După mai bine de 15 ani de la momentul la care podul de la Grădiștea s-a prăbușit, contractul de reconstrucție a noului pod pentru redeschiderea circulației pe linia de cale ferată București-Giurgiu, în dreptul localității Grădiștea, a fost deblocat, anunță Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor. Compania cu capital austriac Porr Construct este singura care a depus ofertă la licitația ce are ca scop refacerea podului de la Grădiștea. Oferta este de 472 milioane lei, fără TVA.

Pod GradisteaFoto: CFR Infrastructura

Podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia au fost amânate mai bine de un deceniu, fiindcă nu s-au alocat fonduri și proiectul nu a fost considerat unul important. Podul se află între stațiile Vidra și Grădiștea, la aproximativ 30 km de București.

Lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle. În loc de 74 km, drumul este de 118 km și există doar două trenuri directe pe zi, care fac două, respectiv trei ore. Dacă s-ar relua circulația pe ruta directă și dacă ar fi măcar zece trenuri pe zi pe sens, trenul ar deveni o alternativă pentru navetiștii care acum merg cu microbuze.

În aprilie, CFR SA anunța că PORR este singura companie ce a depus ofertă la licitație.

Termenul pentru evaluarea ofertei pentru Podul Grădiștea a fost prelungit de câteva ori fiindcă ofertantul nu a depus toate documentele necesare. Subcontractorii declarați ai Porr Construct sunt Wiebe Romania, Pirotehnic OSB, EPC – Consultanță de Mediu SRL, IMSAT, VIO – TOP, Baicons IMPEX SRL și Siemens Mobility.

Iată ce spune Ionel Scrioșteanu

Un pas decisiv pentru ștergerea unei rușini naționale în domeniul feroviar

După mai bine de 15 ani de la momentul la care podul de la Grădiștea s-a prăbușit, contractul de reconstrucție a noului pod pentru redeschiderea circulației pe linia de cale ferată București-Giurgiu, în dreptul localității Grădiștea, a fost deblocat. A fost stabilită oferta câștigătoare la licitația pentru modernizarea liniei CF București Nord - Jilava - Giurgiu - Nord Frontieră (Lot 1).

Redeschiderea acestui pod este foarte importantă:

- pentru reluarea traficului internațional feroviar în relația Bulgaria, Grecia, Turcia

- reintroducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul municipiului Giurgiu, pentru asigurarea accesului la locurile de muncă

- deschiderea unei legături feroviare pentru locuitorii de la noi, dar și pentru cetățenii din Nordul Bulgariei, pentru asigurarea accesului la Aeroportul Otopeni

Soluția aleasă ține cont și de viitoarea dezvoltare a Canalului București-Dunăre.

Date despre proiect

Obiectivul general al investiției Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, între stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana) și următoarele poduri de cale ferată:

- pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.

- pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

- pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m

- pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.