Trenul Gara de Nord - Aeroport - Câte trenuri va avea fiecare operator din data de 13 decembrie. Surpriza este că trenurile au rang de InterRegio. Biletul costă mai decât la autobuz

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 9 decembrie 2020, 13:34 Economie | Industrie Feroviara


Gara de la Otopeni
Foto: Alstom
CFR Infrastructură a anunțat câte trenuri va avea fiecare operator între Gara de Nord și Aeroport: dintre cele 72 de trenuri pe zi, 42 vor fi CFR Călători, 20 vor fi Regio Călători și 10 vor fi Transferoviar. Primul tren va fi IR 16041 al Regio care va pleca din Gara de Nord la 0.30 și va ajunge la aeroport 20 de minute mai târziu.

UPDATE 1 Au apărut și pe Mersul Trenurilor primele trenuri, biletul este 7 lei la trenurile Transferoviar și probabil la fel va fi și la CFR și Regio. Spre comparație, biletul de autobuz este 3,5 lei.UPDATE 3: Prețurile de pe Infofer nu sunt cele finale, ci urmează să fie anunțate zilele următoare. CFR Călători spune că prețul este în prezent de 8,3 lei și adaugă că a cerut modificarea unui Ordin de ministru pentru ca tariful să fie redus la 5 lei.

Ce spune CFR Infrastructură

72 de trenuri vor circula între Gara de Nord și Aeroport

Operatori de transport feroviar vor asigura serviciul public de transport feroviar de călători între Gara de Nord București și Aeroportul Internațional Henri Coandă, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers de Tren, valabil pentru perioada 13.12.2020 (ora 00.00) - 11.12.2021 (ora 24.00).

Legătura directă între Gara de Nord și Aeroport va fi asigurată pe relația București Nord - Mogoșoaia - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (și retur) de 72 de trenuri (36 de perechi), care aparțin următorilor 3 operatori de transport feroviar de călători:

SNTFC CFR Călători (operatorul național de transport feroviar de călători) - 42 de trenuri, dintre care 20 de trenuri vor circula între orele 0:00 - 10:16 și 22 trenuri, între orele 14:30 - 24:00;

Regio Călători (operator privat de transport feroviar de călători) - 20 de trenuri, dintre care 12 trenuri vor circula între orele 21:50 - 05:36 și 8 trenuri, între orele 09:50 - 14:56;

Transferoviar Călători (operator privat de transport feroviar de călători) - 10 trenuri, dintre care 2 trenuri vor circula între orele 02:30 - 03:36, 6 trenuri între orele 10:30 - 14:16 și 2 trenuri în intervalul 20:30 - 21:36.

Aceste intervale orare au ca referință orele de plecare/sosire din/în stația Gara de Nord.

Primele trenuri care vor asigura legătura directă Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti - Gara de Nord București (și retur) vor fi:

IR 10702, care aparține operaratorului național CFR Călători, cu plecare din stația Aeroportul Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.31 și sosire la Gara de Nord București, la ora 00.56.

IR 16041, care aparține operaratorului privat Regio Călători, cu plecare din Gara de Nord, la ora 00.30 și sosire la Aeroportul Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.50.

Ultimele trenuri care vor asigura legătura directă Gara de Nord București - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (și retur) vor fi:

IR 10741, care aparține operaratorului național CFR Călători, cu plecare din stația Gara de Nord București, la ora 23.50 și sosire la Aeroportul Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.10

IR 16058, care aparține operaratorului privat Regio Călători, cu plecare din stația Aeroportul Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 23.51 și sosire la Gara de Nord, la ora 00.16.

Durata călătoriei de la București Nord la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti va fi de 20 de min, iar trenurile vor circula la un interval de 40 de minute pe sens (24h/24h).

Pentru asigurarea legăturii directe între Gara București Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două proiecte feroviare, și anume:

- dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (contract în valoare de 50,5 milioane lei, finanțat de la Bugetul de Stat)
- construcție linie nouă pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanțat din fonduri europene și buget de stat).






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6516 vizualizari

  • -4 (10 voturi)    
    Prostia nu are limite (Miercuri, 9 decembrie 2020, 14:13)

    gebica [utilizator]

    Autobuzele merg și la 10 minute iar o călătorie costă 2,70-3,50 lei. Cu prețuri de interregio și mers de melc, plus transferuri dela gară, trenul va fi foarte nerentabil și se va hotărî desființarea lui, eventual folosirea ocazională, că tot a fost făcut pentru suporterii străini.
    • +3 (7 voturi)    
      wow (Miercuri, 9 decembrie 2020, 15:27)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui gebica

      Daca aia 75 de eurocenti diferenta de pret e problema ta... Zic sa mergi cu nasul si gata
    • 0 (6 voturi)    
      Prostia.. (Miercuri, 9 decembrie 2020, 15:36)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui gebica

      Mai deschideti ochii peste jumatate de an.
    • +2 (6 voturi)    
      Unde ai vazut tu autobz la zece minute? (Miercuri, 9 decembrie 2020, 16:27)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui gebica

      La Paris poate. 780 merge la 40 de minute și face 40-50 de minute la ore normale. La ore de vârf face și o ora +. e straniu ca are rang de IR dar pana la urma vor și ei un ban. Oricum nu e 13 Euro ca la Viena. Cu 780 tot iei metroul de la gara decât daca stai pe Grivița si atunci ești norocos. Daca stai in Otopeni mergi pe jos. Trenul a fost gândit pentru cei care merg cu trenul din București în special.
      • 0 (2 voturi)    
        va fi gol (Miercuri, 9 decembrie 2020, 17:34)

        andimi [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        la inceput va plimba aerul. De ieftin e ieftin, timpul de parcurs e foarte ok, atat doar ca din cauza pandemiei asta nenorocita nu va calatori mai nimeni cu el. Si mai urmeaza si lunile ianuarie-februarie, foarte slabe la calatorii. Dati-i o luna si vor incepe stirile ca nu merge nimeni. Poate dupa ce trece pandemia sa inceapa sa isi revina, pentru moment va circula in pierdere completa.
  • +1 (1 vot)    
    Ieftin (Miercuri, 9 decembrie 2020, 17:38)

    micul_licurici [utilizator]

    2 Eur.... e moca despre ce vorbim..., in ce tara mergi de la aeroport in oras cu 2 eur ?

    Sa existe un abonament ceva, pentru un cost mai redus, pentru cei care folosesc trenul pentru naveta.

    Pentru calatorii ocazionali pretul este ridicol de mic.

    S-ar putea ca totusi sa imi schimb parerea despre acest pret cand voi vedea garniturile care deservesc aceasta ruta...
    • -1 (1 vot)    
      e linie de agrement ptr cei ce vor sa viziteze (Miercuri, 9 decembrie 2020, 18:50)

      Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

      aeroportul. lol te doare capul. capitala americii nu a avut conectiune cu metrou si nimeni nu a murit.
  • 0 (0 voturi)    
    Regio cu trenuri din anii 60 (Miercuri, 9 decembrie 2020, 22:15)

    di livio [utilizator]

    Regio, privatizare cu căruțe luate din cimitirele feroviare franceze
  • 0 (0 voturi)    
    Finantare (Joi, 10 decembrie 2020, 7:50)

    Zagura [utilizator]

    Cele două firme private cu cât au contribuit la construcția acestei linii?
  • 0 (0 voturi)    
    tot limba romana si deontologia profesionala (Joi, 10 decembrie 2020, 9:17)

    Soorriin [utilizator]

    ''Biletul costă mai decât la autobuz ''

    deci , ce spuneam acum 5' ??


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by