Linia Gara de Nord - Aeroport - Primele trenuri ar putea circula la intervale de 50 de minute, spune șeful CFR Călători

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 16 septembrie 2020, 13:52 Economie | Industrie Feroviara


Desiro
Foto: Hotnews
​Primele discuții arată că trenurile dintre Gara de Nord și Aeroport ar putea circula la intervale de 50 de minute, fiindcă vor fi puțini pasageri la început, spune Dan Costescu, președintele CFR Călători. ”Dacă noi vom fi lăsați să facem transportul vom avea grijă ca această cadență să fie cea care trebuie”, mai spune el. Trenurile spre aeroport ar trebui să circule din decembrie, dar trebuie să fie organizată licitație pentru a se decide cine va opera secția. Faptul că au fost făcute teste cu un tren privat al TFC a stârnit multe controverse în rândul ceferiștilor.

În multe dintre liniile care unesc aeroportul de gară în Europa de Vest trenurile se succed la 15-20 de minute, sau măcar la 30 de minute. Trebuie spus din start că 50 de minute ar fi un interval care nu ar încuraja foarte multă lume să vină la tren.

Apoi, deși linia este gata, trebuie decis cine va opera transportul, iar pentru asta se va organiza licitație. Cum nu este nevoie de un număr mare de trenuri, chiar și o companie cu flotă mică ar putea câștiga.

Ce spune Dan Costescu, președintele CFR Călători, despre traseul Gară - Aeroport, 19,5 km, 21-23 de minute

”Suntem de luni de zile în discuții cu compania de infrastructură, am studiat grafice de lucru. Caietul de sarcini cerea acolo și estima o cadență de 30 de minute. Noi am solicitat de săptămâni bune graficul de circulație și am schimbat documente cu colegii (de la CFR Infra) din analiza lor a reieșit că, acum la începutul liniei, când încărcarea este mai mică, ar fi posibil să avem 50 de minute ecart între trenuri. Asta fiindcă mai sunt și alte trenuri în grafic: dacă nu ar fi trenurile de Galați am fi pe undeva pe la 30 și ceva de minute. Clar că acest lucru se va îmbunătăți.

Colegii mei s-au pregătit, au ținut legătura cu constructorul, au inspectat locul unde urmează să fie casieriile, automatele de bilete și celelalte locuri. Am solicitat și colegilor de la informatică feroviară, care țin tot de Infrastructură, să vină pentru a face cablajele. Toate pregătirile tehnice sunt făcute, materialul rulant este pregătit. Pentru intervalul care ni se oferă acum de către CFR Infrastructură este suficient un singur automotor, fiindcă distanța este foarte mică. Acest automotor Desiro, îmi pare rău să o spun pentru concurență, deși are 15 ani, este cel mai nou din România”


Linia gara de Nord - Aeroport a fost în centrul controversei după ce compania constructoare a făcut teste cu un tren al automotorului privat TFC și ministrul Bode a inspectat traseul tot din acel tren.

Aceste teste i-au făcut pe mulți să spună că este anormal ca o companie privată să facă aceste teste și că ar fi nepotrivit ca linia să fie operată de o companie privată. O soluție ar fi, probabil, ca linia să fie operată și de CFR Călători și de o companie privată, în ideea de a fi mai multe trenuri.

Reamintim că CFR Călători a spus că NU a primit nicio solicitare de la constructor pentru a face teste pe noua linie.

Dan Costescu de la CFR Călători spune că scandalul a pornit de la o ipoteză greșită

”Eu cred că a fost o confuzie. Nu știu pe ce filieră s-a lansat o ipoteză greșită. Una este testul pe care și-l face constructorul, pentru structură. Nu erau teste pentru material rulant, ci erau testele structurii, ale pasarelei. Nu înseamnă că trebuie confundat faptul că constructorul a avut o relație bună cu un operator și a adus o garnitură. Am înțeles că aveau nevoie să testeze structura, Desiro al nostru este mai nou și mai ușor, ei aveau nevoie de un vehicul mai greu, mai vechi care să-i testeze cu adevărat infrastructura. A fost un întreg scandal, însă NU constructorul va aloca trasa, ci ministerul va decide cui alocă acest transport. Din punct de vedere al CFR Călători noi suntem pregătiți și așteptăm decizia ministerului”.

Cum vrea CFR să sincronizeze orarul trenurilor din diverse părți ale țării cu orarul trenurilor Gară - Aeroport? ”Răspunsul este clar: prin cadență. Dacă noi vom fi lăsați să facem transportul vom avea grijă ca această cadență să fie cea care trebuie. Deocamdată am reușit să scoatem acele 50 de minute și se poate face calculul după aceea, prin reorganizarea noului mers să scădem undeva la 30 de minute, atunci când o va cere încărcarea de la aeroport”.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4063 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    50 min ?! (Miercuri, 16 septembrie 2020, 14:08)

    Stapanu [utilizator]

    puneti frate la 30' sau hai... 45'
  • +3 (7 voturi)    
    50 minute interval. (Miercuri, 16 septembrie 2020, 14:13)

    Martinezu [utilizator]

    Dracu o sa il foloseasca
    Faci cu un avion 2 ore pana la Otopeni si apoi sa astepti 50 minute a sa faci alte 30 pana la gara???
    Si dupa aia inca 20 pana in centru? Ca Bucuresti nu are gara centrala cum au toate capitalele.
    • -1 (1 vot)    
      Ai calculat vreodata cat faci... (Miercuri, 16 septembrie 2020, 23:48)

      MihaiDumitrescu1 [anonim] i-a raspuns lui Martinezu

      de pe Schiphol (Amsterdam), ori Zaventem (Bruxelles) pana in centrul oraselor respective ? Si de ce ar fi acest tren pentru bucuresteni neaparat ? Poate este pentru rezidenti ai altor orase care doresc sa ia un tren din Gara de Nord (care gara ti se pare periferica rau, asa-i?)
  • +4 (8 voturi)    
    50 minute? (Miercuri, 16 septembrie 2020, 14:41)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Poate acum cat va fi totul nou. E suficient sa fie administrat in stil "romanesc" cum au fost si alte trasee administrate in 30 de ani si sa ajunga in paragina si traseul asta astfel incat sa circule cu 5km/h ca pe alte trasee. Asa o sa creasca intervalul la 5h...
  • +2 (6 voturi)    
    tipic romanesc (Miercuri, 16 septembrie 2020, 14:58)

    robertto_ [utilizator]

    In Londra circula la 5 minute la aeroporturi!
  • +7 (9 voturi)    
    Atenție la orarul avioanelor! (Miercuri, 16 septembrie 2020, 17:43)

    nick24 [utilizator]

    Între ora 22 și 02 noaptea vin vreo 30 de avioane low-cost cu câte 170-180 de pasageri FIECARE, pe lângă cele de linie. Sper că acest tren va circula toată noaptea!
    Cum se va sigura transportul a câteva mii de pasageri cu un automotor mic la 50 minute?
    Deci pasagerii nu vor risca să nu încapă în tren, vor lua ca până acum autobuzele 780/783 și Uber.
    Apoi vor zice că nu au călători!
    • 0 (4 voturi)    
      Si ce faci la ora aia de la gara mai departe (Miercuri, 16 septembrie 2020, 20:38)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      La ora aia, ca la orice ora, vine un cunoscut si te ia cu masina, asta se intampla in majoritatea cazurilor.
      Baga astia vagoane daca e cazul, dar tare mi-e teama ca nu e.
      Vine acum momentul adevarului, indiferent de ora trenul la gara nu rezolva trambalatul cu bagaje prin oras.
      Asa ca mai terminati cu metroul la aeroport, calea feroviara e arhisuficienta, noroc ca nu s-a cheltuit miliardul si avem si noi cat de cat, ca Roma, o legatura rapida cu aeroportul.
  • +5 (5 voturi)    
    Pare cam tralala directorul asta CFR (Miercuri, 16 septembrie 2020, 19:46)

    1anonim [utilizator]

    El a fixat deja programul. dar nu ia in calcul cerinta din piata, nu spune nimic de program flexibil, nu spune nimic de corelarea cu decolarea si aterizarea avioanelor. E tralala..
    • +3 (3 voturi)    
      Ce prgram flexibil? (Miercuri, 16 septembrie 2020, 21:43)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

      Traficul e uniform pe aeroport.
      Stie el ca nu are calatori, sau facut studii de piata inca de pe vremea lui Fenechiu la transporturi, care a recunoscut ca metroul nu este rentabil, or pe astia care pana la urma intra la puscarie nu-i pacalesti usor.
      Teoretic acest tren ar fi bun mai bun pentru cei care vin din provincie cu trenul. Dar sunt foarte putini, pentru ca autocarele merg mai bine decat trenul si vin din toata partea sudica a tarii direct la aeroport.
  • +1 (3 voturi)    
    traducere (Miercuri, 16 septembrie 2020, 21:35)

    maiorulmura [utilizator]

    mai avem o singura garnitura disponibila la cfr dar va rugaaaam, totusi lasati-ne pe noi
  • +2 (6 voturi)    
    La 50’ normal (Miercuri, 16 septembrie 2020, 21:59)

    mr_mojo [utilizator]

    Sa prindă și taximetriștii ceva de escrocat.
  • +2 (4 voturi)    
    Este clar un succes... (Miercuri, 16 septembrie 2020, 23:54)

    MihaiDumitrescu1 [anonim]

    .... dar aeroportul ar trebui legat si de linia ce merge spre Plioesti Brasov ca sa nu mai fi obligat sa treci prin Buc daca esti din sudul Ardealului sau vii pt un weekend la Busteni
  • 0 (0 voturi)    
    Cadența la șpagă (Vineri, 18 septembrie 2020, 8:28)

    NeculaiBuhai [utilizator]

    Nu sunt deloc interese ale transportatorilor auto, acolo!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by