Șeful CFR Călători: Cererea pentru un tren InterCity Braşov-Constanţa este încă în aşteptare la CFR SA

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 4 octombrie 2020, 14:10 Economie | Industrie Feroviara


Dan Costescu
Foto: AGERPRES
Cererea pentru punerea în circulaţie a unui tren InterCity pe ruta Braşov-Constanţa, cu trecere prin Bucureşti, se află încă în aşteptare pentru aprobare la CFR SA, însă această garnitură va intra în circulaţie cel mai târziu odată cu noul Mers al Trenurilor, în 12 decembrie, a declarat, pentru Agerpres, directorul general al companiei CFR Călători, Dan Costescu.

"Urma să facem un tren din Braşov până la Constanţa cu trecere prin Bucureşti, InterCity, cu opriri foarte puţine. Cererea este încă în aşteptare la CFR Infrastructură. Avem vagoanele şi aşteptăm să se hotărască să ne acorde aceste tren. Teoretic, nu au motive să refuze, pentru că sunt bani suplimentari pe care îi câştigăm şi noi şi ei. La noul Mers al Trenurilor va fi introdus oricum. Noi am încercat să îl introducem mai devreme în circulaţie", a dat asigurări Costescu.

Şeful CFR Călători a explicat că a dorit să introducă mai devreme acest tren în circulaţie pentru "tatonări comerciale", pentru a face nişte calcule de rentabilitate, iar la schimbarea Mersului Trenurilor trebuia să fie definitivată varianta acestui tren.

"Noi îl putem introduce oricând, inclusiv de poimâine dacă ni se cere, dar la noul Mers al Trenurilor va intra acest tren. Atunci se aprobă la pachet cu toate celelalte trenuri. Ce voiam noi până atunci era să dăm drumul la acest tren şi nu vă ascund că sunt şi nişte tatonări comerciale. Trenul este evaluat pe perioada în care merge şi făceam aceste determinări, aceste calcule de rentabilitate şi pe măsuri pe care trebuie să le mai luăm ca să îmbunătăţim. De exemplu, cât de bine funcţionează alimentaţia publică - voiam să avem un vagon restaurant cu gastronomie specială, cu nişte condiţii speciale şi voiam să vedem cum funcţionează vânzările şi încasările pe acest tren. De aceea am cerut înainte de Mersul Trenurilor ca să facem probele şi atunci când începe Mersul Trenurilor să definitivăm varianta de acum sau pe cea îmbunătăţită începând cu 12 decembrie, când este de fapt data schimbării Mersului de Tren", a explicat directorul general al operatorului naţional de transport feroviar de călători.

De altfel, preţurile pentru acest InterCity urmau să fie la nivel de InterRegio, tocmai pentru promovare.

"În privinţa preţului - de asta am şi vrut să îl avem înainte - este perioada de promovare şi preţurile vor fi identice cu cele ale unui IR. Trebuie să oferim şi noi nişte lucruri atractive călătorilor noştri şi acesta era şi unul dintre ele. Practic, mergeau în condiţii de InterCity - şi vorbesc despre condiţii la nivel internaţional, nu de România, unde viteza comercială este cât este - acest tren respectă parametrii de viteză şi de confort stabiliţi la nivel european, dar pentru perioada promoţională, pentru a lansa şi promova acest tren, preţurile erau stabilite la nivel de InterRegio", a arătat Dan Costescu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4284 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    cat a fost... (Duminică, 4 octombrie 2020, 14:38)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    comisionul?
    • +4 (4 voturi)    
      Inter city? (Luni, 5 octombrie 2020, 1:24)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Intercity? Dar voi chiar sunteti obraznici!
      "acest tren respectă parametrii de viteză şi de confort stabiliţi la nivel european" da ce tupeu aveti! Scaunelele alea mici si puturoase si cu tapiteria roasa, cate 4 pe un rand, se incadreaza la "standardele europene"? Dar intarzierile? Locomotivele defectuoase? Numerotarea haotica a vagoanelor cu o sumedenie de "bis" sau numere ca 416, 864...!
      Preparate culinare speciale? V-ati gandit sa condimentati ceafa cu miere, cuisoare si nucsoara? Ce ziceti mai bine de o sticla de bere cu ventuza pe fund si pai prin capac, sa reziste la balanganelile vagoanelor voastre vechi de 40 de ani dar revopsite! Ar trebui sa va preocupe viteza, igiena si confortul la nivele decente! Puneti presiune pe CFR Infrastructura pt ridicarea restrictiilor macar, pe ARF pt nenorocitele alea de trenuri noi, pe subcontractori pt igiena, dati mai multa atentie scaunelor cand faceti licitatii pentru renovari de vagoane, pentru ca sigur nu ati stat niciodata 10 ore intr-un compartiment cu alti 7 oameni, pe un scaunel care te tine cocosat si cu umerii adusi in fata!
      Rusine CFR!
  • +2 (4 voturi)    
    Pe cand un tren DIRECT Brasov-Timisoara? (Duminică, 4 octombrie 2020, 15:55)

    Rebecka [utilizator]

    Interregio care circula pe aceasta ruta a fost scos de 3 ani din circulatie.Si nu din lipsa de calatori.....Chiar daca facea mai bine de 9 ore,dar era direct!De cand s-a fragmentat CFR-ul in mai multe divizii totul merge cand crucis cand curmezis,numai oblu nu!Nu stie dreapta ce face stanga iar calatorii sunt cei care trag ponoasele inghesuiti in 2 cel mult 3 vagoane!Nu incercati sa ma contraziceti:calatoresc lunar,dus-intors, pe ruta asta ....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by