S-a lansat licitația pentru modernizarea a 68 de km de cale ferată în zona Timișoara - Arad. Valoarea contractelor este de aproape 4 miliarde lei

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 19 octombrie 2020, 17:07 Economie | Industrie Feroviara


Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura
​CFR Infrastructură a anunțat că a fost lansată licitația pentru modernizarea a 68 km dintre Arad și Timișoara, fiind vorba de două loturi în valoare totală de 3,9 miliarde lei (aproximativ 800 milioane euro). Durata de implementare este de 102 luni, dintre care șase luni pentru proiectare și 36 luni pentru execuția lucrărilor. Lucrările ar trebui să permită rularea cu 160 km/h. Viteza maximă de circulație este acum de 100 km/h pentru trenurile de pasageri între Arad și Timișoara.

Iată ce spune CFR Infrastructură

A fost lansată licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare pe secțiunile Timișoara Est - Ronaț Triaj Gr. D (lotul 3) și Ronaț Triaj Gr. D - Arad (lotul 4), aferente obiectivului ”Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Aradˮ, parte integrantă a Programului Operațional Infrastructura Mare - POIM.

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 3.917.081.120,59 RON, lei fără TVA, din care 1.445.386.706,40 RON, fără TVA, pentru lotul 3, respectiv 2.471.694.414,19 RON, fără TVA, pentru lotul 4, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Operațional Infrastructura Mare - POIM.

Procedura de licitație publică este împărțită în următoarele două loturi, astfel:

Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D (13,86 km), de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218), de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D). Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X stația Timișoara Est, până la semnal cap Y, din Ronaț Triaj Gr.D. Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h. De asemenea, se vor executa lucrări:
- de construcţie, reconstrucție sau reparaţii/reabilitare a 3 poduri și 3 podeţe, 9 pasaje denivelate, 1 trecere la nivel și 2 podeţe de descărcare;
- de modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc
- de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Timişoara Est, Timişoara Nord; Ronaţ Triaj Gr. D (post de mișcare), Timișoara Centru, Ronaţ Triaj Cab.1, Ronaț Triaj h, Ronaț Triaj Gr. D (halta). Stația care se va transforma în post de mișcare este Stația (grupa de linii) Ronaț Triaj Gr. D.
- de modernizare a reţelelor locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF.
- se vor executa lucrări de protecția mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri de protecție și panouri de protecție.
Valoarea estimată fără TVA: 1.445.386.706,40 RON, fără TVA

Lotul 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad (55 km), de la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D), la km 56+350 (semnalul de intrare în staţia Arad). Pe lângă acest tronson, tot în cadrul lotului 4, proiectul cuprinde și modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou - Glogovăț (indicativ 220), pe o distanță de cca 7 kilometri. Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h. Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou și Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza. Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de către trenurile de marfă, care vor circula între Timişoara şi Arad. Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent. De asemenea, se vor executa lucrări:
- de reconstrucție sau reparaţii/modernizare a 6 poduri, 30 podeţe, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate și 9 podeţe de descărcare
- de modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc
- de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăț, Micălaca. Stația care se vor transforma în post de mișcare este Staţia Valea Viilor.
- de modernizare a reţelelor locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF.
- se vor executa lucrări de protecția mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri de protecție și panouri de protecție.
‼ Valoarea estimată fără TVA: 2.471.694.414,19 RON, fără TVA

Durata de implementare este de 102 luni, din care: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 23.noiembrie.2020, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1990 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Asta inseamna sa fii (Luni, 19 octombrie 2020, 18:22)

    mihai576 [utilizator]

    MAFIOT! De ce sa dai tunulete ca toți fraierii?! O dată și bine boss!!! 13 mil eur/km!!!! PENTRU MODERNIZARE!!! pai cât costă ma sa o construiți de la 0????? Și nimeni nu zice nimic...
  • +2 (2 voturi)    
    Pai de ce nu incerci tu sa vezi (Luni, 19 octombrie 2020, 19:55)

    feroviarul123 [utilizator]

    Cat costa. Ca sa faci o linie nou te costa de 2 ori mai mult ca trebuie sa cumperi pământul pe care pui linia.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by