CFR SA anunță că trenurile către aeroport vor circula la intervale de 40 de minute și vor fi 36 de perechi de trenuri pe zi. Nu s-a stabilit programul de circulație al celor trei operatori

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 4 decembrie 2020, 15:36 Economie | Industrie Feroviara


Gara de la aeroport
Foto: Alstom
CFR Infrastructură spune că între Gara de Nord și Aeroport vor circula 36 de trenuri pe sens în fiecare zi, 24 de ore din 24, iar intervalul de succedare a trenurilor va fi de 40 de minute. Totuși, deși trenurile vor circula din 12 decembrie, CFR SA și cei trei operatori nu s-au înțeles asupra mersului trenurilor pe linia de 19 km.

Putem bănui că sunt neînțelegeri între cei trei operatori: CFR Călători, Transferoviar și Regio Călători sau neînțelegeri între operatori și CFR SA. În orice caz, Mersul Trenurilor ar trebui să fie gata în zilele următoare. Un scenariu posibil ar fi cel conform căruia cele trei companii nu au căzut de acord în ce proporție să-și împartă numărul de trenuri (cele 72 pe ambele sensuri).

Ce spune CFR SA

Informăm totodată faptul că, în această perioadă, între CFR SA, administrator al infrastructurii feroviare publice, și cei trei operatori de transport feroviar de călători, care au depus solicitări pentru asigurarea serviciului public de transport de călători pe această rută, este în desfășurare procesul de alocare a traselor pentru cele 36 de perechi de trenuri care vor circula pe linia CF București Nord - Aeroport Internațional Henri Coandă București, urmând ca din 12 decembrie 2020, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021, să circule și primele trenuri de călători pe ruta directă Gara de Nord - Aeroport.

Compania Natională de Căi Ferate CFR SA spune că pe 4 decembrie 2020, au fost recepționate lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, executate pe linia CF București Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, între Mogoșoaia - Balotești și Halta Odăile - Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă.

Lucrările de modernizare a liniei CF care asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au fost finalizate în proporție de 100%, iar primele trenuri de călători vor circula între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, începând din 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021.

Pentru asigurarea legăturii directe între Gara București Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, și anume: Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanțat de la Bugetul de Stat) și construcție linie nouă pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanțat din fonduri europene și buget de stat).


Prin finalizarea lucrărilor cuprinse în cele două obiective de investiţii feroviare Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (7,9 km) și construcție linie nouă pentru Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București (2,95 km), Faza I, sistemul feroviar asigură o creştere a calităţii serviciilor de transport de călători spre şi de la Aeroport, prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat, la un interval de 40 de minute (24h/24h), dar și o variantă avantajoasă pentru transportul de navetă între Gara de Nord București și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, care va dura doar 20-23 de minute.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2601 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    plus/minus 60 min (Vineri, 4 decembrie 2020, 15:54)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    plus/minus 60 min
  • -2 (4 voturi)    
    Ce bătaie de joc, (Vineri, 4 decembrie 2020, 16:34)

    fokerul [utilizator]

    păi dacă parcurgerea traseului durează 20 minute de ce naiba nu faci cadenţa măcar la 20 minute? În fine, tipic românesc.
    • +2 (2 voturi)    
      din motiv (Vineri, 4 decembrie 2020, 17:54)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

      Ca si autobuzul circula la fel. Atâta doar ca autobuzul face 45 de minute sau chiar si o ora. Plus ca autobuzul circula doar ziua nu si noaptea. Si pentru ca nimic nu e bătut in cuie. Daca va fi aglomerație la tren se vor suplimenta trenurile. E de vazut când sunt curse aeriene și când nu sunt curse. Acum cu pandemia e greu să-ți faci o idee. Problema e ca operatorii de transport vor și sa scoată bani, ca biletul va fi de 3 lei probabil nu 12 euro cat costa la Viena si ala merge la 30 de minute . Deci hai sa nu ne spargem în figuri.
  • 0 (2 voturi)    
    O adevărată performanță (Vineri, 4 decembrie 2020, 16:48)

    LordNelson [utilizator]

    De unde reiese foarte clar că nimeni nu se gândește la aspectele practice.
    Un interval de 40 min face utilizarea trenului extrem de improbabilă, puțini fiind cei care acceptă să lungească timpul total al călătoriei. Nu mai vorbim despre cât de greu este să planifici călătoria.
    În al doilea rând, drumul cu autobuzul va fi suficient de scurt și va determina mulți potențiali utilizatori ai trenului să ignore acest mijloc de transport.
    În al treilea rând, ce sens are să circuli 24/7, la ore la care nu operează nici un avion? Sunt multe intervale moarte noaptea, iar de când cu pandemia sunt multe chiar și ziua.
    • +4 (4 voturi)    
      Cred că va fi folosit (Vineri, 4 decembrie 2020, 17:19)

      fokerul [utilizator] i-a raspuns lui LordNelson

      în proporţie covârşitoare de cei din provincie care vor ajunge cu trenul în gara de nord şi care vor avea treabă pe ruta asta catre aeroport.
  • -1 (1 vot)    
    să vezi nebunie (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 5:50)

    oldman_boy [utilizator]

    tipic românească, cu trei case de bilete diferite, în funcție de operator.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by