Operatorii feroviari naționali din Austria, Germania, Franța și Elveția s-au înțeles și vor extinde rețeaua internațională de trenuri de noapte în următorii patru ani, informează Railway Gazette International. Trenurile de noapte intraseră în declin și multe țări le-au eliminat, însă în ultimii cinci ani Austria a investit mult creând brand-ul Nightjet care va coordona expansiunea.

Tren din ElvetiaFoto: Hai Huy Ton That, Dreamstime.com

Planul de extindere - Ce noi trenuri de noapte vor fi introduse

Decembrie 2021: Viena – München – Paris

Zürich – Köln– Amsterdam

Decembrie 2022: Zürich – Roma

Decembrie 2023: Berlin – Bruxelles

Berlin - Paris

Decembrie 2024: Zürich – Barcelona

Se discută și despre trenuri directe către Veneția și Milano.

Trebuie spus că este vorba de trenuri confortabile, mai ales că Austria și Elveția au investit și vor mai investi în material rulant modern. Fiind vorba de trenuri de noapte, vitezele medii sunt undeva pe la 80-100 km/h pentru ca rularea să fie cât se poate de lină și pasagerii să se poată odihni. În plus, trenurile de noapte staționează uneori mai mult pentru a nu ajunge la destinație mult prea devreme (spre exemplu la ora 4.00 sau 5.00 când mai nimic nu este deschis în oraș.

Este de presupus că înțelegerea are la bază și promisiuni din partea liderilor politici fiindcă sistemul are nevoie de subvenții pentru a fi rentabil, cel puțin în primii ani.