Linia ferată Craiova - Calafat: Modernizarea va costa peste 3 miliarde de lei. În prezent viteza medie este de 35 km/h

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 6 noiembrie 2020, 9:56 Economie | Industrie Feroviara


Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura
Ministerul Transporturilor a publicat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea celor 106 km dintre Calafat și Craiova, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ. Estimările sunt că lucările ar dura cel puțin trei ani și vor costa peste 3 miliarde lei. Pe 108 km trenurile fac în prezent 200 de minute, iar pe podul către Vidin circulă doar un tren de pasageri pe zi pe sens și foarte putine trenuri de marfă. Va mai trece ceva timp până când linia va fi gata, însă este mare nevoie de o modernizare. Când lucrările vor fi terminate, viteza maximă ar trebui să fie 160 km/h, în timp ce acum este pe mici porțiuni 80 km/h.

Cât făcea cel mai rapid tren Craiova - Calafat 107 km), linia 912

1934: 2 ore și 15 minute
1961: 2 ore și 31 de minute
1971: 2 ore și 17 minute
1981: o oră și 59 minute
1989: 2 ore și 17 minute
1994: 2 ore și 19 minute
1998: o oră și 47 minute
2005: 2 ore 46 minute
2015: 2 ore și 52 minute
2020: 3 ore și 12 minute

Sunt patru trenuri pe zi de călători pe sens, viteza medie fiind de sub 35 km/h. O bună parte a liniei are viteze medii extrem de mici chiar și pentru trenurile de pasageri. De exemplu, trenul Craiova - Vidin face cam 46 de minute cei 38 km până la Segarcea și alte două ore pe cei 58 km până la Golenți, ultima localitate până la ieșirea din țară a trenului care străbate apoi podul. De exemplu, pe 6 km între Moțăței și Maglavit trenurile fac 14-15 minute.

Deși podul este gata de șapte ani, legăturile din jurul lui nu sunt deloc grozave, mai ales că vitezele feroviare sunt mai mici decât acum 80 de ani între Craiova și Calafat, iar de la Craiova la București vitezele sunt cu 50% mai mici decât acum două decenii. Nici șoselele nu sunt grozave în zonă și nici curse de autobuz nu există între Calafat și Vidin.

Ce spune Ministerul Transporturilor

Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei de cale ferată Craiova – Calafat, componentă a Coridorului Orient/Est – Mediteranean”, lucrare de utilitate publică de interes național.

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 16.11.2020

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:

Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei de cale ferată Craiova – Calafat, componentă a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ, lucrare de utilitate publică de interes național.

Proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova – Calafat își propune să perfecționeze calitatea serviciilor feroviare prin: reînnoirea infrastructurii liniilor şi corectarea geometriei traseului pentru viteza de 160 km/h, reconfigurarea dispozitivului de linii din staţii, având în vedere și o viitoare dublare a liniei, introducerea de instalații de centralizare electronică în toate stațiile, haltele de mișcare și posturile de mișcare incluse în proiect, introducerea sistemului ERTMS (ETCS nivelul 2 şi GSM-R) pe întregul tronson, introducerea BLAI pe întregul tronson, modernizarea clădirilor de călători, realizarea a trei clădiri noi de călători, clădiri tip, minimale, în Jiu Nou, Afumați și Boureni, realizarea lucrărilor de instalații electrice, termice și sanitare aferente lucrărilor de construcții civile, asigurarea de facilităţi pentru pasageri în staţii şi haltele de călători, modernizarea peroanelor și asigurarea interoperabilității acestora, reabilitarea clădirii de revizie și a magaziei din Calafat, reabilitarea rampelor de încărcare-descărcare din stațiile cf Podari, Segarcea, Moțăței, Golenți și Calafat, realizarea unei noi rampe în stația cf Băilești, modernizarea echipamentului de telecomunicaţii (siguranța circulației, exploatare și avizare călători).

Lungimea traseului este de: 106,74 km

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv T.V.A.) este de: 3.024.654 mii lei

Durata de realizare a investiției este de: 36 luni

Finanţarea obiectivului de investiţii de utilitate publică de interes național se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4551 vizualizari

  • -4 (8 voturi)    
    in ce consta "modernizarea"... (Vineri, 6 noiembrie 2020, 10:01)

    demaGOGU [utilizator]

    ...daca linia nici nu se dubleaza nici nu se electrifica?


    stupid people.
    • +6 (6 voturi)    
      ai citit proiectul? (Vineri, 6 noiembrie 2020, 10:40)

      johnnie.l [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      de unde stii tu ca nu se electrifica? ai citit proiectul?

      cum vrei sa mearga cu 160 km/h fara electrificare? ce material rulant apt de 160 stii tu in romania? beamveul tau, ala de la un german batran care a mers doar la beserica cu el? :D
      • -3 (5 voturi)    
        Pe Craiova-Bucuresti se merge ca acum 30 ani! (Vineri, 6 noiembrie 2020, 11:56)

        Argon [utilizator] i-a raspuns lui johnnie.l

        Cunosc linia Craiova - București. Am fost de multe ori pe ea incepand cu 1991. Ultima data am mers in martie 2018. Nu am remarcat nici o diferenta de viteza sau timp de parcurgere a distanței. Trenul merge bine. Nu exista nici o scadere cu 50% a vitezei fata de acum 20 ani.

        Lumea nu se plange de vitezele mici ale trenurilor. Acesta este un mit promovat în ziare.

        Citat: "de la Craiova la București vitezele sunt cu 50% mai mici decât acum două decenii."
      • -3 (5 voturi)    
        160 km/h? (Vineri, 6 noiembrie 2020, 12:54)

        tedycv [utilizator] i-a raspuns lui johnnie.l

        Linia ferată Craiova - Calafat este doar o cale ferată intrajudețeana, care transporta navetiști spre si de la Craiova, oprind prin toate gările si hailtele de pe traseu. Nu exista niciun oraș de importantă economică pe acest traseu. Cum îți închipui tu ca trenurile vor circula cu 160 km/ora, astfel încât sa se justifice acest pret exorbitant de 3 miliarde lei?
        In plus, pentru crearea unui “coridor transeuropenan” ar trebui ca la Calafat sa existe un pod peste Dunăre. Acolo nu exista decât centrul cultural Cetate, din care mai face si Dinescu un bănuț, ca tot a lucrat el mult la revoluție impreuna cu prietenul lui Caramitru (Mircea, fa-te ca lucrezi ...)
        • +2 (2 voturi)    
          Ia vezi (Vineri, 6 noiembrie 2020, 13:58)

          JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui tedycv

          Ia mai arunca tu un ochi pe Google Maps, poate descoperi totusi podul de la Calafat.

          https://www.google.com/maps/@44.0034609,22.9429581,3628m/data=!3m1!1e3
      • +2 (2 voturi)    
        Ai pretenții prea mari. (Sâmbătă, 7 noiembrie 2020, 8:21)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui johnnie.l

        După cum vorbește DEMAGOGU,nu cred că știe despre ce-i vorba.A primit ordin și execută.Cum să citească un proiect dacă nu știe ce-i ăla!.Nu cred că știe nici unde-i Calafat și Craiova,iar podul cred că crede că-i vorba de podul făcut de Traian.(Nu mai explic cine-i Traian).
    • +3 (3 voturi)    
      Ba se pune catenara. (Vineri, 6 noiembrie 2020, 10:58)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Asa cum s-a pus pe Golenți Calafat se pune și aici.
  • -4 (10 voturi)    
    bani aruncati (Vineri, 6 noiembrie 2020, 10:21)

    razeshu [utilizator]

    daca tot nu trece nimeni pe acolo macar sa fie mai rapida ca vantul. important e sa nu bage bani in Moldova, in rest orice parloaga de drum sau de cale ferata neutilizata inghite fonduri cu nemiluita.
    • +12 (12 voturi)    
      Poate nu ai inteles (Vineri, 6 noiembrie 2020, 10:56)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

      Reabilitarea se face cu bani de la UE. Având in vedere ca ei dau banii dau banii evident unde-i interesează. Cum Moldova nu-i interesează trebuie sa te duci la politicieni sa facă reabilitarea pe banii publici. cum ați votat 30 de ani cu niște hoți care au doar furat din banii publici nu prea înțeleg de ce te plângi.
      • -1 (1 vot)    
        citeste complet, plus buget de stat si CFR (Vineri, 6 noiembrie 2020, 13:43)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        nu e doar UE, desi probabil de aia nu s-a facut. Ca e greu de furat la UE
        • +3 (3 voturi)    
          85 % de la UE (Vineri, 6 noiembrie 2020, 14:23)

          feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          Deci sunt mai multi bani de la UE decât din bani românești.
      • -1 (1 vot)    
        generalizezi (Vineri, 6 noiembrie 2020, 18:03)

        razeshu [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        Ai vazut tu ca a luat ciuma rosie 100% la alegeri in cei 30 de ani ? Stii care e problema de fapt ?Ca nici aia "de dreaptA" , opozitia in care si-a pus lumea speranta , nu a facu tmai nimic. E asa mica diferenta incat nici nu o mai sesizezi. Iti recomand sa te interesezi mai detaliat despr efostul primar PNL ist al GL, cel din Suceava, mai nou de la Iasi. Ti-ai pus problema vreodata c apoate partidele fac blat in anumite zone, si le impart pe bucati si unii doar mimeaza lupta ?
        • +3 (3 voturi)    
          Am zis eu undeva pzd? (Vineri, 6 noiembrie 2020, 19:09)

          feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

          Am zis hoți.
  • 0 (4 voturi)    
    Proiectul nu va aduce plusvaloare! (Vineri, 6 noiembrie 2020, 11:47)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Daca s-ar termina prin 2025 sau 2026, toata zona Cacalafat e muribunda si atunci pe acolo vor mai fi câteva mormane de vechituri.
    De unde dezvoltare si plusvaloare acolo?
    Sunt tronsoane CF care trebuiesc refăcute.
    De ex.: Buzau- Galati.
    Pana se termina Podul de la Braila daca se refac 100 km din acest traseu in mod sigur ca se va prelua din traficul rutier de pe sosele.
    Mai ales ca Autostrada Ploiesti Buzau se va face poate dupa 2040!
    Si ca o completare daca se refac din Calea Ferată Bucuresti - Buzău încă 50 sau sau 60 km atunci traficul auto Bucuresti - Galati se muta pe cf.
    Si ca sa închid cercul si de la Galati la Te duci se poate reface.
    Autostrăzile se fac in 20 sau 30 de ani pe colturi si vor fi himeră multi ani.
    Daca Podul Braila e gata in 3 sau 4 ani iar calea ferată care duce pe zona Brăila - Galati e modernizată pana atunci atunci traficul auto se muta pe cf. cu mai putini bani.
    Iar autostrazile raman in vesnica adormire!
  • -2 (2 voturi)    
    Nu-i nicio problema... (Vineri, 6 noiembrie 2020, 12:15)

    John M. [utilizator]

    Romania nu s-a grabit niciodata nicaieri. Cand a facut-o, s-a trezit intr-o fundatura de unde n-a mai putut iesi decat impuscandu-si capitanul corabiei.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by