​Compania austriacă OBB, care operează Nightjet, cel mai mare sistem de trenuri de noapte din Europa, a anunțat un plan de a extinde și mai mult în următorii patru ani aceste servicii, în colaborare cu operatorul elvețian SBB. Zurich va deveni noul ”hub” din care vor porni și trenuri de noapte ce vor rula și peste 1.000 km. Evident că se va instala și în material rulant nou. Trenurile de noapte s-au împuținat aproape peste tot în Europa, dar Austria rămâne numărul unu.

Planul 2024 Nightjet Network for SwitzerlandFoto: OBB

Planul este până în 2024 și OBB și SBB vor să extindă rețeaua Nightjet pe care OBB a dezvoltat-o mult în ultimii ani. Trenurile sunt confortabile și erau folosite înainte de pandemie și de oameni de afaceri care alegeau să meargă la întâlniri după ce au petrecut noaptea în tren, fără a mai fi nevoie să rezerve o cameră la hotel.

Planul se numește “2024 Nightjet Network for Switzerland” și vor fi zece rute din Elveția, față de șase în prezent. Vor fi inițial adăugate noi trenuri de la Zurich către Budapesta, Viena, Praga și Zagreb, iar de la final de 2021 ar trebui să existe și un tren direct către Amsterdam.

Aceste introduceri de trenuri trebuie programate cu mult timp înainte pentru a exista și materialul rulant necesar. Cum sunt multe legături între Zurich și Viena, iar Viena este legată de multe trenuri pe zi de Budapesta, de noul sistem vor putea beneficia călători din mai multe țări.

De la final de 2023 planul este să fie introduse trenuri suplimentare de la Zurich către Hamburg și Berlin, iar dacă va exista material rulant, planul este ca cel târziu în 2024 să fie lansate trenuri directe de noapte Zurich - Barcelona și Roma - Zurich.