Duminică a ajuns primul tren de test la aeroportul Otopeni

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 14 septembrie 2020, 8:44 Economie | Industrie Feroviara


Linia Gara de Nord Aeroport
Foto: CFR Infrastructura
​Duminică dimineață a ajuns primul tren de test la Aeroportul Otopeni și a făcut mai multe curse, pentru a ”încerca” noua legătură feroviară, scrie publicația Club Feroviar. Spre surprinderea multora, trenul nu a fost al CFR Călători, ci al operatorului privat Transferoviar. Linia ar trebui dată în folosință până la final de an.

Automotorul nu aparține operatorului feroviar de stat CFR Călători, ci firmei private Transferoviar Călători din Cluj Napoca. ”Au răspuns mai prompt la solicitarea noastră decât cei de la CFR Călători”, spune inginerul Liviu Trenchea, șeful șantierului de la Otopeni al Arcada Company, firma gălățeană care construiește noua legătură feroviară.

Stadiul fizic de execuție al lucrărilor este de 97% la linia de tren dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, anunța recent CFR Infrastructură, care nu a dat un termen exact despre când vor circula trenurile. Sunt aproape 20 de km de la gară la aeroport, iar cele mai rapide trenuri ar trebui să facă 21 de minute.

Noua cale ferată spre Aeroport pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică.

În mod normal noua legătură feroviară ar trebui să fie prezentă în noul mers al trenurilor care intră în vigoare la jumătatea lui decembrie. Succesul căii ferate va depinde enorm de frecvența trenurilor și ar trebui să fie măcar trei pe oră.

Legătura feroviară are aproximativ 19,4 km din care 16,9 km (București-Odăile) reprezintă linie existentă și 2,5 km au fost construiți acum, ca parte a proiectului.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















23213 vizualizari

  • -6 (32 voturi)    
    In Romania insa (Luni, 14 septembrie 2020, 8:54)

    Futurist Irefutabil [utilizator]

    Partea cea mai ciudata e ca trenul a ajuns intr-adevar la Otopeni fara insa sa fi plecat de undeva.
  • -7 (25 voturi)    
    intre-bare (Luni, 14 septembrie 2020, 9:27)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    ​Duminică dimineață a ajuns primul tren de test la Aeroportul Otopeni...bun si cand a plecat?
  • +14 (20 voturi)    
    Da (Luni, 14 septembrie 2020, 9:54)

    Casargoz [utilizator]

    Pare atata de simplu incat te intrebi de ce nu s-a facut chestia asta in 1992 sau in 1998 sau in 2004 ...sau in 1988.
    3 kilometri realizati in cat? 2 ani?
    Si 30 de ani de învârtit în jurul cozii cu discuții despre cum e mai bine, cu metrou sau fără, cu puz sau fără.
    Cu ministru PSD sau cu ministru PRM, sau fara ministru . Cu studiu de fezabilititate sau cu master plan.
    Rasfoiect stiri mai vechi:
    2009 In luna mai, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu anunta ca linia feroviara Gara de Nord - Otopeni inregistreaza pierderi si va fi inchisa pentru ca nu atragea suficient trafic. Primele curse pe traseul Bucuresti-Otopeni au avut loc in luna februarie.
    2008 Cu tunel sau fara

    "În maximum o lună, studiul de fezabilitate va fi pregătit pentru ca Guvernul să aprobe indicatorii tehnico-economici ai liniei de metrou Bucureşti-Otopeni", a spus Orban, în cadrul unui seminar pe tema infrastructurii de transport.
    Pe traseul noii linii va exista un tunel care va avea lungimea de un kilometru.

    12 ani de la studiul de fezabilitate pana la realizare. din care 10 de la ideea de proiect pana la anunțarea câștigătorului licitației.
    Despre ce țara vorbim ?
    • 0 (2 voturi)    
      tren Gara de N-Otopeni (Marţi, 15 septembrie 2020, 9:15)

      truiad [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Daca nu se angaja FRF sa pregateasca stadioane si legatura Otopeni-Gara de N pentru Campionatul european de fotbal, nici acum nu se realizau aceste obiective. Si asa, s-a intarziat cu luni de zile, noroc cu amanarea Campionatului din cauza coronavirusului...
  • +8 (18 voturi)    
    Nici macar nu e electrificata linia (Luni, 14 septembrie 2020, 10:07)

    emil bobu [utilizator]

    Atata efort ca sa trimiti un automotor diesel la aeroport, ce gluma.
    • +3 (5 voturi)    
      Exact. Dar romanului ii place dizălul... (Luni, 14 septembrie 2020, 17:09)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      In acelasi an, 2020, legatura dintre gara si aeroportul din Pisa este facuta cu un tren complet automatizat, fara mecanic, in mod evident electric.
      • +5 (5 voturi)    
        Nu trebuie să ne uităm la Italia (Luni, 14 septembrie 2020, 20:43)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui clint

        E suficient la o țară „așa-zisă” de lumea a 3-a, Thailanda, unde există tren electric suspendat care face legătura cu Bangkokul și care se deplasează cu 160 km/h.
  • +10 (14 voturi)    
    Verificare a realitatii (Luni, 14 septembrie 2020, 10:26)

    feroviarul123 [utilizator]

    Instalațiile de semnalizare nu funcționează încă. Se circula cu automotoare diesel de acum 40 de ani. Cineva a dat șpagă la AFER sa le omologheze deși sunt casate în tara de origine.
    • +4 (6 voturi)    
      Ala nu e tren de test ? (Luni, 14 septembrie 2020, 13:33)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      Pe podurile noi se testeaza rezistenta cu camioane pline cu piatra. Asta nu inseamna ca pe acolo nu vor circula si altfel de vehicule. Asa si aici...

      A zis ceva CFR Calatori despre trenuri ? A zis despre trenul de test.

      Asta nu inseamna ca nu se pot folosi si trenuri private, ca peste tot in Romania.
      • +2 (8 voturi)    
        Nu mi se pare normal (Luni, 14 septembrie 2020, 14:12)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Sa circulam cu trenuri casate in alte tari. Si mai ales sa circula cu trenuri Diesel unde exista catenara. Nu vorbesc de poluare , vorbesc de consumuri aiurea. Ca statul SPONSORIZEAZA si privatii.
  • -1 (13 voturi)    
    looool (Luni, 14 septembrie 2020, 10:37)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    20 km in 21 min.... mergi pe jos mai repede.
    • +2 (10 voturi)    
      20 km in 21 min e rezonabil (Luni, 14 septembrie 2020, 11:48)

      simpa [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Vezi ca la Roma trenul merge mai prost
      Faci 30 km in 40 minute si costa f mult
      Sa nu ne pangem degeaba
    • +3 (5 voturi)    
      rezonabil (Luni, 14 septembrie 2020, 12:13)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Daca sunt 3 curse/ora, la interval de 20 de minute, timpul de asteptare mediu va fi de 10 minute. Plus 20-30 de minute calatoria efectiva. 30-40 de minute si ai ajuns la Gara de Nord, de unde ai legatura directa cu metroul in multe zone din Bucuresti, plus trenuri catre alte localitati.
    • +8 (10 voturi)    
      tu esti romanul care merge cu 60 km/h (Luni, 14 septembrie 2020, 12:17)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Tu mergi pe jos un km intr-un minut? Asta inseamna ca mergi cu 60 km/h. Al naibii romanas!
      Eram anul trecut intr-un tren CFR care mergea cu 100 km/h. Sigur, prea putin dar nici nu se tara. Si zicea un stimabil cetatean ca suntem de kkt, ca in mod normal distanta dintre cele doua orase (cel in care se urcase el si unde urma sa coboare, fix 200 km) in mod normal ar trebui parcursi in "20, maxim 30 de minute". 30 de minute, asta ar fi insemnat 400 km/h. Cum trenul mai avea de oprit cel putin intr-un oras municipiu de judet de pe traseu, asta insemna o viteza de croaziera de 500 km/h.
      Romanul ar fi fost satisfacut o viteza feroviara de 500 km/h. Intre doua orase de provincie. Orice altceva mai jos n-ar fi fost suficient pentru vrednicul roman!
      Imi vine sa vomit cateodata cand vad ce pretentii stupide au unii!
      • +2 (4 voturi)    
        Si evident (Luni, 14 septembrie 2020, 14:09)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        La juma de pret ca el a construit socialismul cu sudoarea frunții. Din păcate la multi călători se simte din plin sudoarea.
  • -3 (11 voturi)    
    :) (Luni, 14 septembrie 2020, 11:15)

    comentacu [utilizator]

    E bine ca a ajuns dar cand a plecat din Gara de Nord? August, iulie?
    • -3 (7 voturi)    
      din aprilie (Luni, 14 septembrie 2020, 12:36)

      marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      Trenul a plecat în aprilie pentru a profita de carantină când traficul a fost mai redus. Era programat să sosească în octombrie dar, iată, prin măiestria și competența guvernului PNL, a ajuns chiar mai devreme.

      Desigur, plebea niciodată nu e mulțumită când Măria Sa Iohannis prin Guvernul Meu are grijă de noi să nu tușim și, iată, să și circulăm într-un timp rezonabil cu trenul.
      • 0 (6 voturi)    
        trol psd (Luni, 14 septembrie 2020, 13:07)

        daan.g [utilizator] i-a raspuns lui marie-cu-palarie

        daca taceai erai inteligent acum asta e ai aratat sefului de la kiseleff ca iti meriti cei 50 ron pe zi diurna sa mananci k k t pe site
        • +4 (4 voturi)    
          Desigur (Luni, 14 septembrie 2020, 16:10)

          marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui daan.g

          Se știe, oricine face mișto de regimul incompetent al PNL, sigur și precis este plătit de PSD. Pentru că, firește, nu există și nici nu au cum să existe români care tocmai din convingeri liberale să ajungă la concluzia că PNL este Partidul Niciodată Liberal și în esență PSD dar cu galben.

          Voi continuați așa - să-i faceți PSD-iști pe toți. Că s-ar putea să și obțineți ce vreți. Și dup-aia iar o să smiorcăiți.
  • 0 (6 voturi)    
    ATENȚIE! (Luni, 14 septembrie 2020, 11:17)

    nick24 [utilizator]

    “iar cele mai rapide trenuri ar trebui să facă 21 de minute”
    “ar trebui”!!!
    Iar trenurile personale care vor opri și în Halta Ion Țiriac va face ... o oră și 30 de minute, probabil!
  • 0 (2 voturi)    
    in sfarsit. (Luni, 14 septembrie 2020, 15:15)

    Orizont [utilizator]

    In sfarsit, avem si noi tren, insa ar fi putut sa faca bucla in loc de doar capat, sa fii facut statie si la plecari.
  • 0 (0 voturi)    
    Ca de obicei .... (Luni, 14 septembrie 2020, 20:14)

    danmarian [utilizator]

    Se face TOTO CE SE POATE pentru falimentarea societatilor de stat - Vezi CFR Calatori ! Asa cum s-a facut cu toata industri romaneasca - pe care marele "neica-nimeni" "don prof Roman" a declarat ca este FIER VECHI ! Si pe "cale de consecinta" de acord ci Ilici-KGB si Nastase Patru case au dat-o pe CIUBUC si s-a vandut de pungasii privatizarii la .... fier vechi. Este clar ca CFR - in cele treiipostaze : Calatori, Marfa si Infrastructura - va ajunge URGENT la .... fier vechi ! Cam asta este "conceptul" conducerii actual a celor trei structuri CFR - numite si instruite de PSD +_ ALDE + Pro ..... Sper sa piara "Iarba rea din tara" si sa mai vedem si ceva bine facut !
  • 0 (0 voturi)    
    O mare descoperire pentru România! (Luni, 14 septembrie 2020, 20:40)

    Nyk1 [utilizator]

    La München, de exemplu, cred că ajungea S-Bahn-ul la aeroportul actual încă de la inaugurare, în 1992.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by