Ministrul Bode evită să spună care va fi intervalul de circulație al trenurilor către aeroport: CFR Infrastructură primește solicitări de trasă și le va analiza/Vom ști aproape de 12 decembrie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 3 noiembrie 2020, 13:23 Economie | Industrie Feroviara


Gara de la aeroport
Foto: Hotnews
​Din 12 decembrie vor începe să circule trenurile între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, dar nu se știe nici acum la ce interval vor circula aceste trenuri și dacă va opera și o companie privată. Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, spune că CFR Infrastructură analizează cererile de trasă și cadența trenurilor nu este cunoscută. Dacă trenurile vor circula la 50-60 de minute, atractivitatea liniei va fi scăzută încă de la inaugurare. Autoritățile vor să lase totul pentru ultima clipă; ”În proximitatea datei de 12 decembrie vom ști exact câți operatori vor realiza curse”.

Ministrul a repetat și că trenurile vor face 15-17 minute, deși un ”draft” de Mers al Trenurilor indica 21-23 de minute fiindcă vor fi zone cu viteză de sub 60 km/h și pentru foarte puțin timp se va depăși 80 km/h.

Întrebat despre trenul către aeroport, ministrul Bode a spus că se fac în prezent testele dinamice pentru acest obiectiv, recepția lucrării se va face între 2 și 4 decembrie, iar punerea în funcțiune pentru călători va fi la 12 decembrie când intră în vigoare și noul Mers al Trenurilor. ”CFR Infrastructură primește în prezent solicitări de trasă, ei vor analiza câte solicitări au, cert este că traseul de 19,5 km, din care 7,8 km linie dublă plus acest racord nou, ar trebui să fie parcurs în 15 - 17 minute. După ce vom avea toate solicitările inventariate, vom ști câți operatori sunt și atunci se va vedea la ce interval vor circula trenurile”.

Întrebat din nou despre intervalul de succedare, ministrul a spus:

”Mi se pare extrem de mult 50 de minute între două curse. CFR SA așteaptă solicitări de trasă și înțeleg că sunt și de la stat și de la privat. (...) În proximitatea datei de 12 decembrie vom ști exact câți operatori vor realiza curse”.

Primele planuri concrete pentru linia către aeroport au fost în 2016 și lucrările au început în 2019, ideea fiind ca traseul să fie dat în folosință până în iunie 2020, când ar fi trebuit să se țină patru meciuri de la Euro.

Un ”draft” de Mers al Trenurilor arată că din Gara de Nord sunt 5,4 km până la halta Pajura și de acolo mai sunt 7,7 km până la Mogoșoaia, iar pe această porțiune viteza medie este de aproape 60 km/h, iar cea maximă, de 80 km/h. De la Mogosoaia sunt 2,9 km până la ramificația cu noua linie, iar pe această porțiune limita de viteză este de 100km/h. De la ramificație mai sunt 2,2 km până la punctul de oprire de la Patinoar unde vor opri o parte dintre trenuri, iar de la patinoar mai sunt 700 de metri până la gara de la aeroport. Trenurile care opresc și la patinoar vor face 23 de minute.

Linia este neelectrificată. În iunie se spunea că trenul ar putea circula de la 26 august, dar acest lucru nu a fost posibil. În plus, mai sunt litigii legate de exproprieri.

Pe aproape tot traseul trenul va parcurge o parte din magistrala M700 București - Galați unde vitezele medii nu sunt mai mari de 60 km/h. Practic doar 3 km de linie sunt noi construiți, o mică ramificație din linia București - Urziceni).






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2330 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    E o vorba romaneasca care spune (Marţi, 3 noiembrie 2020, 13:43)

    bigbrother [utilizator]

    "D-zeu iti da, dar nu-ti baga si in traista". Avem parte de absolut toate conditiile pentru a face tara asta sa mearga bine, clima buna, resurse, pozitie geografica..totul pana la oameni si in special, pana la politicieni si birocrati.

    Ni s-a mai dat inca o sansa ca sa terminam la timp aceasta lucrare (nu ca si-ar fi dorit cineva aceasta pandemie dar ca idee). Si evident, in stilul caracteristic treaba e facuta pe jumatate si iar sunt necesare acte si cereri si avize si expoprieri si acorduri si discutii si..pot continua asa pana maine. Cum de nu se poate face ceva atat de simplu doar pentru ca avem de toate si ca putem? De ce trebuie tot timpul sa ne cramponam si sa ne dam singuri cu tesla in cojones la fiecare lucrare de infrastructura? Chiar nu vrem sa auzim odata "iata o lucrare facuta bine de la cap la coada, la standarde europene"?

    Sunt nervos nu doar din pricina acestei lucrari. Ieri citeam de spitalul modular de la Iasi, cata invarteala in jurul cozii, cata responsabilitate pasata de la unul la altul, cata nesimtire si lentoare de pute a menta frecata in toata tara!

    Poate unii nu realizeaza, dar au trecut 30 de ani de la revolutie, deja nimeni nu ne mai acorda circumstante atenuante. Suntem pe picioarele noastre, ar trebui sa fim o democratie functionala care isi face viitorul mai bun, nu asteapta sa faca altii treaba si intreaba daca "muieti-s posmagii?"

    Ironia sortii ca pana si imnul national ne indeamna sa ne desteptam..si tot "amanan" de 30 de ani.
  • +3 (3 voturi)    
    Da, mai (Marţi, 3 noiembrie 2020, 14:16)

    Ephemeris [utilizator]

    tot guvernul asta e de vina ca s-a facut linia. Ei doar au finalizat proiectul, al carui contract a fost semnat pe vremea PSD-ului, de ce nu-i intreaba ziaristii lui peste pe oamenii PSD de ce a fost facut contractul cu picioarele?? Daca lucrarile au fost incepute, ce putea sa mai faca Bode, sa schimbe proiectul???
    Nici astia nu stiu sa comunice, sa spuna care e realitatea.
  • -3 (3 voturi)    
    Si de ce nu au reabilitat vreo 10 km (Marţi, 3 noiembrie 2020, 14:27)

    nick24 [utilizator]

    pt 160km/h?
    Au avut tot timpul de când a fost semnat contractul pt realizarea lucrării!
    Adică vor reabilita linia după ce începe să circule trenul?
    Eventual să închidă linia vre-un an doi?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by