Planurile CFR Călători - Aplicație mobilă, trenuri Intercity, peste 150 de vagoane în plus în parcul activ

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 17 septembrie 2020, 8:33 Economie | Industrie Feroviara


Vagoane CFR Calatori
Foto: Hotnews
​CFR Călători spune că încearcă să se modernizeze. Parcul de vagoane a crescut cu 200 față de acum un an, numărul va crește și se are și în vedere introducerea și unor trenuri Intercity. Compania spune că lucrează și la o aplicație de smartphone, iar în curând se va petrece în trenuri o schimbare care deja este de ani buni la alte companii: controlorii vor putea tipări bilete în tren. Că mai sunt multe de făcut o arată și faptul că în iunie 2020 a ieșit din uzină prima locomotivă modernizată în ultimii zece ani, iar compania promite că vor fi modernizate 40 de locomotive electrice, din care șapte vor putea fi folosite până la final de an.

Compania spune că a ajuns la un parc activ de 1.000 de vagoane, față de 790 câte erau în iunie 2019. Datele companiei arată că CFR Călători avea 1.005 vagoane active în 2015, peste 1.100 în 2016 și 839 în 2018.

În acest an au fost modernizate aproape 30 de vagoane și au fost reparate 260. Modernizarea unui vagon costă în jurul a 400.000 de euro și durează câteva luni, în timp ce reparația este mult mai scurtă, fiind mai puțin lucru de făcut, iar durata este de câteva săptămâni.


Foto Ștefania Gal

Obiectivul pentru parcul de vagoane este să se ajungă la 1.150 - 1.200, cam cum era prin 2016. ”Așteptăm într-un termen rezonabil aceste automotoare pentru distanțe scurte, se schimbă complet filozofia, nu mai avem locomotivă și vagon, ci automotoare”, spune șeful CFR Călători. Reamintim că licitațiile pentru achiziționarea de trenuri electrice noi s-au tot blocat la Autoritatea pentru Reformă Feroviară, deși în 2020 ar fi trebuit să ajungă primele garnituri.

CFR Călători era la ”cota de avarie” cu vagoanele anul trecut, înghesuială fiind mare, mai ales spre Brașov și vara spre Constanța. Lucrurile stau mai bine de câteva luni, dar și fiindcă mai puțini călătoresc cu trenul, din cauza pandemiei.

Cele mai lungi trenuri au 15 vagoane, iar compania lucrează cu întreprinderi reparatoare precum Astra Vagoane Arad, Atelierele Grivița, Electroputere VFU Pașcani și Remarul 16 februarie Cluj.

La capitolul locomotive, compania spune că vor fi modernizate 40 de locomotive electrice, iar șapte dintre ele se află pe flux în uzină și vor putea fi folosite până la final de an. În iunie 2020 a ieșit din uzină prima locomotivă modernizată în ultimii zece ani, o locomotivă ce fusese retrasă din circulație în 2015.


Foto HotNews.ro

Șeful CFR Călători spune că se dorește reintroducerea trenurilor Intercity, dacă se va obține aprobarea de la CFR Infrastructură, posibilele rute fiind Brașov - Constanța și din București spre Moldova (Suceava sau Ia Iași). Pe București - Brașov un IC ar putea face doar 2 ore și 10 minute (în prezent IR 347 face 2 ore 21 minute), iar Brașov - Constanța ar putea dura sub 5 ore. Și spre Moldova călătoria s-ar putea reduce cu o oră, ceea ce ar însemna sub 6 ore spre Suceava sau Iași.

Reamintim că trenurile Intercity au fost scoase acum câțiva ani, iar la ele prețurile erau cu aproximativ 40-50% mai mari decât la IR. În 2014 au fost eliminate ultimele trenuri Intercity, fiind ”retrogradate” la rangul de InterRegio, fiindcă nu reușeau să ajungă de la București la Arad, respectiv Cluj cu viteza medie de 60 km/h care să le permită să poarte acest rang.

Șeful CFR Călători mai spune că se va face un program de instruire a personalului care intră în contact cu publicul călător, pentru ca acesta să gestioneze mai bine situațiile și să fie mai amabili. ”Am vrea ca standardele de comunicare să se apropie de cele din aviație, mai în glumă, mai în serios am numit acest program <școala de stewardese> pentru personalul nostru. Trecând peste glumă, aceștia vor avea un program special de comunicare, în situații de criză, dar și în situații normale (...) Toate aceste lucruri vor trebui abordate în acel mod care ne-a plăcut foarte mult în aviație, cu foarte mult calm, cu foarte mult tact”, spune Costescu. 4.000 de oameni vor fi în program, iar în curând personalul care ia contact cu publicul va avea și uniforme noi.

La capitolul digitalizare, compania promite că studenții vor putea rezerva locurile online, iar controlorii vor primi dispozitive mobile și imprimante, pentru a se termina cu acele vechi bilete pe hârtie emise în tren.

”Începem să lucrăm la dezvoltarea unei aplicații pe telefon unde va fi integrat tot sistemul de bonusuri și se vor găsi mai multe lucruri, informații despre călătorie și alte opțiuni”.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2288 vizualizari

  • +1 (7 voturi)    
    foarte bine (Joi, 17 septembrie 2020, 9:54)

    Crup [utilizator]

    Sper sa continue trendul asta de dezvoltare al CFR Calatori.
    Am redescoperit trenul acum vreo 2-3 ani, dupa 2 decenii in care nu am mai calcat in vreun tren, pe care le consideram lente, murdare, depasite.
    Apoi, prin forta imprejurarilor am fost practic obligat sa merg cu trenul la un moment dat. Cu CFR Calatori.
    Si am descoperit, spre suprinderea mea, ca nu sunt nici murdare, nici depasite si deseori nici lente. Foloseam (si inca folosesc) o ruta de 200 km unde eu nu mai merg cu masina ci numai cu trenul. Oricat de tare calc eu acceleratia, tot trenul ajunge mai repede, e mai comod, si mult mai ieftin.
    Pe urma incetul cu incetul am inceput sa folosesc si alte rute mai lungi ale CFR Calatori si am descoperit incantat ca astfel, in loc sa folosesc masina personala, economiseam foarte multi bani si timp. Caci in loc sa stau si sa conduc ore si ore (eu neavand totusi meseria de sofer), puteam sa ma concentrez pe munca mea, pe laptop, in tren. (pe cursele mai lungi au si prize de incarcat la fiecare rand de scaune).
    Vreau sa mentionez ca nu sunt angajat, nici eu nici alta ruda, la CFR Calatori, nu am nicio relatie contractuala cu ei, deci tot ce am scris mai sus a fost sincer.
    Unde ar trebui imbunatatita treaba este la liniile de cale ferata de pe anumite rute, care din cauza starii lor viteza trenului este prea lenta. Nu peste tot, dar exista astfel de portiuni. Dar asta nu tine de CFR Calatori, ci de CFR Infrastructura, care e alta companie si oricum, in ultima vreme am vazut ca se misca lucrurile si in sensul asta. Incet, dar se misca.
    Dupa parerea mea, trenul are un mare viitor pe distante medii. Pe distante mici (pana la 100, max 150 km) masina e mai ok, pe distante lungi (peste 5-600 km) avionul e mai ok, dar pe intervalul 100-5-600 km trenul este cea mai buna optiune. Mai ales daca faci o ruta des.
  • -2 (6 voturi)    
    Planuri mari! (Joi, 17 septembrie 2020, 9:54)

    Urzitoru [utilizator]

    Cand citesc aceste lucruri, interesante totusi cat timp vorbim de CFR, care poate in alte tari sunt doar normale, nu pot sa nu ma gandesc la felul in care puteau wc-urile din tren zeci si zeci de ani de zile! De asta nu prea imi vine sa cred pana nu vad!
    Oricum, CFR-ul a avut la dispozitie munti de fonduri europene din care au atras aproape zero!!! Nu am incredere in acest cuib de molii!
    P.S.
    Nici nu au inceput programul de instruire a brutelor, in relatia cu platitorii, ca il si iau in deradere! Pai un controlor care e chemat la "scoala de stewardese" cu ce atitudine o sa mearga acolo??!!
    Rusine CFR!
    • +1 (5 voturi)    
      sunteti exagerat de pesimist (Joi, 17 septembrie 2020, 10:52)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Urzitoru

      Va citez din comentariu: "felul in care puteau wc-urile din tren zeci si zeci de ani de zile!". Apreciez faptul ca ati folosit timpul verbal trecut.
      Exact al fel credeam si eu: Jesus, daca ma apuca sa merg la WC in tren, cum supravietuiec dupa experienta asta? :))))
      Si dupa peste 100 calatorii in ultimii 2-3 ani cu CFR Calatori pot sa spun cu mana pe inima ca WC-urile sunt curate, nu put, si intotdeauna au apa, sapun si hartie igienica.
      Este adevarat, s-a intamplat de cateva ori (maxim 5% din cazurile intalnite de mine) pe o cursa mai lunga, de 12 ore, dupa jumatatea cursei sa vina unul sa vomite in WC sau sa uite sa traga apa si pe urma sa nu-ti mai vina sa te duci acolo, dar asta este foarte rar. Oricum, in 100% din cazuri la inceputul calatoriei WC sunt curate si dotate.
      Cat despre controlori, repet, strict pe baza experientelor mele, in 100% din cazuri au fost politicosi si s-au comportat super ok. Imi amintesc de doua cazuri. Intr-un caz calatorul nu avea bilet, in celalalt era un student care avea bilet dar refuza sa arate egitimatia de transport. Ca era "jmecher"'. In ambele cazuri (iar intr-unul controlorul era o femeia) si-au pastrat calmul dar in urmatoarea gara au fost calatorii au fost dati afatra din tren. Foarte politciosi dar si f hotarati. Iar studentului i-a tot explicat ca, cf legii, trebuie sa prezinte si legitimatia. Studentul zicea ca are legitimatia (ceea ce era plauzibil, caci altfel nu putea sa-si cumpere biletul cu pret 0 lei) dar ca el refuza sa le-o arate. La urmatoarea oprire a ramas baiatul pe peronul garii.
      Si am mai asistat la vreo 4 tentative de mituire si intotdeauna controlorii au refuzat politicos si i-au pus pe respectivii calatori sa isi cumpere biet de la el, din tren.
      Chestia cu cursul de stewardeze eu zic ca a fost o gluma destul de inteligenta. Fiindca toata lumea stie ca in avion stewardezi sunt fff politicosi si civilizati si a vrut sa induca ideea ca asa este / va fi si la CFR Calatiri.
      • +1 (1 vot)    
        Domnule inginer... (Joi, 17 septembrie 2020, 18:24)

        Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        Domnule inginer feroviar, care ne scrieti dintr-un birou al unei societati de stat, wc-urile intr-adevar nu mai put ca pana acum 6 ani, dar pana acum vreo 6 ani putzeau de iti lua nasul! Chiar si in exteriorul trenului, pt ca vagoanele nu aveau rezervoare de colectare, ci toata urina si excrementele erau pulverizate din mers peste toate boghiurile! Dar si acum mai pute! Si e de-a dreptul indignant ca voi, CFR-istii, nu admiteti absolut nici o neregula! Mereu sunt calatorii de vina ca nu au tras apa, sau ca erau "smecheri"... De ce nu spui ca iarna mecanismele de la wc ingheata si nu se mai poate trage apa?
        Se vede de la trei poste ca lucrezi la CFR! Pt ca nu iti asumi nici o singura imperfectiune (atitudine mostenita de la comunisti, ce imi arata ca esti intelenit bine de tot in pozitia ta de conducere), ca dispretuesti calatorii pana si in comentariile astea unde faci reclama CFR-ului, ai grija sa bagi mortul in casa altuia prin aruncarea vinei pentru lentoarea trenurilor pe CFR infrastructura, ai grija sa te scuzi si pentru nivelul halucinant de coruptie care se practica pana nu de mult de controlori, pt ca spui chestii absolut ridicole cum ar fi ca trenul este mai rapid dar mai ales "MAI CONFORTABIL" de cat masina personala... Pe cine crezi tu ca prostesti?!
        Tatal meu a fost mecanic de locomotiva, si la un moment dat mi-a spus niste vorbe pe care tu sigur le stii, chiar daca nu vrei sa recunosti! Trenul e ca o capra, mecanicul o tine de coarne cat timp controlorul o mulge! Iar asta este imaginea care surprinde cel mai bine ceea ce-ati facut cu transportatorul feroviar national!
        P.S.
        Titulatura: "Scoala de stewardese" este foarte clar data in deradere, cat timp majoritatea personalului ce intra in contact cu platitorii, sunt barbati! Chiar si daca luam in calcul casieritele. Iar acest lucru tradeaza adevarata mentalitate si atitudine pe care o aveti si o sa o aveti in continuare fata de client!
        • +1 (1 vot)    
          Stiu (Vineri, 18 septembrie 2020, 12:16)

          Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui Urzitoru

          Stiu ca ai citit raspunsul meu, dar cel mai bun lucru pe care il poti face e sa te faci mic sau ca ploua!
          Rusine CFR!
  • +1 (1 vot)    
    de vazutq (Joi, 17 septembrie 2020, 12:35)

    martel55 [utilizator]

    cati fraieri se vor gasi sSA plateasca preturi de avion pentru trenuri IC care merg cu viteza medie de 60-70 km/h....inainte sa aiba tupeul sa vina cu astfel de propuneri , cfr calatori ar trbeui sa se asigure ca pot ofei pentru aceste trenuri viteze medii de peste 100km/h, ar fi mimimum necesar pentru a fi luate in calcul de calatori prin prisma raportului pret/calitate
  • +1 (1 vot)    
    Doamne-ajuta! (Joi, 17 septembrie 2020, 12:40)

    Rebecka [utilizator]

    Era si timpul........


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by