Linia ferată Craiova - Calafat: Modernizarea va costa peste 3 miliarde de lei. În prezent viteza medie este de 35 km/h
Cât făcea cel mai rapid tren Craiova - Calafat 107 km), linia 912
1934: 2 ore și 15 minute
1961: 2 ore și 31 de minute
1971: 2 ore și 17 minute
1981: o oră și 59 minute
1989: 2 ore și 17 minute
1994: 2 ore și 19 minute
1998: o oră și 47 minute
2005: 2 ore 46 minute
2015: 2 ore și 52 minute
2020: 3 ore și 12 minute
Sunt patru trenuri pe zi de călători pe sens, viteza medie fiind de sub 35 km/h. O bună parte a liniei are viteze medii extrem de mici chiar și pentru trenurile de pasageri. De exemplu, trenul Craiova - Vidin face cam 46 de minute cei 38 km până la Segarcea și alte două ore pe cei 58 km până la Golenți, ultima localitate până la ieșirea din țară a trenului care străbate apoi podul. De exemplu, pe 6 km între Moțăței și Maglavit trenurile fac 14-15 minute.
Deși podul este gata de șapte ani, legăturile din jurul lui nu sunt deloc grozave, mai ales că vitezele feroviare sunt mai mici decât acum 80 de ani între Craiova și Calafat, iar de la Craiova la București vitezele sunt cu 50% mai mici decât acum două decenii. Nici șoselele nu sunt grozave în zonă și nici curse de autobuz nu există între Calafat și Vidin.
Ce spune Ministerul Transporturilor
Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei de cale ferată Craiova – Calafat, componentă a Coridorului Orient/Est – Mediteranean”, lucrare de utilitate publică de interes național.
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 16.11.2020
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei de cale ferată Craiova – Calafat, componentă a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ, lucrare de utilitate publică de interes național.
Proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova – Calafat își propune să perfecționeze calitatea serviciilor feroviare prin: reînnoirea infrastructurii liniilor şi corectarea geometriei traseului pentru viteza de 160 km/h, reconfigurarea dispozitivului de linii din staţii, având în vedere și o viitoare dublare a liniei, introducerea de instalații de centralizare electronică în toate stațiile, haltele de mișcare și posturile de mișcare incluse în proiect, introducerea sistemului ERTMS (ETCS nivelul 2 şi GSM-R) pe întregul tronson, introducerea BLAI pe întregul tronson, modernizarea clădirilor de călători, realizarea a trei clădiri noi de călători, clădiri tip, minimale, în Jiu Nou, Afumați și Boureni, realizarea lucrărilor de instalații electrice, termice și sanitare aferente lucrărilor de construcții civile, asigurarea de facilităţi pentru pasageri în staţii şi haltele de călători, modernizarea peroanelor și asigurarea interoperabilității acestora, reabilitarea clădirii de revizie și a magaziei din Calafat, reabilitarea rampelor de încărcare-descărcare din stațiile cf Podari, Segarcea, Moțăței, Golenți și Calafat, realizarea unei noi rampe în stația cf Băilești, modernizarea echipamentului de telecomunicaţii (siguranța circulației, exploatare și avizare călători).
Lungimea traseului este de: 106,74 km
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv T.V.A.) este de: 3.024.654 mii lei
Durata de realizare a investiției este de: 36 luni
Finanţarea obiectivului de investiţii de utilitate publică de interes național se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

DEZBATERE VIDEO De la dosarul cu șină la smart city. Cum îmbunătățește tehnologia viața oamenilor - exemple concrete. Autorități: Fără o strategie națională, vom face proiecte haotice
Una dintre cele mai importante linii de tramvai din București, care face legătura între Băneasa și centru, stă închisă de 4 ani / Motivul: pe terenul unde întoarce tramvaiul sunt cereri de retrocedare
EXCLUSIV Proiectele imobiliare controversate care vor merge mai departe după ce Nicușor Dan a suspendat PUZ-urile sectoarelor. Miza cea mai mare e la sectorul 2
De ce nu poți să-ți plătești online taxele și impozitele la toate primăriile? Ministrul Teleman ar vrea amenzi pentru instituțiile care nu se înrolează în Ghișeul.ro
Conturul unui conflict militar Rusia - Ucraina, mai pronunțat ca niciodată: „Concentrarea de forțe rusești e mai mare ca în 2014. Nu excludem niciun scenariu, de la Putin ne putem aștepta la orice”
HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada „Moldovei” A7 Pașcani - Suceava - Siret: Variantele de traseu analizate oficial
stupid people.
cum vrei sa mearga cu 160 km/h fara electrificare? ce material rulant apt de 160 stii tu in romania? beamveul tau, ala de la un german batran care a mers doar la beserica cu el? :D
Lumea nu se plange de vitezele mici ale trenurilor. Acesta este un mit promovat în ziare.
Citat: "de la Craiova la București vitezele sunt cu 50% mai mici decât acum două decenii."
In plus, pentru crearea unui “coridor transeuropenan” ar trebui ca la Calafat sa existe un pod peste Dunăre. Acolo nu exista decât centrul cultural Cetate, din care mai face si Dinescu un bănuț, ca tot a lucrat el mult la revoluție impreuna cu prietenul lui Caramitru (Mircea, fa-te ca lucrezi ...)
https://www.google.com/maps/@44.0034609,22.9429581,3628m/data=!3m1!1e3
De unde dezvoltare si plusvaloare acolo?
Sunt tronsoane CF care trebuiesc refăcute.
De ex.: Buzau- Galati.
Pana se termina Podul de la Braila daca se refac 100 km din acest traseu in mod sigur ca se va prelua din traficul rutier de pe sosele.
Mai ales ca Autostrada Ploiesti Buzau se va face poate dupa 2040!
Si ca o completare daca se refac din Calea Ferată Bucuresti - Buzău încă 50 sau sau 60 km atunci traficul auto Bucuresti - Galati se muta pe cf.
Si ca sa închid cercul si de la Galati la Te duci se poate reface.
Autostrăzile se fac in 20 sau 30 de ani pe colturi si vor fi himeră multi ani.
Daca Podul Braila e gata in 3 sau 4 ani iar calea ferată care duce pe zona Brăila - Galati e modernizată pana atunci atunci traficul auto se muta pe cf. cu mai putini bani.
Iar autostrazile raman in vesnica adormire!