Patru companii au depus oferte la licitația pentru reconstrucția unui pod feroviar care s-a prăbușit în 2018 în județul Brașov

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 12 octombrie 2020, 21:05 Economie | Industrie Feroviara


Podul prabusit de la Budila
Foto: CFR Infrastructura
​Patru operatori economici au depus oferte la licitația organizată de SRCF Brașov pentru reconstrucția podului și amenajare albie, km 17+318, linia 317 Hărman - Întorsura Buzăului (pod CF din comuna Budila). Podul de pe linia Brașov - Întorsura Buzăului s-a prăbușit după inundațiile grave din iunie 2018. Linia avea 36 km și era operată de compania privată Regio Călători. Podul fusese construit acum 90 de ani și se află în apropierea celui mai lung tunel feroviar din țară.

Cele patru companii sunt:
Asocierea GDO MOV IMPEX SRL (lider de asociere) - SC AVRIL SRL - ARCADA COMPANY
Asocierea SC ENERGO CONSTRUCȚII CIVILE ȘI INDUSTRIALE SRL (lider de asociere) – SC ENERGOSTEEL ART SRL - SC CONSTRUCȚII FEROVIARE MUREȘ S.A.
Asocierea CONSTRUCȚII ERBAȘU SA (lider de asociere) – VAHOSTAV–SK, a.s. - ABED NEGO COM SRL
Asocierea SC CONFER GROUP SRL (lider de asociere) – SC CONSTRUCȚII FEROVIARE DRUMURI PODURI SRL - SC RADARIA SRL.

Valoarea totală estimată a contractului este de 26.025.733,86 lei, fără TVA. Finanțarea provine de la bugetul de stat.

În perioada următoare, comisia de evaluare a SRCF Brașov va analiza documentele de calificare/propunerile tehnice şi financiare, pentru desemnarea ofertei câștigătoare.

Etape parcurse până în prezent:
- 26.09.2019 - 29.07.2020 - derulare contract pentru elaborare expertiză tehnică, DALI și proiectare, inclusiv obţinerea tuturor documentaţiilor tehnice ṣi economice, precum ṣi aprobǎrile necesare (aviz CTE SRCF Braṣov, aviz CTE CNCF, Ordin Ministru al MTIC)
- 12.09.2020 - lansarea licitației pentru obiectivul: Reconstrucție pod și amenajare albie km 17+318, linia 317 Hărman - Întorsura Buzăului
- 09.10.2020 - termen limită de depunere și deschiderea ofertelor

Despre pod și linie

Podul de cale ferată dintre Hărman și Budila s-a prăbușit pe 30 iunie 2018 sub forța apelor râului Tărlung care au atins cote și debit rar întâlnite.

Podul de peste râul Tărlung s-a prăbușit pe o lungime de 50 - 60 metri. Linia de cale ferată a fost dată în folosință în 1931 și peste 10 ani călătorii au fost transportați de operatorul privat Regiotrans (din decembrie 2017 devenit Regio Călători).

Sunt șase opriri între Brașov și Întorsură, orașul din Covasna celebru pentru temperaturile scăzute. Toate trenurile aveau rang Regio și cel mai scurt timp de parcurs este de 49 de minute. Cea mai mare distanță între două opriri este de 11 km, între Hărman și Budila.

Linia 403 Brașov - Întorsura Buzăului este celebră pentru cel mai lung tunel feroviar din România, de 4,3 km, tunel construit între 1924 și 1929, cu mari eforturi inginerești.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5195 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    @Hotnews (Luni, 12 octombrie 2020, 21:39)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Putem avea ceva background al companiilor? Sunt curios daca e vreuna abonat longeviv la stat. Sau daca e fondata itnr-un apartament cu 1 angajat si cifra de afaceri de 7 cifre, iar angajatul e vreun fost coleg de liceu cu fratele sorei varului nu-stiu-carui-personaj-controversat. Eventual, daca sunt curate, poate aveti informatii despre alte proiecte sa vedem ce xp au pe domeniu si daca au facut ceva care merita mentionat, nu ceva gen peticeala de gropi.

    Chiar sunt curios ce-i cu firmele astea asa ca un update pe articol cu informatiile despre companii ar fi super-bine-venit.

    Multumesc frumos in avans!
  • +2 (2 voturi)    
    AVEM O PROBLEMA (Marţi, 13 octombrie 2020, 9:04)

    jidanul [utilizator]

    Problema este grava, cum sa scoti la licitatie dupa 2 ani o lucrare care a survenit in urma unei calamitati ? O calamitate are prioritate maxima si trebuia scoasa la licitatie, proiectarea plus executia, in regim de urgenta maxima. Adica, dupa doi ani de la calamitate, lucrariile trebuiau sa fie aproape finalizate sau chiar sa se circule din nou pe acest pod feroviar, in conditii de siguranta maxima. In cazul unor astfel de situatii institutiile Statului trebuie sa aiba o reactie rapida, d.p.d.v. logistic, tehnic si financiar si sa rezolve aceste situatii de calamitate extrem de urgent, in conditii de maxima calitate a lucrariilor de proiectare si executie.
  • 0 (0 voturi)    
    Stați flexați (Marţi, 13 octombrie 2020, 12:31)

    JustinCase [utilizator]

    Și în 2028 vom discuta despre pregătirea hârtiilor din această licitație.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by