul va permite circulația unor trenuri de marfă de până la 750 metri lungime. În Elveția mereu a fost dificil transportul de marfă din cauza reliefului complicat și a faptului că este nevoie de locomotive super-puternice. Noile tuneluri permit viteze mari de peste 100 km/h chiar și pentru marfă și nu au curbe strânse.

Tunelul Ceneri are 15,4 km lungime, este dublu, iar în total lungimea tuturor galeriilor este de 38 km. Tunelul a fost acum predat de constructor către operatorul elvețian de stat SBB, iar primele trenuri de pasageri vor circula din 13 decembrie.



La final de februarie au început testele cu sisteme de management al traficului ETSC 2 și acestea vor permite trecerea a patru trenuri de marfă și șase de pasageri în fiecare oră. În noaptea de 30 aprilie spre 1 mai un tren de test ICE-S închiriat din Germania a atins 275 km/h.

Tunelul este în cantonul Ticino, aproape de granița cu Italia. Între Locarno și Lugano timpii de călătorie vor fi reduși de la 50 de minute, la 29, iar între Bellinzona și Lugano traseul va fi cu opt minute mai scurt, de la 27, la 19 minute. La nivel macro se va simți o reducere a timpilor de călătorie între Zurich și Milano (de la 220 minute, la 180 minute).

Acum mai bine de 20 de ani a început să fie derulat proiectul AlpTransit - Neue Eisenbahn Alpentransversale - care constă în câteva tunele uriașe care să permită trecerea trenurilor de mare viteză, dar și a celor de marfă, pentru ca șoselele alpine să aibă mai puține camioane. Deja au fost construite două tuneluri: cel mai lung din lume, Gotthard Base Tunnel și Lotschberg Base Tunnel (35 km între cantoanele Berna și Valois, deschis în 2006), dar și Ceneri Base Tunnel. Investițiile în cele trei tuneluri au fost de 25 miliarde dolari.

swissinfo.ch, AFP









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5302 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    Închipui-ți-vă ... (Vineri, 4 septembrie 2020, 14:58)

    fdaniel [utilizator]

    Închipui-ți-vă că suntem pe aceeași planetă, ba mai mult, pe același continent cu elvețienii..... și avem autostrada Sibiu-Timișoara blocată de un tunel de câteva sute de metri pe care nu-l putem face, pe sub un deal.........
    • 0 (2 voturi)    
      Tunel (Vineri, 4 septembrie 2020, 21:22)

      Razorxyz [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      Mai este un tunel Gothard, dar nu are decât 17 km și doua benzi, și a fost depășit de alții. Așa ca au decis sa facă altul, mai mare și mai frumos.
  • +8 (10 voturi)    
    Elvetienii astia... (Vineri, 4 septembrie 2020, 15:06)

    Cataleya [utilizator]

    ...sunt ca soriceii imbuibati.
    De plictiseala fac gauri in cascaval.

    Tin minte ca, acum cativa ani, in nu stiu care canton, administratia avea de gand sa faca o noua autostrada.
    Si cum la elvetieni totul se rezolva prin referendum, localnicii au refuzat categoric construirea autostrazii, pe motiv ca exista destule drumuri nationale, nu e cazul sa strice peisajul cu o autostrada. Elvetia e de vizitat, nu de traversat.
    Normal, autosttrada nu s-a mai construit.

    Ce departe suntem.....
    • +3 (3 voturi)    
      vs Romania (Vineri, 4 septembrie 2020, 20:00)

      zgubilitix [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Semanam cu Elvetia, Romania este de vizitat e frumoasa, mai greu cu traversatul, ca nu e pe unde.

      In schimb suntem pe dos la autostrazi, romanii le vor, statul ii duce cu vorba.
  • +7 (7 voturi)    
    Se cheama ETCS nivel 2 (Vineri, 4 septembrie 2020, 15:39)

    feroviarul123 [utilizator]

    De la European Train Control System si nu este un sistem de management feroviar ci un sistem de protecție la fel ca Indusi, adica daca mecanicul nu oprește la un semnal pe oprire te frânează acest sistem. Acest sistem se instalează si in România ( de vreo 10 ani) dar nu funcționarea încă deoarece șpaga primita de directorii CFR e prea mare. In clipa cand se va merge cu 160 de km/h de la Brașov la Arad înseamnă ca merge si ETCS-ul in România. Pana atunci puteți sa vedeți vilele lui Dorobanțu, Gavrila , Mihăileanu si altii..
  • +2 (4 voturi)    
    Neinteresant (Vineri, 4 septembrie 2020, 16:02)

    Fanel01 [utilizator]

    Facem si noi unul la domnesti si unu in intersectia de la razoare in maxim 12 luni finalizat executie+ proiectare
  • +1 (3 voturi)    
    Elvetia? (Vineri, 4 septembrie 2020, 19:33)

    John M. [utilizator]

    Pai astia nu-s nemti? Ce va mirati asa?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by