​Austria va investi 17,5 miliarde de euro pentru extinderea și modernizarea rețelei feroviare în următorii cinci ani, planul înaintat de Ministerul Mediului primind undă verde de la Consiliul de Miniștri. Vor fi electrificați 500 km de cale ferată până în 2030, vor fi introduse pe unele rute trenuri pe hidrogen, iar în unele gări peroanele vor fi mai lungi, pentru a putea primi trenuri mai lungi. Austria nu are trenuri tip TGV, dar cele mai rapide ating 230 km/h pe linii convenționale, modernizate.

Tren Railjet al Cailor Ferate Austriece OBBFoto: OBB

Fondurile vor fi utilizate de OBB Infrastruktur pentru a îmbunătăți căile ferate urbane și regionale. De exemplu se dorește ca până în 2025 toate liniile să fie electrificate, iar până în 2030 să fie electrificați 500 de km de linii.

Peroanele stațiilor de S-Bahn din zona Vienei vor fi extinse, de la 16-, la 220 m lungime, pentru a putea primi trenuri mai lungi, dat fiind că traficul a crescut și va mai crește. În plus, trenurile vor putea veni la o frecvență de 150 de secunde, ceea ce înseamnă că vor putea fi chiar și 26 de trenuri pe oră, pe sens la orele de vârf.

Vor fi modernizate liniile către Linz, Salzburg și Innsbruck, iar în zona Graz vor scădea timpii de călătorie datorită proiectului Koralm care va fi terminat.

Din cele 17,5 miliarde euro, 8 miliarde euro sunt alocate pentru proiecte noi și un miliard pentru modernizarea liniilor regionale (modernizare stații și treceri la nivel).

Sursa: International Railway Journal