CFR Infrastructură a anunțat câte trenuri va avea fiecare operator între Gara de Nord și Aeroport: dintre cele 72 de trenuri pe zi, 42 vor fi CFR Călători, 20 vor fi Regio Călători și 10 vor fi Transferoviar. Primul tren va fi IR 16041 al Regio care va pleca din Gara de Nord la 0.30 și va ajunge la aeroport 20 de minute mai târziu.

Gara de la OtopeniFoto: Alstom

UPDATE 1 Au apărut și pe Mersul Trenurilor primele trenuri, biletul este 7 lei la trenurile Transferoviar și probabil la fel va fi și la CFR și Regio. Spre comparație, biletul de autobuz este 3,5 lei.

UPDATE 2 CFR Călători a postat programul celor 42 de trenuri.

UPDATE 3: Prețurile de pe Infofer nu sunt cele finale, ci urmează să fie anunțate zilele următoare. CFR Călători spune că prețul este în prezent de 8,3 lei și adaugă că a cerut modificarea unui Ordin de ministru pentru ca tariful să fie redus la 5 lei.

Ce spune CFR Infrastructură

72 de trenuri vor circula între Gara de Nord și Aeroport

Operatori de transport feroviar vor asigura serviciul public de transport feroviar de călători între Gara de Nord București și Aeroportul Internațional Henri Coandă, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers de Tren, valabil pentru perioada 13.12.2020 (ora 00.00) - 11.12.2021 (ora 24.00).

Legătura directă între Gara de Nord și Aeroport va fi asigurată pe relația București Nord - Mogoșoaia - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (și retur) de 72 de trenuri (36 de perechi), care aparțin următorilor 3 operatori de transport feroviar de călători:

SNTFC CFR Călători (operatorul național de transport feroviar de călători) - 42 de trenuri, dintre care 20 de trenuri vor circula între orele 0:00 - 10:16 și 22 trenuri, între orele 14:30 - 24:00;

Regio Călători (operator privat de transport feroviar de călători) - 20 de trenuri, dintre care 12 trenuri vor circula între orele 21:50 - 05:36 și 8 trenuri, între orele 09:50 - 14:56;

Transferoviar Călători (operator privat de transport feroviar de călători) - 10 trenuri, dintre care 2 trenuri vor circula între orele 02:30 - 03:36, 6 trenuri între orele 10:30 - 14:16 și 2 trenuri în intervalul 20:30 - 21:36.

Aceste intervale orare au ca referință orele de plecare/sosire din/în stația Gara de Nord.

Primele trenuri care vor asigura legătura directă Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti - Gara de Nord București (și retur) vor fi:

IR 10702, care aparține operaratorului național CFR Călători, cu plecare din stația Aeroportul Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.31 și sosire la Gara de Nord București, la ora 00.56.

IR 16041, care aparține operaratorului privat Regio Călători, cu plecare din Gara de Nord, la ora 00.30 și sosire la Aeroportul Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.50.

Ultimele trenuri care vor asigura legătura directă Gara de Nord București - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (și retur) vor fi:

IR 10741, care aparține operaratorului național CFR Călători, cu plecare din stația Gara de Nord București, la ora 23.50 și sosire la Aeroportul Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.10

IR 16058, care aparține operaratorului privat Regio Călători, cu plecare din stația Aeroportul Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 23.51 și sosire la Gara de Nord, la ora 00.16.

Durata călătoriei de la București Nord la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti va fi de 20 de min, iar trenurile vor circula la un interval de 40 de minute pe sens (24h/24h).

Pentru asigurarea legăturii directe între Gara București Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două proiecte feroviare, și anume:

- dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (contract în valoare de 50,5 milioane lei, finanțat de la Bugetul de Stat)

- construcție linie nouă pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanțat din fonduri europene și buget de stat).